10 دیالوگ به یادماندنی فیلم “انتقام‌جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age Of Ultron)

پس از موفقیت “انتقام جویان” قهرمان‌های مارول ماجراجویی‌های خود را دنبال کردند تا دنیای سینمایی مارول وسیع‌تر شود. اما زمانی که جهان در خطر افتاد، قدرتمندترین قهرمانان زمین در “انتقام‌جویان: عصر اولتران” دوباره در کنار هم قرار گرفتند.

در این فیلم انتقام جویان در مقابل یک ربات فوق باهوش و قدرتمند به نام اولتران قرار می‌گیرند که او هم به دنبال شکست دادن قهرمان‌هاست. گرچی فیلم موفق بود اما بازهم دست کم گرفته شد. لحظات مهم فیلم و امضای “جاس ویدون” (Joss Whedon) و البته دیالوگ‌ها فیلم را دیدنی می‌کنند. در اینجا برترین دیالوگ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. خوبه، خودم انجامش می‌دم.

پس از صحنه معرفی تانوس، بسیاری منتظر سیکوئلی بودند که تایتان دیوانه را در نقش ویلن اصلی نشان دهد. ویدون تصمیم گرفت به جای آن اولتران را معرفی کند، اما تانوس را هم بازگرداند. تانوس پس از تلاش ناموفق برای دستیابی به سنگ‌های ابدیت، می‌گوید حالا وقتش است که اوضاع را به کنترل خود دربیاورد. درحالی که “انتقام جویان: جنگ بی نهایت” (Avengers: Infinity War) چند سال بعد رخ می‌دهد، این حرف او جالب است.

همچنین بخوانید: معرفی 15 شخصیت قدرتمند سیث در فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars)


9. خورشید پایین اومده

در این سیکوئل نسبت به فیلم اول قهرمان‌های دشمن به هم نزدیک‌تر شده‌اند و برای اینکه از هم خوششان بیاید و باهم همکاری کنند، تلاش می‌کنند. بین بیوه سیاه و بروس بنر هم رابطه عمیق‌تری ایجاد می‌شود.

درحالی که عشق میان شخصیت‌ها کمی مصنوعی است، اما نکته جالب اینجاست که ناتاشا به عنوان وسیله‌ای برای آرام کردن هالک استفاده می‌شود. آواز او نشان دهنده رابطه عمیق میان آنهاست.


8. خوشحالم که این سؤال رو پرسیدی، چون می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و نقشه شیطانی خودم رو برملا کنم.

تماشاگران پس از دیدن ویلن‌های ناامیدکننده، در این سیکوئل امیدوار بودند اولتران قوی و جالب باشد. گرچه شخصیت پردازی او برای همه جالب نیست، اما اولتران یکی از ویلن‌های دست کم گرفته شده مارول است.

“جیمز اسپیدر” (James Spader) در نقش این ربات قاتل اجرای درخشانی دارد. تماشای صحبت کردن اولتران با انتقام جویان جالب است. زمانی که مرد آهنی درباره ربودن ویبرانیوم سؤال می‌کند، اول‌تران ویلن‌هایی که نقشه‌شان را فاش می‌کند مسخره می‌کند.


7. متوجه اومدنش نشدی؟

وندا و پیترو ماکسیموف به عنوان اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور شناخته می‌شوند که پیش از تغییر عقیده و ملحق شدن به انتقام جویان با اولتران همراه می‌شوند. درحالی که وندا نماد مارول است، اما کوئیک سیلور ماندنی نیست. او با هاکای ارتباطی را آغاز کرده و با قدرت خود او را تحت تأثیر قرار می‌دهد، وقتی می‌گوید “متوجه اومدنش نشدی؟” صحنه اوج داستان است که کوئیک سیلور برای نجات هاکای خودش را قربانی کرده و سپس می‌گوید: “واقعاً متوجه اومدنش نشدی.”


6. صدمه دیدی بهشون صدمه بزن. کشته شدی کنار بکش.

انتقام جویان گرچه تیم بزرگی هستند اما در شرایط سختی به سر می‌برند چون باید در مقابل ارتش بزرگ اولتران از شهر سوکویا محافظت کنند. آن‌ها برای نجات افراد هرکاری می‌کنند و کاپیتان آمریکا سخنرانی الهام بخشی ارائه می‌دهد.

پس از گفتن نقشه‌ها می‌گوید: ” صدمه دیدی بهشون صدمه بزن. کشته شدی کنار بکش.” این جمله از مردی است که برای نجات مردمانش هرکاری می‌کند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی 10 شخصیت برتر سریال شرلوک (Sherlock)


5. بعد باهم انجامش می‌دیم.

با دیدن این فیلم متوجه می‌شویم که برای داستان‌های بعدی مارول هم بذرهای کوچکی کشت می‌شود. گرچه برخی از صحنه‌ها اجتناب ناپذیرند، اما صحنه ترس تونی از تهدیدی در آینده در “جنگ بی نهایت” به واقعیت می‌پیوندد.

تونی به بقیه اخطار می‌دهد که باید برای محافظت از زمین کاری کنند. کاپیتان می‌گوید این وظیفه آنهاست و باهم انجامش می‌دهند. وقتی تونی اصرار دارد که شکست می‌خورند کاپیتان می‌گوید: ” بعد باهم انجامش میدیم.”


4. خب، من دیروز متولد شدم.

انگار که به اندازه کافی قهرمان نداریم چون در بخش سوم فیلم قهرمان دیگری معرفی می‌شود. ویژن ترکیب پیچیده جارویس و مایند استون بوده، و موجود جدیدی است. ویژن با اینکه آخر آمده اما شخصیت جالبی است و در پایان فیلم با اولتران گفتگو می‌کند. ویژن به اوتلران می‌گوید که نفرت او از بشریت بی دلیل است. اولتران او را خام می‌نامند و ویژن جواب می‌دهد: ” خب، من دیروز متولد شدم.”


3. مراقب زبونت باش!

با اینکه در اوج داستان شخصیت‌ها عاقبت در کنار هم قرار گرفتند تا مبارزه کنند، سیکوئل بدون اتلاف وقت با حمله به هیدرا آغاز می‌شود. با نزدیک شدن به آن، مرد آهنی به مانعی برخورد کرده و می‌گوید: “لعنتی” و کاپیتان سریع جواب می‌دهد “مراقب زبونت باش.” این حرف او به شوخی تبدیل می‌شود و قهرمان‌های دیگر به خاطر مؤدب بودنش او را دست می‌اندازند.


2. شهر در حال پروازه، ما با ارتشی از ربات‌ها مبارزه می‌کنیم و من هم تیر و کمان دارم.

هاکای در مقایسه با قهرمان‌های دیگر در فیلم اول نقش کوتاه‌تری داشت و ظاهراً ویدون تصمیم گرفت این شخصیت را بسط دهد. ما با خانواده و شخصیت او به عنوان قهرمان آشنا شده و او هم یکی از بهترین مونولوگ ها را می‌گوید.

با پرواز شهر سوکویا، ارتش اولتران قهرمان‌ها را مجبور به عقب نشینی می‌کنند، وندا هم عصبی می‌شود. هاکای با اشاره به مسخره بودن شرایط و سلاح‌ها، می‌خواهد او را آرام کند. یک صحنه جالب که حماقت یک شخصیت را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 5 انیمیشن مورد انتظار دی سی در سال 2020


1. اگر چکش را در بالابر بگذاری چه؟

همان اندازه که اقدامات ابرقهرمانی فیلم تکان دهنده است، شخصیت‌ها و رفتار آنها هم هیجان انگیز است. در برخی از صحنه‌های فیلم شخصیت‌ها فقط وقت گذرانی کرده و می‌خواهند چکش ثور را بلند کنند.

زمانی که ویژن می‌تواند چکش را بلند کند صحنه جالبی است. اما بازهم استیو و تونی بحث می‌کنند چون معتقدند او انسان نیست و توانسته این کار را انجام دهد. استیو می‌گوید اگر چکش را در بالابر بگذارند و بالابر بالا برود، پس نباید بالابر را زیرسوال برد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مهدی

    بهمن 22, 1399

    فقط شماره یک خوبه بقیشون خیلی ضایعه هست

    پاسخ