لیست بهترین فیلم‌های ترسناک کره‌ای که باید تماشا کنید

در این مقاله به فیلم‌های ترسناک کره‌ای نظیر “عطش” (Thirst)، “سکوت” (The Silenced) و جدیدترین پروژه “ریدلی اسکات” (Ridley Scott) که بازسازی فیلم “شیون” (The Wailing) می‌باشد خواهیم پرداخت.

اگر نمی‌دانید باید بگویم، فیلم‌های ترسناک آمریکایی در مقایسه با فیلم‌های ترسناک شرقی هیچ‌اند، پس وقت آن رسیده که افق‌های خود را گسترده‌تر کنید. کره جنوبی به طرزی خاص، با پرداختن به ژانر ترسناک- روانشناختی و موضوع انتقام تاثیری منحصر به فرد بر جای می‌گذارد. برای مثال فیلم “قطار بوسان” (Train to Busan) رکوردها را جا به جا کرده، و به یکی از بهترین فیلم‌های این کشور (و یکی از محبوب‌ترین‌های جهان) تبدیل شده است.

با توجه به این که کره جنوبی تا اواخر دهه 90 موفق نشد فیلم‌های ترسناک مناسبی بسازد، چیرگی این ژانر به خوبی پرداخته شده و جالب توجه است.

حالا که تابستان از راه رسیده یکی از راه‌های اولیه تحمل گرما این است که در خانه بمانید و فیلم‌های ترسناک مبهوت کننده را تماشا کنید.

این کشور در ژانر وحشت فیلم‌های بسیار قوی و خوبی دارد، بنابراین معرفی نکردن آن‌ها به دنیا کار بسیار شرم آوری خواهد بود. این شما و این هم فیلم‌های ترسناک کره‌ای که تضمین می‌کنیم باعث می‌شوند تا چند هفته آینده، کابوس ببینید. با پروشات همراه باشید.


15. راهروهای نجواگر– Whispering Corridors– 1998

با این که از ساخته شدن “راهروهای نجواگر” دو دهه می‌گذرد، اما این فیلم یکی از بهترین‌های ژانر وحشت کره است. این فیلم زمانی ساخته شد که آزادی بیان در کشور رایج شده بود، و این داستان نه تنها وحشت آور است، بلکه نوعی تفسیر اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

داستان از جایی شروع می‌شود، که در مدرسه‌ای دخترانه که گفته می‌شود روحی آن را تسخیر کرده، پس از خودکشی یک معلم، دانش آموزان و کارکنان مدرسه کم کم ناپدید می‌شوند. بیشتر فیلم‌های ترسناک کره‌ای با این موضوع آغاز می‌شوند، اما موضوع این است که آیا این معما حل می‌شود یا خیر.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر کره‌ای تاریخ سینما که باید تماشا کنید


14. کلیک نکنید– Don’t Click– 2012

“کلیک نکنید” یک فیلم دیگر است که به دلیل داشتن موضوعات مدرن خود محبوب شده است، در این فیلم یک ویدئو با نام “ویدئوی ممنوعه” در اینترنت پخش می‌شود. پس از این که شخصیت اصلی “جانگ می” (Jung-Mi) دوست پسر خواهرش را مجبور می‌کند این فیلم را برای او دانلود کند، اتفاقات عجیبی برایش رخ می‌دهد.

این فیلم مانند “حلقه” (The Ring) و “یک تماس بی پاسخ” (One Missed Call) اثری کلاسیک است که در عین حال اعتیاد آور و ترسناک می‌باشد.


13. کفش‌های قرمز– The Red Shoes– 2005

چه کسی یک جفت کفش پاشنه بلند زیبا را دوست ندارد، خصوصاً اگر رایگان باشد؟ پس از این که “سون جه” یک جفت کفش پاشنه بلند فوق العاده زیبا را در در مترو پیدا می‌کند و آن را به خانه می‌آورد، متوجه می‌شود رازی بسیار تاریک پشت آن نهفته است.

این فیلم بر اساس داستان خیالی قدیمی “هانس کریستیان اندرسون” (Hans Christian Andersen)، یک داستان مدرن پیچیده و تاریک درباره زیبایی و خودبینی است که به یک اثر کلاسیک تاثیرگذار تبدیل می‌شود.


12. سیندرلا– Cinderella– 2006

جراحی پلاستیک موضوع بسیاری از فیلم‌های کره‌ای است، اما در “سیندرلا” به عنوان عنصر وحشت در نظر گرفته می‌شود. پس از این که بیماران یک جراح پلاستیک موفق جلوی دختر او خودکشی می‌کنند، اتفاقات عجیبی برای این دو، رخ می‌دهد.

این افسانه نیز به خودبینی و تصویر بدن می‌پردازد و ممکن است تماشای آن برای کسانی که از وحشت‌های مربوط به بدن می‌ترسند کمی سخت باشد، اما در عین حال بسیار وحشتناک است.


11. خانواده ساکت– The Quiet Family– 1998

هیچ چیز ترسناک‌تر از آن نیست که در مکانی به دور از دنیا در انزوا زندگی کرد، و قرار است خانواده “کانگ” با این حالت روبرو شوند. پس از این که کل خانواده برای بر پا کردن کسب و کار به کوهستانی دور افتاده نقل مکان می‌کنند، با دیدن اولین مشتریشان خوشحال می‌شوند.

اما، وقتی اولین مشتری آنها خودکشی می‌کند، اعضای خانواده تصمیم می‌گیرند بدون هیچ حرفی جسد را دفن کنند تا برای کسب و کارشان تبلیغات منفی‌ای پیش نیاید. اما در نهایت، این فقط آغاز داستان “خانواده ساکت” می‌باشد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سینمای کره‌جنوبی که با ژانر جنگی ساخته شده‌اند


10. تیمارستان متروکه گنجیام– Gonjiam: Haunted Asylum– 2018

ممکن است خبر نداشته باشید، اما “تیمارستان متروکه گنجیام” در راتن تومیتوز امتیاز 100% را کسب کرده است، اصلاً نمی‌دانستیم چنین موضوعی ممکن است! این فیلم دیوانه وار و وحشتناک درباره گروهی فیلمبردار سریالی یک سایت است، که برای ضبط ویدئویی زنده به یک تیمارستان متروکه می‌روند.

همانطور که تصور می‌کنید، پس از این که آنها در جای جای این مکان با وحشت غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شوند، اوضاع خیلی زود خطرناک می‌شود. اگر طرفدار فیلمی مثل ” فعالیت فراطبیعی ” (Paranormal Activity) هستید، از تماشای این اثر لذت خواهید برد.


9. من شیطان را دیدم– I Saw The Devil– 2010

“من شیطان را دیدم” یکی از خشن‌ترین صحنه‌های انتقامی را دارد، بنابراین قبل از تماشای آن از لحاظ احساسی خود را آماده کنید. این فیلم درباره یک مأمور مخفی است که نامزدش به طرزی وحشیانه توسط یک قاتل سریالی کشته می‌شود، حالا او می‌خواهد از طریق تعقیب و گریز و سپس شکنجه قاتل، انتقامش را بگیرد.

این فیلم تاریک و پیچیده است و نمایشنامه نویس ” سایمن بِارِت ” (Simon Barrett) و کارگردان “آدام وینگارد” (Adam Wingard) که در گذشته برای ساخت فیلم‌های ترسناک ” تو بعدی هستی ” (You’re Next) و “وی اچ اس” (V/H/S) با یکدیگر همکاری داشتند، آن را بازسازی کرده‌اند.


8. ملافه– Bedevilled– 2010

“ملافه” یک فیلم خشن و روانشناختی زیبا در ژانر وحشت است، داستان درباره زنی است که در یک جزیره متروکه از لحاظ روحی، فیزیکی و جنسی مورد آزار قرار می‌گیرد. اما، این اثر بیش از یک فیلم در ژانر وحشت است.

بر اساس یک مقاله: “تنها راه آرام کردن غم و درد خون و خون ریزی است و ما هم دقیقاً با همین مسئله روبرو می‌شویم. “ملافه” چیزی بیشتر از یک داستان درباره زنی تحقیر شده است، بلکه درباره تلاش‌های همیشگی زنان برای یافتن جایگاهی در دنیاست، آن هم زمانی که این حق از آنها سلب شده است. خصوصاً در سینمای آسیا که در آن زنان تنها برای اضافه کردن چاشنی به دنیای مردان به تصویر کشیده می‌شوند.”


7. تلفن– Phone– 2002

“تلفن” یک فیلم کره‌ای ترسناک درباره تسخیر شدن توسط ارواح است که در جشنواره بین المللی فیلم نامزد جوایز مختلفی شد، از جمله جایزه‌های بهترین کارگردان جدید، بهترین بازیگر نقش اول زن، و بهترین بایگر مکمل زن.

با این که این فیلم ساده به نظر می‌آید اما داستان آن درباره یک روزنامه نگار تحقیقی است که پس از انتشار مقاله‌ای توسط زنگ خوردن مداوم یک تلفن، تسخیر می‌شود. وقتی در یک روز دختر دوست او تلفن را جواب می‌دهد، اوضاع تاریک و تاریک‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های سینمایی کره ای رمانتیک که باید ببینید


6. زنگ مرگ– Death Bell– 2008

مدرسه حتی بدون ناپدید شدن دانش آموزان به روش‌های مختلف، به اندازه کافی ترسناک هست اما در “زنگ مرگ” دقیقاً همین اتفاق‌ها رخ می‌دهند.

چون در تابستان سال 2008، به غیر از “زنگ مرگ” فیلم ترسناک دیگری در سینمای کره منتشر نشده بود، این اثر در گیشه سینما فروش خوبی داشت و “درک الی” (Derek Elley) از ورایتی اعلام کرد که “این اثر مفهومی شسته و رفته دارد که برای جذب عاشقان این ژانر، وحشت و خون ریزی به اندازه‌ای دارد.” همچنین این فیلم اولین تجربه بازیگری “نام گیو ری” (Nam Gyu-ri) خواننده سابق گروه “سی یا” (SeeYa) می‌باشد.


5. سکوت– The Silenced– 2015

فیلم‌های ترسناک کمتر دیده شده زیادی وجود دارد و “سکوت” یکی از آنهاست. وقتی دختری به یک مدرسه شبانه روزی جدید وارد می‌شود، برخی از همکلاسی‌هایش ناپدید می‌شوند، بنابراین او تلاش می‌کند معمای این ناپدید شدگی‌ها را حل کند اما با این کار زندگی خود را به خطر می‌اندازد.

مژده: این فیلم که در سال 1983 و در زمان استعمار ژاپن صورت گرفته، تاریخ کره را در بر دارد. این فیلم را از لحاظ زیبایی شناسی چشم نواز و وهم آور می‌دانند که پیچیدگی‌ها و وحشت‌های حاصل از دوران مستعمره شدن کره توسط ژاپن را به تصویر می‌کشد.


4. عطش– Thirst– 2009

جدای از وحشت آور بودن “عطش”، آن را یکی از جنسی‌ترین فیلم‌های تاریخ می‌دانند.

این فیلم داستان کشیشی است که به عنوان خون آشام از مرگ به زندگی باز می‌گردد. “عطش” در سال 2009 در جشنواره فیلم کن جایزه را از هیئت داوران دریافت کرد و موفق شد در لیست بهترین فیلم‌های نامزد شده سال 2010 قرار گیرد. این فیلم، یک داستان عاشقانه تاریک و سکسی است که حتی سرسخت‌ترین بینندگان را به ترس می‌اندازد.


3. داستان دو خواهر– A Tale of Two Sisters– 2003

“داستان دو خواهر” از جدیدترین فیلم‌های کره‌ای نیست، اما قطعاً یکی از بهترین‌هاست. داستان درباره دو خواهر است که پس از بازگشت از یک موسسه روانی، توسط مادرخوانه ای بدجنس، ارواحی انتقامجو و اشباحی از گذشته تاریک خانواده‌شان، محاصره می‌شوند.

این فیلم به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک کره تبدیل شده، و حتی یک همتای آمریکایی نیز از آن اقتباس شد که “امیلی براونینگ” (Emily Browning)، و “الیزابت بنکس” (Elizabeth Banks) ستارگان بوده‌اند.


2. شیون– The Wailing– 2016

پس از این که این فیلم 50 میلیون دلار در گیه سینما فروش رفت، امتیاز 99% را ر راتن تومیتوز کسب کرد و تقریباً در تمام لیست‌های “بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2016” قرار گرفت، آیا واقعاً جای تعجب دارد که “ریدلی اسکات” (Ridley Scott) می‌خواهد از فرصت استفاده کرده و این فیلم محصول کره جنوبی را بازسازی کند؟

در این داستان، پس از آن که ساکنان یک کوهستان در کره جنوبی به یک بیماری همه گیر مبتلا شدند، همه چیز به یک پلیس محلی بستگی دارد تا با کمک یک شمن قدرتمند آن را نابود کند. خط داستانی این فیلم با فرهنگ کره‌ای، وحشتی گسترده و صحنه‌های غیرمنتظره طنز پر شده است، مشخص نیست بازسازی آن خوب از آب در خواهد آمد، یا خیر.


1. قطار بوسان– Train To Busan– 2016

“قطار بوسان” به عنوان یکی از کم‌تر دیده شده ترین فیلم‌هایی در نظر گرفته می‌شود، که تنها افراد فیلمباز آن را تماشا کرده‌اند، اما خوشبختانه همه می‌توانند این فیلم را در سایت نتفلیکس تماشا کرد. در ابتدا این فیلم نیز درست به دیگر فیلم‌های زامبی محور شباهت دارد: ویروسی پخش می‌شود و مردم سعی می‌کنند قبل از خورده شدن فرار کنند.

چیز خاصی نیست، مگر نه؟ اما اشتباه می‌کنید. برخلاف دیگر فیلم‌های زامبی محور، پیشرفت کاراکترها و بازی بازیگران از کیفیت خوبی برخوردار است و فیلمبرداری آن نیز درجه یک است. به همین دلیل است که این فیلم در رده هشتم لیست فیلم‌های برتر تاریخ کره قرار دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم قطار بوسان (Train to Busan)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. دیانا

    فروردین 2, 1401

    پنت هاوس کو؟

    پاسخ

  2. آرمان

    فروردین 20, 1400

    با قرار گرفتن train to busan در جایگاه اول به شدت مخالفم
    Wailing یا I saw the devil باید در اول لیست باشه یا هر فیلم دیگه ای به غیر از قطاری به بوسان

    پاسخ

  3. جابر

    آبان 2, 1399

    فیلم های من شیطان را دیدم و ملافه ژانر انتقامی و فوق العاده تراژدی هستند و ترسناک خیر. مگر به صحنه های خشن گفته بشه ترسناک.مطلب پایین حاوی اسپویل
    .
    .
    داستان دوخواهر اوایل کاملا اماده برای ترس هستی ک در اواخر فیلم کاملا غمگین و اندوهناک میشه که کل اوایل فیلم چند صحنه ترسناک هم میپره حس غم غالب میشه بر ببینده و در کل شاهکار هست.با موزیک خارق العاده اش

    فیلم شیون هم پیچیده و فیلم سنگینی هست
    قطار بوسان فیلمی زامبی محور با هیجان شدیدا بالا و احساسات کاراکترهای فیلم که عالی درومده.قسمت دوم کاملا ضعفش در مقابل سری یک محسوس است.
    تیمارستان متروکه گنجیام هم متوسط رو ب پایین بود.(شاید نصف بیشتر فیلم منتظر هستی که فیلم بیفته رو خط اصلیش که نمیفته هدر رفت فیلم خیلی زیاد هست)

    فیلم سلیقه ای هست و نظرات هم شخصی بیان شد.موفق باشید

    پاسخ

  4. Rezvan

    مرداد 12, 1399

    قطار بوسان و خانواده ساکت همچین تعریفی ندارند. Whispering Corridors شامل 5 فیلم مجزا هستش که بهتره همشونو ببینید.
    Whispering Corridors 1 Yoego Goedam 1998
    Whispering Corridors 2 Memento Mori 1999
    Whispering Corridors 3 Wishing Stairs 2003
    Whispering Corridors 4 Voice 2005
    Whispering Corridors 5 A Blood Pledge 2009
    فیلمای شرقی فیلم ترسناک زیاد داره. فقط حیف که تو مطالب سایت ها کسی اینارو بررسی نمی کنه. در حالیکه یه عروسک فیلم هالیوودی کلی مطلب نوشته میشه (البته اکثر اینا ترجمه نوشته های سایت های خارجیه).

    پاسخ

  5. علی

    مرداد 10, 1399

    سه تای اولو دیدم و هر سه شاهکارن

    پاسخ

  6. Siyavash

    مرداد 3, 1399

    به به…ولی خداییش قطار بوسان نسبت به شیون و تقریبا همه ی فیلمای این لیست ضعیف تره…

    پاسخ