15 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “سوپرنچرال” (Supernatural) که باید تماشا کنید

بدون شک شما هم قسمت‌هایی از “سوپرنچرال” را دیده‌اید، بعد از آن توانسته‌اید فراموشش کنید؟ اگر داستان‌های ماورایی و آخرالزمانی را دوست دارید، در آن صورت حتماً دوست دارید سریال‌های فانتزی مشابه را تماشا کنید. خوشبختانه این فقط برادران وینچستر نیستند که مردم را نجات می‌دهند و همه چیز را تسخیر می‌کنند، سریال‌های مشابه دیگر هم وجود دارند. در اینجا 15 سریال مشابه را به شما معرفی ممی کنیم. با پروشات همره باشید.


15. آنجل – Angel – 1999

بین آنجل و بافی، بافی بیشتر به “سوپرنچرال” نزدیک است. “آنجل” تاریک جالب است و با تغییر مضامین و لوکیشن ها از هیچ چیز نمی‌ترسد. با این حال فرمت آن دائم عوض می‌شود و افرادی که فصل‌های اول و آخر را دیده‌اند گیج شده‌اند. یک سریال رازآلود که شخصیت‌های آن با موجودات ماورایی مختلف مواجه می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سوپرنچرال (Supernatural)


14. سریال جمعه سیزدهم – Friday The 13th: The Series – 1987-1990

گرچه این سریال به فیلم اصلی ربطی ندارد اما لحظات ترسناک خود را داراست. با این حال عناصر طنز و فانتزی را ترکیب می‌کند تا فیلمی دیدنی بسازد. سریالی درباره صاحبین یک عتیقه فروشی که به همراه دوستشان جک عتیقه‌های طلسم شده را جمع آوری می‌کنند. این سریال محبوب نامزد چند جایزه اسکار شد.


13. انبار 13 – Warehouse 13 – 2009

سریالی از سای فای با مفهوم “جمعه سیزدهم” که یک قدم فراتر گذاشته و به جای طلسم عتیقه‌هایی را نشان می‌دهد که در یک انبار جمع شده‌اند و روز به روز تعدادشان زیاد می‌شود. یکی از این عتیقه‌ها توسط شخصیت‌های تاریخی استفاده می‌شد. سریالی علمی-تخیلی، فانتزی و ترسناک که جالب هم هست و شخصیت‌ها هم جالب توجه هستند. برای مثال لاتیمر مثل مرد عنکبوتی تار دارد. استیو جینکز یک دروغ سنج است. هردوی آنها در ماجراهای ماورایی مهم هستند.


12. سایه‌های سیاه – Dark Shadows – 1966

یک سوپ اپرا درباره یک خون آشام که از سال 1966 تا 1971 از ای بی سی پخش شد و داستان خانواده ثروتمند کالینز در شهر کالینزپورت در مین را نشان می‌دهد. داستان از “استیون کینگ” اقتباس شده است. در این شهر خون آشامی به نام بارناباس کالینز و ارواح، هیولاها و گرگینه ها هم هستند. این شهر حتی دروازه‌ای به سمت دنیای موازی دارد. این داستان تا حدی به داستان بافی نزدیک است.


11. چیزهای عجیب – Stranger Things – 2016

لیست سریال‌های مشابه “سوپرنچرال” بدون “چیزهای عجیب” کامل نمی‌شود. سریالی طنز، ترسناک، علمی تخیلی و ماورایی که همه منتظر فصل‌های جدید آن هستند.

داستان در سال‌های 1980 رخ داده و درباره ماجراهای عجیب ایندیاناست. گروهی از نوجوان‌ها درباره غیب شدن دوستشان تحقیق می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند که در آنجا آزمایشگاهی باز شده و به بعد دیگر ره دارد. درنتیجه موجودات عجیب در آن شهر دیده شده و برای شهروندان اتفاقاتی رخ می‌دهد.


10. لوسیفر – Lucifer – 2016

از نام این سریال پیداست که به “سوپرنچرال” نزدیک است. گرچه فاکس به دلیل امتیاز پایین این سریال را لغو کرد، حالا از نتفلیکس پخش می‌شود و محبوب شده است. سریالی اقتباسی از سری کتاب‌های The Sandman دی سی، دربارهشیطان که از جهنم به لس آنجلس آمده، کلوپ شبانه باز کرده و مشاور پلیس مواد مخدر است. داستان کمیک این سریال را جذاب کرده است.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال راهب مبارز (Warrior Nun) که باید تماشا کنید


9. روزی روزگاری – Once Upon A Time – 2011

بدون شک از سریال “روزی روزگاری” سریال ماورایی‌تری وجود ندارد. سریالی براساس شخصیت‌های دیزنی، فولکلور و پریان که تمام هفت فصل آن روی نتفلیکس موجود است. یک سریال دیدنی و ارزشمند با شخصیت‌های جالب، داستان جنون آمیز و گره‌های شوکه کننده که شما را به دنیای ماورایی می‌برد.


8. پرونده‌های ایکس – The X Files – 1993

یک سریال جادویی با عناصر ماروایی که گرچه قدیمی است اما می‌توانید نه فصل و 202 قسمت آن را تماشا کنید (البته دو فصل آن هم از 2016 تا 2018 پخش شد). یک سریال ماورایی زیبا.


7. داستان ترسناک آمریکایی – American Horror Story – 2011

برخلاف برخی از سریال‌های دیگر، در این آنتولوژی هر فصل داستان و شخصیت‌های مجزایی دارد. برای مثال، فصل اول در لس آنجلس رخ داده و درباره خانواده‌ای است که در یک خانه تسخیرشده زندگی می‌کنند، اما فصل هشتم یا آخرالزمان درباره مبارزه جادوگران با ضدمسیح است. در این سریال به تمام عناصر ماورایی اشاره می‌شود.


6. خاطرات خون آشام – The Vampire Diaries – 2009

شاید بسیاری ندانند که “خاطرات خون آشام” براساس کتابی به همین نام نوشته “آل. جی.اسمیت” ساخته شد و در سال 2009 اکران شد، زمانی که مردم در حال و هوای “گرگ و میش” (Twilight) بودند. این سریال در کمال شگفتی تا هشت فصل ادامه یافت. شاید ابتدا داستان تکراری باشد (عشق یک دختر دبیرستانی به پسری خون آشام)، اما نگران نباشید زیرا نقاط جذابی به آن افزوده می‌شود. منظورمان گرگینه، جادوگران، نژادهای ترکیبی، ارواح و غیره است.


5. گریم – Grimm – 2011-2017

سریالی الهام گرفته از داستان‌های گریم درباره یک کارآگاه که متوجه می‌شود گریم است. گریم یکی از موجوداتی است که باید میان انسان و موجودات اساطیری تعادل ایجاد کند.

این کارآگاه پیوسته با موجودات اساطیری خطرناکی که می‌خواهند جهان را نابود کنند، مبارزه می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های ترسناک تاریخ سینما که باید تماشا کنید


4. اصیل‌ها – The Originals – 2013

پوستر این فیلم یادآور “خاطرات خون آشام” است زیرا این سریال اسپین آفی است که به خانواده میکلسون می‌پردازد که اهل نیواورلئان هستند. اگر طرفدار “خاطرات خون آشام” هستید این سریال را تماشا کنید.


3. 100 نفر – The 100 – 2014

تصور کنید پس از نابودی زمین توسط آخرالزمان هسته‌ای، انسان‌های بازمانده به سفینه‌ای پناه برده و به مدت 97 سال آنجا بمانند. پس از اینکه سه دهه در فضا به دنیا می‌آیند، افزایش جمعیت ساکنان سفینه باعث می‌شود 100 نفر از آنها را به زمین بفرستند تا ببینند برای حیات مناسب است یا نه. اگر می‌خواهید بدانید این افراد زنده می‌مانند؟ یا چه بلایی سرشان می‌آید باید این سریال را تماشا کنید.


2. بافی قاتل خون‌آشام‌ها – Buffy The Vampire Slayer – 1997

یک سریال قدیمی و کلاسیک مثل “پرونده‌های ایکس” درباره قاتل خون آشام ها، بافی سامرز (سارا میشل گلر “Sarah Michelle Gellar”) که با خون آشام ها، شیاطین و نیروهای تاریک دیگر مبارزه می‌کند. این سریال در اصل برای نوجوانان ساخته شد، بنابراین با روابط عاشقانه و دوستانه بافی هم روبرو هستیم. پیش از این که این سریال را بازسازی کنند نسخه اصلی آن را تماشا کنید.


1. کله خراب – Crazyhead – 2016

یک کمدی ترسناک بریتانیایی که چیزی مابین “سوپرنچرال” و “پلیس خفن” (Hot Fuzz) است، بنابراین اگر هردو سریال را دوست داشته باشید از این سریال هم خوشتان می‌آید. داستان درباره ایمی، کارمند بولینگ و راکوئل، شیفته قرص‌های روان گردان، است که متوجه می‌شوند سرنوشتشان به شیاطین گره خورده است. درست مثل “سوپرنچرال” هردوی این قهرمان‌ها جوان بوده و برخلاف “سوپرنچرال” طنز و عناصر ابزورد در این سریال دیده می‌شود. دیگر چه می‌خواهید؟

همچنین بخوانید: معرفی 13 سریال جذاب و دیدنی با ژانر فراطبیعی در تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. سمیه

    آذر 29, 1400

    فیلم گریم خیلی عالیه

    پاسخ

  2. ابولفظل

    فروردین 21, 1400

    پیشنهادم
    سریال داستان ترنسناک امریکایی (amrican herrol story ) عالی است نگاه کنین از استرنج دینگ خیلی بهتر

    پاسخ

  3. ستاره

    بهمن 13, 1399

    صدنفر عالیه

    پاسخ

  4. نارینا

    شهریور 11, 1399

    من سریال چیز های عجیبو دیدم خیلی خفنه😊

    پاسخ