معرفی فیلم “بامب‌شل” (Bombshell)؛ داستانی ضعیف از سقوط بزرگ شبکه فاکس نیوز

فیلم درام “بامب‌شل” یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های سال 2019 بود که سه تن از مشهورترین ستارگان زن سینمای هالیوود را در خود جای داده بود تا داستان یکی از رسوایی‌های بزرگ تاریخ تلوزیون آمریکا در سال 2016 را به‌تصویر بکشد. اگرچه این فیلم چندان موردتوجه منتقدان و بیننده‌ها قرار نگرفت، اما در چهار رشته نامزد اسکار شد و در نهایت یک جایزه اسکار را به دست آورد. در این مقاله به معرفی فیلم “بامب‌شل” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “بامب‌شل” (Bombshell)
  • ژانر: درام، بیوگرافی
  • کارگردان: “جی روچ” (Jay Roach)
  • بازیگران: نیکول کیدمن،‌ شارلیز ترون ،‌ مارگو رابی
  • سال تولید: 2019
  • درجه سنی: R
  • جوایز: برنده اسکار بهترین گریم و آرایش مو
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 69/100

تریلر فیلم

شاید قبل از تماشای فیلم “بامب‌شل” با نگاهی به لیست بازیگران آن تصور کنیم با یک شاهکار سینمایی یا حداقل اثری قوی و دارای انسجام کامل روبرو هستیم که می تواند با استفاده از قدرت بازیگری هر یک از بازیگرانش، داستانی تأثیرگذار، تماشایی و بی‌عیب و نقص را تحویلمان دهد. اما متاسفانه اینطور نیست؛ فیلم “بامب‌شل” برخلاف تصور دارای ضعف‌های جدی در فیلمنامه‌اش بوده که حتی با قرار دادن مشهورترین بازیگران هالیوودی در نقش‌های اصلی و فرعی هم از پس پوشاندن این کاستی‌ها برنیامده است.

داستان فیلم از این قرار است: در سال ۲۰۱۶، یکی از مجریان شبکه فاکس نیوز به نام گرچن کارلسون (با بازی نیکول کیدمن) که از کارها و پیشنهادهای بی‌شرمانه مدیرعامل شبکه، راجر ایلز، خسته شده‌است، قبل از به پایان رسیدن مهلت قرارداد خود با وکلای خود در خصوص شکایت از مدیرعامل صحبت می‌کند و زمینه‌ای برای شکایت از وی فراهم می‌آورد. بعد از شکایت وی در نیوجرسی، موجی از شکایات و فشارها علیه راجر ایلز به شبکه فاکس نیوز وارد شد و دراین بین یکی از مجریان باسابقه و بلندپایه شبکه به نام مگان کلی (با بازی شارلیز ترون) نیز وارد این داستان می‌شود و پرده از یک سری حقایق برمی‌دارد. در این میان، کارمند تازه واردی به نام کایلا (با بازی مارگو رابی) نیز گرفتار آزارهای جنسی راجر می‌شود و می‌کوشد به هر نحوی که شده شغلش را از دست ندهد.

بزرگترین اشکالی که در فیلم “بامب‌شل” وجود دارد عدم شفاف‌سازی درباره هر کارکتر و اوضاع کلی داستان است؛ به نحوی که انگار فیلم با عجله ساخته شده و کسی زحمت بهتر و بیشتر پرداختن به لایه‌های درونی و عمیق داستان را به خود نداده‌است! شاید صرف حضور ستارگان بزرگی چون ترون، کیدمن و رابی در این فیلم برای سازندگان آن و یا حتی مخاطبان کافی بوده‌باشد، اما این چنین داستانی که از حساسیت زیادی برخوردار بوده و شامل روایت داستانی واقعی با موضوع سیاسی و اجتماعی است، نیازمند شخصیت‌پردازی قوی‌تر، فیلمنامه‌ای پخته‌تر و حتی مدت زمان بیشتری برای بررسی ابعاد مختلف جریان ذکر شده می‌باشد که به هر دلیلی در فیلم “بامب‌شل” از آن امتناع شده‌است.

با این وجود، فیلم “بامب‌شل” را می‌توان برای کسب ذهنیتی هرچقدر نسبی و کم از حقایق تلخ و زن‌ستیز جوامع پیشرفته و به طور اختصاصی جامعه آمریکا تماشا کرد. حقایقی که از تفکر غلط حاکم بر جامعه درباره زنان پرده برمی‌دارد و فساد موجود در ذره ذره حکومت‌ها را به مخاطب خود نشان می‌دهد.

تصاویری از فیلم “بامب‌شل”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم