7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “مردان اسکاندیناوی” (Norsemen) که باید تماشا کنید

“مردان اسکاندیناوی” یک سریال کمدی و پارودی سریال “وایکینگ‌ها” است. این سریال به نویسندگی و کارگردانی “جان ایور هلگاکر” (Jon Iver Helgaker) و “جوناس تورگرسن” (Jonas Torgersen) در سال 790 رخ داده و درباره گروهی از روستاییان است که در نورهیم زندگی می‌کنند. این سریال به زبان انگلیسی و نروژی ساخته شد و خشونت، تعفن و شرایط سخت قرن 8 اروپا را نشان می‌دهد.

قسمت اعظم طنز این سریال به خاطر رهبر روستا، ارم است که می‌خواهد دگرباش بودنش را پنهان کند درحالی که همسرش با مردان واقعی رابطه دارد. ارم تصمیمات بدی می‌گیرد، سعی می‌کند تیراندازی را یاد بگیرد، اما بازهم شکست می‌خورد. این سریال با رویکرد طنز موقعیتی ساخته شده و دیدنی است. در اینجا می‌خواهیم سریال‌های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. وایکینگ‌ها – Vikings – 2013

“وایکینگ‌ها” داستان افسانه اسکاندیناوی رگنار لوتبروک است، او که روزی کشاورزی ساده بود حالا یکی از بزرگ‌ترین مبارزین تاریخ است. این درام تاریخی یک کمدی ساده نیست زیرا لحظات طنزی از رگنار و دوستش فلوکی را نشان می‌دهد. بقیه داستان به مرگ او، پیروزی‌هایش و ماجراجویی‌اش به عنوان یک همسر و پدر در مقابل ایوار و بجورن، می‌پردازد. اگر می‌خواهید سریالی زیبا درباره نوردیک را تماشا کنید این سریال برایتان مناسب است.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی مشابه سریال وایکینگ ها (Vikings)


6. لیلیهامر – Lilyhammer – 2012-2014

یک سریال تلویزیونی نروژی-آمریکایی با حضور برخی از بازیگران “مردان اسکاندیناوی” درباره زندگی گانگستر سابق نیوبورکی، فرانک تاگلیانو، که فیکسر خوانده می‌شود. او در شهر متروکی در نروژ مانده و می‌خواهد زندگی تازه‌ای داشته باشد. از آنجاییکه شخصیت او مانند سیلیویو دانته از “سوپرانوز” (The Sopranos) است، پس دیدنی خواهد بود.


5. راگناروک – Ragnarok – 2020

سریالی مشابه سینمای مارول، درباره افسانه اسکاندیناوی که به معنای پایان جهان است. این سریال نتفلیکس درامی دبیرستانی با عناصر اساطیری است که به همین دلیل دیدنی می‌باشد. جنبه‌های فانتزی و شخصیت‌های جالب، این سریال را به سریال برتر نروژی زبان نتفلیکس تبدیل می‌کند.


4. آخرین پادشاهی – The Last Kingdom – 2015

سریالی درباره آترد از ببانبرگ، که اقتباسی از کتاب‌های “داستان‌های ساکسون” نوشته “برنارد کورنول” است. داستان در سال 866 آغاز می‌شود، زمانی که انگستان بین هفت قلمرو تقسیم شده بود. پس از اینکه وایکینگ‌ها به سمت یورک می‌روند، دانمارکی‌ها آترد ساکسونی را گرفته و او را مثل خودشان بزرگ می‌کنند. حالا او بزرگ شده نمی‌داند به افرادی که او را بزرگ کرده‌اند وفادار بماند یا به زادگاهش.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


3. سقوط شوالیه – Knightfall – 2017-2019

داستان این سریال در سال 1306 رخ می‌دهد، زمانی که شوالیه‌های تمپلار روزهای اوج خود را پشت سر گذاشته‌اند. این سازمان قوی در دنیای مسیحیت برای بقا می‌جنگد. پس از سقوط شایعه می‌شود که جام شراب در آن منطقه است. شوالیه‌های تمپلار به رهبری لاندری تصمیم می‌گیرند کنترل سرزمین مقدس را به دست بگیرند. اینجاست که جنگ‌های صلیبی آغاز می‌شوند.


2. لترکنی – Letterkenny – 2016

سریالی بدون عناصر تاریخی که می‌تواند برای طرفداران طنز احمقانه “مردان اسکاندیناوی” محبوب باشد. یک سریال کانادایی از هولو ساخته “جرید کیسو” (Jared Keeso)، درباره عتیقه‌های روستایی در اونتاریو. این سریال بسیار جذاب و دیدنی و سرگرم کننده است. لهجه غلیظ اونتاریویی که زندگی محلی اونتاریو را بهتر به نمایش می‌گذارد.


1. بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011-2019

سریال “بازی تاج و تخت” با داستان جذاب، عناصر پیچیده و مضامین سیاسی خود بسیار دیدنی شد. طنز و عناصر کمدی این سریال هم زبانزد است. تیریون بهترین دیالوگ‌های این سریال را می‌گوید، مثلاً: “مست می‌کنم و به همین دلیل از خیلی چیزها خبر دارم.” دیالوگ‌های دیگر او هم معروف شده‌اند. فارغ از عناصر خشن سریال، طنز آن شما را به سرگرم می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی از بازیگران بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) که احتمالاً درباره آنها چیزی نشنیده‌اید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم