راهنمای سفر جاده ای از اصفهان تا یزد

یزد دومین شهر تاریخی و اولین شهر خشتی جهان است. سفر به نگین کویری ایران در برنامه تعطیلات اکثر ایرانی‌ها قرار دارد. این شهر در 312 کیلومتری اصفهان قرار می‌گیرد. با آغاز حرکت از اصفهان، حدود سه ساعت و 45 دقیقه با ماشین سواری و حدود چهار ساعت با اتوبوس طول می‌کشد تا به یزد برسید؛ البته شما می‌توانید با سایر وسایل‌نقلیه مثل هواپیما یا قطار این فاصله را طی کنید. اگر قصد دیدن جاذبه‌های باستانی و تاریخی شهرهای مرکزی کشورمان را دارید، پیشنهاد ما رزرو بلیط اتوبوس اصفهان یزد علی بابا است. در واقع شهرهای دیگری نیز بین این دو شهر تاریخی قرار دارند که آن‌ها نیز جاذبه‌های توریستی و تاریخی زیادی دارند. در سفر با اتوبوس به یزد می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. در واقع قبل از رسیدن به یزد، مکان‌های باستانی دیگری نیز خواهید دید. آن‌گاه می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن جی‌پی‌اس، هتل‌های یزد، هتل اصفهان یا هر شهر دیگری را به‌راحتی پیدا کنید.

بهترین مسیر اتوبوس اصفهان یزد

بهترین و سرراست‌ترین مسیر رفتن از شهر اصفهان به شهر یزد، عبور از شهرهای نائین، عقدا، اردکان و میبد است. وقتی 147 کیلومتر از اصفهان فاصله می‌گیرید، وارد شهر نائین می‌شوید. فاصله بین این دو شهر تقریبا دو ساعت زمان نیاز دارد. یعنی اگر شما ساعت شش صبح از اصفهان شروع به حرکت کرده باشید، ساعت هشت به نائین خواهید رسید. در فاصله 70 کیلومتری نائین، شهر دیگری به نام عقدا وجود دارد. طی فاصله نائین تا عقدا حدود 48 دقیقه طول می‌کشد. با پشت‌سر گذاشتن 40 کیلومتر از سمت جنوب شرقی عقدا و صرف نیم‌ساعت زمان،‌ به شهر اردکان می‌رسید. پس از آن نیز با طی 61 کیلومتر به شهر 7000 ساله میبد خواهید رسید. در نهایت با رد شدن از شهر میبد، در 55 کیلومتری آن، شهر خشتی یزد را می‌بینید. طی فاصله بین میبد تا یزد هم حدود یک ساعت زمان می‌برد.

جاذبه‌های دیدنی بین اصفهان تا یزد

در فاصله بین اصفهان تا یزد، چهار شهر دیگر هستند که همگی آن‌ها مکان‌های تاریخی و باستانی زیادی دارند. چشم‌پوشی از آن همه جاذبه دیدنی کار سختی است؛ به‌همین‌ خاطر اکثر افراد در راه رسیدن به یزد، از این شهرها هم بازدید می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری هریک از این شهرها به‌شرح زیر است:

• نائین

شهر نائین حدود 3000 سال قدمت دارد. همچنین «فرش نائین» شهرت زیادی در صنعت فرش‌بافی کشور پیدا کرده است. شاخص‌ترین بنای تاریخی این شهر را مسجد جامع نائین می‌دانند. این مسجد با تقلید از مسجد پیامبر در مدینه ساخته شده است. ساختمان اولیه این مسجد به حکومت امویان تعلق دارد. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به نارین‌قلعه، موزه مردم‌شناسی پیرنیا و بازار تاریخی نائین اشاره کرد. برای صرف نهار یا شام در این شهر، می‌توانید به رستوران «کویر» واقع‌در خیابان شهید‌رجایی مراجعه کنید.

• عقدا

شهر عقدا حدود 6000 سال قدمت دارد که پیدایش آن به پیش از اسلام بازمی‌گردد. از مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به مسجد جامع عقدا، چاپارخانه عقدا و حصار خواجه‌نصیرالدین طوسی اشاره کرد.

• اردکان

معماری اردکان که یکی از شهرهای بزرگ استان یزد است، شباهت زیادی به معماری شهر یزد دارد. این شهر مهد مساجد کهن و زیباست. از دیگر جاذبه‌های شاخص این شهر می‌توان به موزه مردم‌شناسی اردکان، زیارتگاه پیر هرپشت، زیارتگاه چک‌چک و زیارتگاه پارس‌بانو اشاره کرد.

• میبد

میبد جزو قدیمی‌ترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید. این شهر یکی از کانون‌های اولیه یک‌جانشینی در ایران است. از مکان‌های دیدنی میبد می‌توان به نارین‌قلعه، کاروانسرای عباسی و برج کبوترخانه اشاره کرد. برای اقامت در میبد، می‌توانید به هتل سه‌ستاره حاج‌ملک واقع‌در خیابان سلمان فارسی مراجعه کنید.

رزرو بلیط اینترنتی اصفهان یزد

اگر قصد سفر از اصفهان به یزد را دارید، حتی چند روز پیش از سفرتان می‌توانید بلیط‌ اتوبوس یزد اصفهان را رزرو کنید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت علی بابا، نام شهر مبدا و مقصد خود را در قسمت جستجوی سایت وارد کنید. آن‌گاه لیستی از اتوبوس‌های مسیر موردنظرتان برای شما نمایش داده‌ می‌شود. با انتخاب یکی از گزینه‌ها به درگاه پرداخت منتقل می‌شود تا هزینه بلیط یا بلیط‌های خود را به‌صورت آنلاین بپردازید. بعد از پرداخت، تصویر بلیط‌هایتان را می‌توانید دانلود یا چاپ کنید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از رزرو بلیط، فهرست هتل یزد را مانند لیست هتل اصفهان روی تلفن همراه خود داشته باشید. به‌کمک این لیست برای پیدا کردن محل اقامت در یزد، سردرگم نخواهید شد.

هزینه هتل‌های پنج تا دو ستاره برای یک شب اقامت

اقامت در هر هتل هزینه ویژه خود را دارد. در واقع مسئولان تعرفه مشخصی برای تعمیم‌دادن به کل هتل‌های کشور درنظر نگرفته‌اند. اما بازه قیمت یک شب اقامت در هتل‌های لوکس و پنج ستاره از 500 هزار تا دو میلیون تومان متفاوت است. اقامت یک شبه در هتل‌های چهار یا سه ستاره بسته به امکاناتی که هریک از آن‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهند بین 300 هزار تا یک میلیون تومان تغییر می‌کند. در مورد هتل‌های دو یا یک ستاره، این مبلغ به بازه‌ 75 تا 500 هزار تومان می‌رسد. نرخ اقامت مهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌ها نیز تقریبا به‌اندازه هتل‌های دو یا یک ستاره است. شما می‌توانید در بین این موارد که در هر شهری وجود دارند، بسته به بودجه‌ای که برای اقامت اختصاص داده‌اید، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.
اطلاعات بیشتر درباره هتل های سنتی اصفهان در چمدان

نکات تکمیلی سفر اصفهان یزد

گاهی فراموش‌کردن یک نکته ساده، می‌تواند در طول سفر مشکلاتی ایجاد کند. در اینجا یک لیست مختصر و کلی برای یادآوری ارائه می‌کنیم که پیش از هر سفری آن را مرور کنید:
• بعد از تصمیم قطعی درباره مقصد سفرتان، بلیط‌های خود را رزرو کنید (در مورد سفر اصفهان یزد بهتر است بلیط اتوبوس اصفهان یزد خود را چند روز قبل از شروع سفر خریداری کنید)
• درباره جاذبه‌های گردشگری شهر مقصد اطلاعات کاملی کسب کنید
• اطلاعات کافی درباره مکان‌های اقامتی و هتل یزد یا هتل اصفهان به‌دست آورید
• شیوه حمل‌ونقل عمومی در شهر مقصد را بررسی کنید
• هوشمندانه چمدان ببندید
• تلفن همراهتان را کامل شارژ کنید

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم