15 اپیزود جذاب و دیدنی سریال “برگری باب” (Bob’s Burgers)

سریال انیمیشن “برگری باب” در سال 2011 پخش شد و سریالی کمدی است که در کنار “سیمپسون‌ها” (The Simpsons) و “مرد خانواده” (Family Guy) پخش می‌شود. با این حال این سریال طی نه فصل به یکی از سریال‌های محبوب و سرگرم کننده بدل شد.

می‌توان موفقیت “برگری باب” را با موفقیت “پادشاه تپه” (King of the Hill) مقایسه کرد (از آنجاییکه شخصیت جیم از “پادشاه تپه” الهام بخش سریال “پادشاه تپه” از “لورن بوچارد” (Loren Bouchard) بود این مقایسه طبیعی است)، اما این سریال هم جذابیت‌های خود را دارد و با وجود طنز، لحظات سرگرم کننده و موزیکال بودنش، دیدنی است.

“برگری باب” یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی تلویزیون است که طرفداران تماشای ماجراهای خانواده بلچر و صحنه‌های طنز آن را دوست دارند. این سریال ادامه داشته و باید منتظر اپیزودهای بهتر و بهتر آن باشیم. در اینجا بهترین و کمدی‌ترین اپیزودهای “برگری باب” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

نکته: برخی از توضیحات نوشته شده ممکن است بخشی از داستان این سریال را فاش کنند.


15. The Ring But Not Scary

طرفداران این اپیزود را دوست داشتند، چون یکی از معدود قسمت‌هایی بود که باب به فکر لیندا بود. درنتیجه تماشاگران با باب همدردی می‌کردند. او هرگز نتوانست حین خاستگاری به لیندا حلقه بدهد، اما سال‌ها بعد سرانجام حلقه‌ای که لیندا لایق آن بود را داد.

بچه‌ها از روی کنجکاوی حلقه را پیدا کردند. بدتر اینکه حلقه توی انگشت جین گیر کرد. آن‌ها به پارک آبی می‌روند و حلقه گم می‌شود. اینکه تلاش‌های باب بی نتیجه مانده بود تماشاگر را غمگین می‌کرد اما لیندا به باب گفت در زندگی با او همه چیز دارد.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال مرد خانواده (Family Guy) که باید تماشا کنید


14. Bobby Driver

درحالی که تمرکز اصلی سریال روی خانواده بلچر است، شخصیت‌های فرعی هم وجود دارند. طرفداران این قسمت را دوست دارند زیرا به زندگی ادیت می‌پردازد. ادیت پیرزن محله است که حین بردن خریدهایش دچار مشکل است و باب به او تعارف می‌کند که او را برساند، اما کم کم اوضاع پیچیده می‌شود. او به باب پیشنهاد می‌دهد تا در سرقت از کلوپ به او کمک کند، زیرا چیزهایی را از او دریغ کرده‌اند.


13. The Silence Of Louise

لوئیس همیشه به خطر می افتد، اما از این موضوع لذت می‌برد. این قسمت از فصل هشتم به ماجرای یافتن گناهکار واقعی می‌پردازد. کودکان واگ استاف برای یک سفر مدرسه‌ای خوب مطالعه می‌کنند، اما ناگهان توله سگ‌های آقای فراند کشته می‌شوند. همه تقصیر را به گردن لوئیس می‌اندازند. او هم برای پاک کردن اسمش از بزرگ‌ترین دشمنش کمک می‌خواهد. او راهی ندارد و مجبور است از میلی کمک بخواهد.


12. The Hauntening

لوئیس بلچر یکی از سرسخت‌ترین بچه‌هاست که نه تنها با دوچرخه سوارها دوست می‌شود، بلکه به همین راحتی‌ها نمی‌توان او را ترساند. این قسمت درباره برنامه ریزی برای ترساندن لوئیس در هالووین است.

لوئیس همیشه می‌گفت هیچ چیز او را نمی‌ترساند و از دوردست‌ها خطر را حس می‌کند. بلچرها هم یک خانه تسخیرشده را بری او آماده کردند. این نقشه بسیار ترسناک بود و در حقیقت هم نتیجه داد.


11. Eat, Spray, Linda

سریال “برگری باب” هرازگاهی در هر اپیزود بر یکی از اعضای خانواده تمرکز دارد. این قسمت هم درباره تولد لینداست. مادر بودن کار سختی است و لیندا دوست ندارد تولدش را جشن بگیرند. البته می‌داند که چنین کاری می‌کنند. اعضای خانواده دوست دارند کاری کنند که او کمی بیرون برود.

اینجاست که همه چیز بد پیش می‌رود. لیندا سوئیچ را در ماشین جا می‌گذارد، شلوارش پاره می‌شود. ماجراجویی عجیبی را آغاز می‌کند. این بهترین تولد ممکن نیست اما لیندا آن را دوست دارد و می‌خواهد هرسال آن را تکرار کند.

همچنین بخوانید: 13 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال ساوت پارک (South Park) که باید تماشا کنید


10. Crawl Space

می‌توان گفت اولین فصل این سریال کمی متزلزل است زیرا هنوز ریتم خود را پیدا نکرده بود، شخصیت‌ها دلنشین نبودند و نوای ویولن در موسیقی متن کمی عجیب بود. با این حال این فصل فصل‌های باارزشی دارد که یکی همین است.

باب که نمی‌خواهد با والدین لیندا مواجه شود، تظاهر می‌کند پشت دیوار رستوران گیر افتاده است. با این حال، وقتی واقعاً گیر می افتد کار سخت می‌شود. این قسمت آغازگر جنون باب است (صحنه‌ای که او با کوچی کوپی حرف میزند خیره کننده است). به علاوه این اولین قسمتی بود که تدی را نشان داد.


9. Bob Day Afternoon

فصل دوم این سریال می‌تواند هر طرفدارای را راضی کند. این فصل نه قسمت دارد و هر نه قسمت آن می‌درخشند زیرا رشد و تفاوت آن از فصل اول کاملاً حس می‌شود. در این قسمت دیدنی باب پس از بردن برگر برای جریان گروگان گیری خیابان مقابل، توسط سارق بانک، میکی (با بازی “بیل هیدر” (Bill Hader)) گروگان گرفته می‌شود. این سریال پر از لحظات دیدنی و پرهیجان است، مخصوصاً زمانی که گروگان‌ها با میکی ارتباط خوبی برقرار کرده و از رستوران مقابل برگر می‌خرند.


8. Tina-Rannosaurus Wrecks

فصل سوم “برگری باب” اوج این سریال بود. یک فصل 23 قسمتی که تازه ریتم اصلی خود را پیدا کرده بود. از این قسمت به بعد شخصیت‌ها زیاد عوض نشدند، که البته بهتر بود زیرا دیگر به اندازه کافی رشد کردند. همچنین در این قسمت است که تینا می‌درخشد و از عنوان قسمت پیداست. در یکی از جالب‌ترین صحنه‌های سریال تینا ماشین را توی پارکینگ برده و تصادف می‌کند. باب و تینا باید به مأمور بیمه (با بازی “باب ادنکیرک” (Bob Odenkirk)) دروغ بگویند، اما تینا که همیشه از دروغ می‌ترسد و دوست ندارد به جهنم یا زندان برود باید کنترل اوضاع را به دست بگیرد.


7. Christmas In The Car

یکی از وجه تمایزهای سریال “برگری باب” ترکیب ژانرهای مختلف در قسمت‌های مربوط به تعطیلات است. یکی از بهترین نمونه‌های آن این اپیزود از فصل چهارم است. یکی از بهترین اپیزودهای تعطیلات که می‌توان بارها تماشا کرد.

زمانی که لیندا زودتر از موعد درخت کریسمس می‌خرد، بلچرها در روز عید پاک هیچ درختی ندارند. پس برای خرید درخت عازم می‌شوند اما پشت یک کامیون گیر می‌کنند. این صحنه زیبا یادآور فیلم “دوئل” (Duel) ساخته “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمیشن‌های سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


6. Dawn Of The Peck

“برگری باب” درست مانند قسمت قبل در این قسمت از فصل پنجم دوباره یک اپیزود مناسب تعطیلات ساخته است. همانطور که از نام این اپیزود پیداست به فیلم‌های زامبی و فیلم “پرندگان” (The Birds) هیچکاک اشاره دارد.

لیندا برای سرگرمی در دوی روز شکرگزاری ثبتنام می‌کند اما او و سایر دونده‌ها نمی‌دانند که بوقلمون‌ها خشمگین بوده و آماده حمله هستند. درنتیجه میکی، تدی، لیندا و فرزندان خانواده بلچر در مقابل گروهی پرنده خشمگین به رهبری یک بوقلمون یک چشم قرار می‌گیرند. باب تصمیم می‌گیرد خانه بماند، نوشیدنی بنوشد و به آهنگ “دانا سامر” (Donna Summer) گوش دهد، درحالی که از آنچه بیرون رخ می‌دهد خبر ندارد.


5. The Gene And Courtney Show

برخی از بهترین قسمت‌های این سریال قسمت‌هایی هستند که به بچه‌های خانواده بلچر می‌پردازند. در این قسمت هم به استعدادهای جین پرداخته شده و عاطفی‌ترین و دردناک‌ترین داستان او را می‌شنویم.

در این سریال می‌بینیم که جین و کورتنی در مدرسه استعداد موسیقی‌شان را نشان داده و در مسابقه‌ای باهم همکاری می‌کنند. با این حال این همکاری به رابطه منجر شده و متوجه می‌شوند احساسشان به هم مسابقه را خراب می‌کند. در این مسابقه جین آهنگ شنیدنی را می‌خواند که با این جمله به پایان می‌رسد: “قلب تو نشکسته بلکه تازه بزرگ می‌شود.”


4. Fort Night

سریال “برگری باب” قسمت‌های هالووینی زیاد دارد، اما بهترین آن این قسمت از فصل چهارم است. بچه‌های بلچر به همراه دریل، اندی و اولی در یک جعبه پشت کامیون پارک شده کوچه‌شان گیر می افتند. بدتر اینکه میلی همکلاسی لوئیس، (با بازی درخشان “مالی شنون” (Molly Shannon)) از اینکه او را دعوت نکرده‌اند عصبانی است و اذیتشان می‌کند. در این قسمت باب و لیندا به همراه تدی لباس‌های هالووین را آماده می‌کنند. این قسمت بسیار دیدنی است و با فرار جسورانه بچه‌ها تماشایی می‌شود.


3. Bob Actually

اپیزود ولنتاینی دیگر “برگری باب” که توانسته داستان عشق، ازدواج و علاقه یک جوان را به خوبی به تصویر بکشد. همانطور که از نام این قسمت پیداست مانند فیلم “عشق حقیقی” (Love, Actually) ساختار داستان چندلایه دارد.

در این قسمت ماجرای تمام اعضای خانواده بلچر نمایش داده شده و اصلاً هم خسته کننده نیست. لوئیس می‌خواهد به رودی کمک کند اما متوجه می‌شود دختری که او دوست دارد به او حسی ندارد. تینا پس از مسابقه خوردن فلفل چیلی در حمام گیر افتاده و نمی‌داند چطور جیمی جونیور را ببوسد. جین به یک زن کمک می‌کند تا برای دوست پسرش غذا درست کند و باب و تدی هم برنامه رقص هیپ هاپ برای لیندا آماده می‌کنند، لیندا هم می‌خواهد برای خانم سلبو یک همسر پیدا کند.

این قسمت توانسته بهترین جنبه‌های اعضای خانواده بلچر را نشان داده و هیچ کدام از قلم نمی‌افتند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر انیمیشن


2. Sea Me Now

تدی (با صداپیشگی موفق “لری مورفی” (Larry Murphy)) سلاح پنهان “برگری باب” است. شاید به لحاظ رسمی جز خانواده نباشد اما در مواقع نیاز به خانواده کمک می‌کند، حتی اگر بعداً فراموشش کنند. این قسمت بیش از هر قسمت دیگری به او می‌پردازد.

برخی از بهترین قسمت‌های “برگری باب” خانواده بلچر را خارج از محیط رستوران نشان می‌دهد، درست مثل این قسمت. تدی با قایق جدیدش خانواده را به سفری یک روزه می‌برد. با این حال مشخص می‌شود که با این قایق می‌خواهد لج همسر سابقش را دربیاورد. پس از یک سانحه قایق واژگون شده و تدی و خانواده بلچر به یک جزیره متروک می‌رسند، آنجاست که باید از پل ترسناکی رد شده و با گاوهای وحشی روبرو شوند.

در پایان تاثیرگذار این قسمت تدی متوجه می‌شود به قایق نیاز ندارد و آن را آتش میزند، آن وقت بلچرها از او می‌پرسند چرا حداقل آن را نفروخت یا از بقایای آن استفاده نکرد.


1. Flu-Ouise

یکی از بهترین قسمت‌های سریال “برگری باب” Flu-Ouise در فصل هفتم است که لوئیس مبتلا به آنفولانزا تب کرده و خواب می‌بیند که به همراه کوچی کوپی خراب شده (که در واقعیت اول توی توالت افتاده و بعد توی فر آب شده) باید به قصر بروند چون لوئیس باید از خانواده‌اش که به او خیانت می‌کنند دور شود.

این قسمت پر از موزیکال‌های دیدنی است و تمام عروسک‌های لوئیس به عنوان خانواده‌اش دیده می‌شوند. در این قسمت لوئیس یاد می‌گیرد که دور خودش دیوار نکشد، همچنین به “کریستن شال” (Kristen Schaal) اجازه می‌دهد تا قدرت صداپیشگی خود را نمایش دهد. این اپیزود موزیکال، فانتزی و طنز یکی از بهترین اپیزودهای “برگری باب” است، حتی اگر چندان به باب و برگری او مربوط نباشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. ایلیا

    تیر 9, 1400

    سلام این قسمت ها رو کجا ببینم

    پاسخ

  2. ایلیا

    اردیبهشت 26, 1400

    سلام شما خودتون همه همه قسمت ها رو دیدین ؟ اگر دیدین لطفا بگین تا من هم ببینم با تشکر

    پاسخ

  3. na

    مهر 21, 1399

    هیچی مثل برگر باب نمیچسبه 🙂

    پاسخ