10 سریال جذاب و دیدنی شبیه “لوسیفر” (Lucifer) که باید تماشا کنید

شخصیت‌های تاریک که با نیتی شوم به دشمنان خود نزدیک می‌شوند، جذابیت زیادی دارند. موفقیت “لوسیفر” به خاطر شخصیت شرور او و ترکیب عناصر کمدی و پلیسی است. گرچه سریال‌هایی که دقیقاً مشابه آن باشند وجود ندارد، اما سریال‌های مشابه آن وجود دارند.

با فصل ششم “لوسیفر” طرفداران به دنبال سریال‌های مشابه هستند. خوشبختانه در این زمینه گزینه‌هایی داریم. این سریال‌ها یا مشابه “لوسیفر” هستند یا با آن شباهت‌هایی دارند. در اینجا این سریال‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. اسلیپی هالو – Sleepy Hollow – 2013-2017

سربازی که برای جرج واشینگتن کار می‌کند پس از رویارویی با یک اسب سوار به خواب طولانی فرو می‌رود. وقتی دو قرن بیدار شده، با یک مأمور اف بی آی همراه می‌شود تا راز سوار بدون سر و جرائم دیگر را به دست آورد.

یکی از سریال‌های اقتباسی از آثار ادبی، که تردکیب درام و فانتزی محسوب می‌شود. ایچابد کرین، شخصیت اصلی، جذاب‌ترین شخصیت ممکن بوده و همکاری بین او و مأمور اف بی آی دیدنی است.

همچنین بخوانید: 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال سوپرنچرال (Supernatural) که باید تماشا کنید


9. فال نیک – Good Omens – 2019

یک فرشته و یک شیطان که دوستان دیرین و با شخصیت‌های مختلف هستند، باید مانع رسیدن ضدمسیح شوند. این دو با وجود آرماگدون قدرت‌هایشان را باهم همراه می‌کنند تا جهان را نجات دهند. از بین اجراهای این سریال اجرای “دیوید تننت” (David Tennant) به یادماندنی است. تضاد میان بعد شیطانی کرولی با بازی تننت و بعد فرشته وار آزیرافل با بازی “مایکل شین” (Michael Sheen) طنز و سرگرمی را فراهم می‌کند.


8. کنستانتین – Constantine – 2014-2015

یک شکارچی ماورایی که در جادو استاد است، برای یافتن تهدادهای مختلف و مبارزه به آن سوی کشور می‌رود. با وجود شرایط روانی این ضدقهرمان و گذشته او، جان کنستانتین در مبارزات با چالش‌های مختلف روبرو می‌شوند.

شباهت‌های میان “کنستانتین” و “لوسیفر” باعث می‌شود این دو در “بحران در زمین‌های بیکران” (Crisis on Infinite Earths) باهم روبرو شوند. شاید “کنستانتین” موجودی عجیبب باشد، اما ویژگی‌های خوب آن فیلم را دیدنی می‌کند.


7. واعظ – Preacher – 2016-2019

یک واعظ متوجه می‌شود دارای قدرت‌های ماورایی است و می‌تواند اعمال دیگران را کنترل کند. حالا با این توانایی و ایمان خود می‌خواهد خدا را یافته و با او روبرو شود.

بدون شک طرفداران “لوسیفر” از مشکل شخصیت اصلی با پدرش خبر دارند و به همین دلیل می‌توانند با “واعظ” ارتباط برقرار کنند. روش‌های عجیب قهرمان داستان، در کنار اجرای شخصیت‌های مکمل، این داستان را جذاب می‌کند.


6. برای همیشه – Forever – 2014

دکتر هنری مورگان یک پزشک معمولی است که در حقیقت جاودانه است. از عمر او بیش از دو قرن گذشته و جرائم را حل می‌کند تا راهی یافته و زندگی جاودانه خود را به پایان برساند. در این سریال برخلاف درام‌های جنایی دیگر، جاودانه بودن شخصیت اصلی معمای سریال است. گرچه فعلاً یک فصل آن پخش شده، مضمون فیلم توانسته خود را جذاب نشان دهد. شخصیت عجیب هنری و عناصر مدرن فیلم آن را جذاب می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال خدایان آمریکایی (American Gods) که باید تماشا کنید


5. پوشینگ دیزیز – Pushing Daisies – 2007-2009

ند آشپز می‌تواند با یک لمس مردم را زنده کند. او با این توانایی به یک کارآگاه کمک می‌کند تا پرونده قتل‌های مرموز را حل کند. زمانی که او عشق کودکی‌اش را زنده می‌کند همه چیز عجیب می‌شود. فارغ از مضمون فانتزی داستان، جنبه کارآگاهی آن هم تماشایی است. جلوه‌های بصری و فیلمبرداری فیلم هم جذاب می‌باشد. درحالی که “لوسیفر” از مضمون شیطانی استفاده کرد، در این سریال هم از چنین مضمونی در کنار رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود.


4. ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا – 2018 – The Chilling Adventures of Sabrina

سابرینای جادوگر نوجوانی است که در گریندل زندگی می‌کند و سعی دارد زندگی عادی داشته باشد. با این حال نیروهای تاریک به سراغش آمده و اتفاقات بد رخ می‌دهد. گرچه روند سریال شبیه “لوسیفر” نیست اما اگر از مضامین فانتزی خوشتان می آیدف این سریال را تماشا کنید. برخلاف نسخه کمدی، این نسخه تاریک بوده و به ماجرای شیاطین و جادوگران می‌پردازد.


3. کسل – Castle – 2009-2016

ریک کسل یک رمان نویس جنایی است که می‌خواهد همکار یک کارآگاه قتل باشد. این دو برخلاف تفاوتشان مجرم‌های بزرگ را به دام می‌اندازد و به تدریج عاشق هم می‌شوند.

گرچه مضمون فانتزی سریال شبیه “لوسیفر” نیست، اما رابطه بین دو شخصیت اصلی شبیه کلوئه و لوسیفر است. ماجراهای جذاب کسل و بکت این سریال را جذاب و دیدنی می‌کند.


2. گریم – Grimm – 2011-2017

شاید نیک بورکاردت یک کاراگاه قتل باشد اما یک شکارچی موجودات ماورایی هم هست. او از نسل شکارچیانی به نام گریم‌ها بوده و با کمک همراهانش با نیروهای شیطانی روبرو می‌شود.

عناصر رازآلود و شخصیت‌ها این سریال را دیدنی کرده‌اند. نمی‌تواند عناصر طنز “لوسیفر” را در این سریال دید، با این حال عناصر جادویی و ترسناک در آن حضور دارند. عناصر ماورایی این سریال هم بسیار دیدنی هستند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال راهب مبارز (Warrior Nun) که باید تماشا کنید


سوپرنچرال – Supernatural – 2005-2020

سم و دین وینچستر دو برادر هستند که مانند شکارچی‌ها بزرگ شده‌اند. آن‌ها با موجودات ماورایی مبارزه کرده و به مردم کمک می‌کنند، سپس متوجه می‌شوند باید با آخرالزمان روبرو شوند. ماجراجویی آنها به مبارزه شیطان و خدا می‌انجامد.

گفته می‌شود لوسیفر این سریال از لوسیفر مورنینگ استار بهتر است. این سریال تمام عناصر لازم یک فانتزی تاریک را داراست. با وجود پانزده فصل و شخصیت پردازی قوی برادران و مبارزه با فرشته‌ها، شیاطین و هیولاها، باید این سریال را تماشا کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. امیر محمد

    اردیبهشت 28, 1400

    یعنی من بعد از تموم شدن لوسیفر(این فصل آخریش رو میگم) داشتم میخوندم:
    لووسیفر کجایییی؟ دقیقا کجایی؟ کجایییی تو بی من؟ تو بی من کجاااییییی؟ لوسیفر کجاییی؟دقیقا کجاییی؟!
    بعد چون تعریف گود اومنز(فال های نیک) رو شنیده بودم اینجا هم اسمشو خوندم رفتم سریالو دیدم. الان این جوریم:
    کراولی کجایییی؟دقیقا کجاییی؟کجایییی تو بی من؟ تو بی من کجایییی؟کراولی کجایییی؟دقیقا کجایییی؟
    اصلا یه وضعی!!😁😁فکر کنم بشینم یکی دو تا دیگه از این سریالایی که گفتید رو ببینم خود چاووشی میاد میگه مردک یا اهنگ منو از ذهنت بیرون کن یا دور تلویزیونو خط بکش! اه!جوگیریا توئم!😅😅

    پاسخ

    • ابوالفضل طاهری در پاسخ به امیر محمد

      مهر 6, 1401

      ای کاش فصل 7تش رو بسازن

      پاسخ

    • حامد در پاسخ به امیر محمد

      مرداد 15, 1402

      پس هنوز کراولی سریال سوپرنچرال رو ندیدی…..
      اون رو ببینی میزنی تو کار سیاوش قمیشی….🤣🤣🤣

      پاسخ

      • سید محمد عمادی در پاسخ به حامد

        دی 25, 1402

        آی گفتی ، سوپرنچرال عالی بود بخصوص دین، سریال منتالیست هم عالیه پاتریک جین

        پاسخ