معرفی انیمه “بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند” (Children Who Chase Lost Voices)

“ماکوتو شینکای” یکی از کارگردان‌های موفق ژاپنی است که با ساخت انیمه زیبای “نام تو” (Your Name) به شهرت جهانی دست ئیدا کرد. این انیمه‌ساز محبوب پیش از این نیز به ساخت انیمه‌های سینمایی با موضوعات فانتزی و جادویی مشغول بوده‌است که در این مقاله به معرفی یکی از آثار اولیه او یعنی انیمه “بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند” خواهیم پرداخت. این انیمه با مدت زمان یک ساعت و پنجاه و شش دقیقه، تا به امروز طولانی‌ترین اثر شینکای بوده‌است. با پروشات همراه باشید.


  • نام انیمه: “بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند” (Children Who Chase Lost Voices)
  • ژانر: درام، ماجراجویی
  • کارگردان: “ماکوتو شینکای” (Makoto Shinkai)
  • صداپیشگان: هیساکو کامنوتو، کازوهیکو اینوئن، میو ایرینو
  • سال تولید: 2011
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10

تریلر انیمه

دنیای خاص و خارق‌العاده انیمه‌ها همیشه توانایی این را دارند تا ما را غرق در داستانی کنند که در آن عناصر فانتزی و خیال‌انگیز حرف اول را می‌زنند. دنیاهایی که شاید همه ما آرزو داریم برای یک بار هم که شده در آنها زندگی کنیم و شخصیت‌هایی که عمیقا با آنها احساس همدردی و نزدیک داریم. انیمه زیبای “بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند” یکی از همین آثار دوست‌داشتنی است که علاوه بر داستان جذابش فضاسازی و طراحی بسیار زیبا و چشم‌نوازی هم داشته و مخاطبش را محو دنیای عجیب و غریبش می‌کند.

داستان انیمه “بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند” درباره دختر نوجوانی به نام آسونا ایت که پدرش را در کودکی از دست داده‌است. مادرش برای خرج و مخارج زندگی مجبور است شیفت‌های طولانی را در بیمارستان سپری کند. آسونا روزها با دستگاه پخش پدرش که چیزی شبیه به یک رادیو است سرگرم می‌شود و در کنار گربه خانگی عجیبی که دارد به زندگی عادی خود ادامه می‌دهد. دنیای عادی آسونا زمانی زیر و رو می‌شود که یک روز در راه مدرسه مورد حمله موجودی عجیب و ناشناخته قرار می‌گیرد و توسط پسری به نام شان نجات پیدا می‌کند.

شان پسر جوانی است که ظاهرا دارای نیروهای فراطبیعی است و از یک دنیای دیگر به زمین آمده است؛ دنیایی که در افسانه‌های ژاپنی از آن یاد شده و متعلق به گونه دیگری از انسان‌ها می‌باشد. این دنیا که آگارتا نام دارد، در اعماق زمین است و گفته می‌شود هر انسانی که می‌میرد روحش برای همیشه در این سرزمین می‌ماند مگر اینکه کسی از زمین برای بازگرداندن او اقدام کند.

در این میان، یکی از معلم‌های آسونا بر این باور است که می تواند همسرش را که سالها پیش از دنیا رفته‌است را به دنیا بازگرداند و برای همین با شان که صاحب یک نوع کلید برای رد شدن از دروازه آگارتا است درگیر می‌شود. بعد از مدتی شان ناپدید می‌شود و آسونا به همراه برادر شان و معلمش راهی سفری پرخطر به سرزمین جادویی آگارتا می‌شوند.

انیمه “بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند” نسبت به آثار بعدی شینکای ناپخته‌تر است اما درنوع خود داستانی سرگرم‌کننده و تماشایی را دنبال می‌کند. تصاویر زیبا، اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و عناصر به کار رفته شده در این انیمه نیز به جذابیت آن افزوده است.

تصاویری از انیمه “بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم