همه چیز درباره انیمیشن “داستان اسباب بازی” (Toy Story): جزئیات پنهان اتاق اندی

اتاق اندی اولین جایی بود که تماشاگران سراسر جهان با وودی، باز و بقیه بازیگران “داستان اسباب بازی” آشنا شدند. این فیلم تخیل یک پسر جوان و علایق او را نشان می‌دهد.

مرکز اصلی داستان اتاق اندی دیویس است که هر سه سری داستان در آن رخ می‌دهد. این فیلم جذاب پیکسار جذابیت‌های بسیاری دارد که شاید به آن توجه نکرده باشید. در اینجا جزئیات پنهان اتاق اندی را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. ساعت میکی ماوس

میکی ماوس همه جا دیده می‌شود، اما مسلماً در اولین فیلم رسمی پیکسار با همکاری دیزنی باید در جایی میکی را می‌دیدیم. شاید این نکته چندان پنهان نباشد اما مسلماً از چشمتان دور مانده است. درست پیش از اینکه باز از تختش بیرون بپرد و اولین پروازش را تجربه کند، ساعت میکی ماوس را روی دیوار می‌بینیم.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه داستان اسباب بازی (Toy Story)


9. فیلم‌های کوتاه پیکسار در کتابخانه

شاید عده کمی به این فیلم‌ها توجه کرده باشند، اما پس از اختراع دی وی دی تقریباً همه این فیلم‌ها را از یاد بردند. زمانی که وودی همراهانش را می‌بیند در کتابخانه پشت سرش کتاب‌هایی با اسامی Knick Knack، Tin Toy و Red’s Dream می‌بینیم. دیزنی می‌داند که این اسامی کتاب نیستند بلکه فیلم‌های کوتاه پیکسار هستند.


8. اولین نمایش توپ لوکسو

در “داستان اسباب بازی” شی ای به نمایش درآمد که به زودی به نماد پیکسار تبدیل شد. توپ لوکسو در فیلم کوتاه Luxo Jr دیده شد، اما سپس در تمام فیلم‌های پیکسار حضور یافت. اولین حضور آن هم در اتاق اندی بود.


7. پس از این فیلم کاغذدیواری اندی مد شد

علاوه بر شخصیت‌های اسباب بازی، اولین چیزی که از اتاق اندی به ذهنتان می‌رسد چیست؟ مسلماً کاغذدیواری آسمان دار آن است. امروزه کاغذدیواری با طرح‌های مختلف موجود است و در “داستان اسباب بازی” هم از آن استفاده می‌شود. با این حال دریای ابرها تنها در این فیلم حضور یافت و سپس در “شرکت هیولاها” (Monsters Inc) حضور کمیو داشت. یک آسمان ابری خیره کننده.


6. ارجاع دوباره به آسمان و ابرها

گرچه ابرها تنها در فیلم اول حضور داشتند، اما در فیلم‌های بعدی هم به آن ارجاعاتی شد. در دو فیلم دوم و سوم ابرها جای خود را به ستاره داده‌اند و بنابراین هنوز با آسمان رودررو هستیم. این ستاره‌ها هنوز حالت ابری شکل دارند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سال 2019 + تریلر و خلاصه داستان


5. استیکر نمو در جعبه اسباب بازی

همانطور که گفتیم، پیکسار اشاره به آثار گذشته را دوست دارد و حالا که اندی به عنوان یک دانش آموز کالجی می‌خواهد خودنمایی کند، اتاق خوابش هنوز واقعیت او را نشان می‌دهد. مثل همان استیکر نمو که روی جعبه اسباب بازی او دیده می‌شود. آیا اندی می‌توانست نمو را پیدا کند؟


4. لوگوی “شرکت هیولاها” روی در اندی

آن استیکر تنها تزئین اتاق اندی نبود. او که حالا در آستانه فارغ التحصیلی است دوست دارد اتاقی جوانانه داشته باشد. با این حال روی درش لوگوی “شرکت هیولاها” دیده می‌شود. شاید این همه یادگار دیگری از کمد بچگانه او باشد.


3. کارت پستال کارل و الی روی تخته اندی

یافتن این نکته چشم‌های تیزی می‌خواهد. در “داستان اسباب بازی 3” وودی به تخته اندی نگاه می‌کند و بین عکس‌ها و نامه‌های اندی کارت پستالی از کارل و الی فردریکسن از فیلم “بالا” (Up) دیده می‌شود. آن‌ها از کجا همدیگر را می‌شناسند؟ شاید آنها با کمک کم آبشار پارادایس را خلق کرده‌اند.


2. زادگاه تیم تولید روی نقشه

دیوار اتاق خواب اندی فقط کاغذدیواری ندارد، بلکه نکته دیگری هم دارد که جالب توجه است. پشت تخت اندی نقشه بزرگی با سوزن‌های مختلف اطراف ایالات متحده آمریکاست. این موضوع با توجه به علاقه او برای سفر عجیب نیست، اما این سوزن‌ها بی هدف چیده نشده‌اند و هر کدام زادگاه یکی از اعضای تیم تولید را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ پیکسار


1. ممکن است اندی انیماتور بعدی پیکسار باشد

حالا که از تیم تولید صحبت شد باید بگوییم اتاق اندی فقط رفتن او به کالج را نشان نمی‌دهد بلکه تمایل او برای تبدیل شدن به یک هنرمند پیکسار را نیز نشان می‌دهد. نقاشی‌ها و جوایز اندی روی دیوار و استیکر فیلم‌ها علاقه او به انیمیشن را نشان می‌دهد. شاید او انیماتور بعدی پیکسار باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم