8 حقیقت پنهان درباره پشت صحنه سریال “لاست” (Lost)

“لاست” سریالی از ای بی سی بود که از سال 2004 تا 2010 پخش شد و محبوبیت زیادی داشت. یکی از سریالی که طرفداران آن را به خاطر می‌سپارند اما شاید کمتر کسی بخواهد دوباره آن را تماشا کند. این سریال ماجراهای پیچیده‌ای دارد و به همین دلیل یکی از بهترین سریال‌های تاریخ است. سریالی پر از خلاقیت، تنوع، سؤال و سرنخ و حتی چندین هیولا که ممکن بود در کانال علمی تخیلی پخش شوند.

شاید طرفداران تصور کنند درباره این سریال همه چیز را می‌دانند، اما در اینجا می‌خواهیم 10 راز پشت صحنه آن را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. ابتدا قرار بود “مایکل کیتون” نقش جک شپرد را بازی کند

جک شپرد با بازی “متیو فاکس” (Matthew Fox) شخصیت اول و اصلی سریال بود، اما نمی‌توان گفت انتخاب اول عوامل بود. در اصل قرار بود او در سقوط بمیرد و داستان جور دیگری باشد.

در حقیقت قرار بود “مایکل کیتون” (Michael Keaton) این نقش را بازی کند. با تغییر فیلمنامه چک زنده ماند، کیتون از پروژه حذف شد زیرا نمی‌خواست تعهدی به سریال داشته باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 13 سریال جذاب و دیدنی شبیه گمشدگان (Lost)


7. قرار بود نام سریال “هیچ کجا” باشد

لاست برای یک سریال تلویزیونی نام کوچکی است، اما عملکرد خوبی داشته و برای تماشاگر سخت است که قبول کند از ابتدا نام سریال همین نبود. این سریال ابتدا برای مدتی “هیچ کجا” نام داشت، اما مشخص شد که “لاست” نام بهتری است. در حقیقت عنوان سریال معانی مختلف داشته و به یادماندنی‌تر شد.


6. “لوید برون” رئیس ای بی سی ایده فیلم را از “دورافتاده” گرفت

گاهی اوقات بهترین ایده‌ها در بدترین زمان به بهترین ذهن‌ها خطور می‌کند. “لوید برون” (Lloyd Braun) تصمیم گرفت فیلمی بسازد که ترکیب “بازمانده” (Survivor)، “ارباب حلقه‌ها” (Lord of the Flies) و “دورافتاده” (Cast Away) باشد، اما در ابتدا همکارانش چندان امیدوار نبودند. نکته جالب دیگر این است که برون صداپیشه قسمت اول فیلم است که داستان قسمت‌های قبلی را بازگو می‌کند.


5. ابتکار دارما قرار بود ابرشرکت مدوسا نام داشته باشد

ابتکار دارما در فصل‌های آخر نشان داده شده بود و رمز و راز بسیاری در پی داشت. مدت زمان زیادی طول کشید تا متوجه شویم ابتکار دارما در این جزیره چکار می‌کرد و چرا می‌خواست سرنوشت بشر را عوض کند.

همچنین بخوانید: 8 سریال تلویزیونی پساآخرالزمانی جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید


4. هیچکدام از شخصیت‌ها در تمام قسمت‌ها حضور نیافتند

پس از شش فصل و 121 قسمت، شخصیت‌های بسیاری در سریال حضور یافتند. آنقدر که شخصیت‌های اصلی در هر قسمت حضور نداشتند. این موضوع نادر است، زیرا همیشه یک شخصیت اصلی و چند شخصیت فرعی در کنارش هستند. شخصیت پردازی و داستان پردازی در این سریال زیاد دیده شده و هیچ شخصیتی بیش از جد دیده نمی‌شود.


3. نقش سایر قرار بود یک مرد مسن باشد اما “جاش هالووی” آن را عوض کرد

نمی‌توانیم سایر را با حضور شخص دیگری جز “جاش هالووی” (Josh Holloway) تصور کنیم، اما شخصیت او همین نبود. گرچه شخصیت سایر همیشه زیرک است، اما قرار بود مسن‌تر باشد. گرچه طرفداران سایر می‌دانند او لهجه جنوبی داشت، در اصل قرار بود اهل بوفالوی نیویورک باشد.

زمانی که هالووی حین آزمون دیالوگ را فراموش کرد و یک صندلی را پرتاب کرد، عوامل نظرشان عوض شد. درنتیجه سایر جنوبی جوان متولد شد.


2. قسمت خلبان گران‌قیمت‌ترین قسمت تاریخ ای بی سی بود

در پاییز سال 2004، “لاست” آغاز شد. از آن زمان همه چیز عوض شد و این صحنه گرانقیمت ترین صحنه‌ای بی سی بود. در حقیقت ای بی سی صحنه سقوط گرانتر از آن نداشت. در ساخت این صحنه زمان و هزینه بسیاری صرفه شده و صحنه بسیار موفق از آب درآمده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های سال 2019 که نباید از دست بدهید


1. در خلق موسیقی متن از هواپیمای سقوط کرده استفاده شد

موسیقی متن یک فیلم یا سریال خوب در ماندگار بودن آن نقش دارد. از آنجاییکه هواپیما گران بود و عوامل هنوز نگران هزینه‌ها بودند، بنابراین از هرچه که توانستند استفاده کردند. از آنجاییکه برای صحنه سقوط زیاد خرج شده بود، “مایکل جاکینو” (Michael Giacchino) آهنگساز از قطعات استفاده کرد و بهترین موسیقی متن خلق شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم