معرفی 10 فیلم افزوده شده به 250 فیلم برتر IMDb که براساس تاریخ اکران طبقه بندی شدند

فهرست 250 فیلم برتر IMDB برترین و پرامتیازترین فیلم‌های این سایت را رتبه بندی می‌کند. درحالی که فیلم‌های کلاسیک در این فهرست قرار دارند، اما اضافه شدن فیلم‌های جدید به این لیست هم جالب است. برای مثال، “پدرخوانده” (The Godfather) به مدت حدود پنجاه سال جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و تنها یک گام با “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) که فیلم جدیدتری است، فاصله دارد.

در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های جدیدی که به 250 فیلم برتر IMDB اضافه شدند را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. انتقام جویان: جنگ ابدیت – Avengers: Infinity War – بیست و هفت آوریل 2018

“انتقام جویان: جنگ بی نهایت” با قرار گرفتن در جایگاه 62 پرامتیازترین فیلم مارول است و دلیلش هم مشخص می‌باشد. تمام قهرمان‌های فیلم‌های دیگر مارول در این فیلم حضور دارند و به همین دلیل پرطرفدار است. تمام صحنه‌های فیلم اکشن بوده و شخصیت‌ها، صحنه‌های نبرد و لوکیشن های مختلف این فیلم را سرگرم کننده می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلمهای کریس ایوانز در خارج از دنیای مارول بر اساس امتیاز IMDb


9. کفرناحوم – Capernaum – بیستم سپتامبر 2018

یک درام لبنانی جذاب درباره پسربچه‌ای که به دلیل بی توجهی والدینش از آنها شاکی است. این فیلم به کارگردانی “نادین لبکی” (Nadine Labaki) با تحسین جهانی روبرو شد و نامزد اسکار بهترین فیلم بین المللی شد. استفاده از نابازیگران باعث شد تأثیر جنگ بر نسل‌های مختلف را مشاهده کرد. درحالی که نسل‌های قدیمی‌تر در مبارزات شرکت می‌کنند، نسل‌های جدیدتر بی میل هستند. یک درام تاثیرگذار که با شکست فیلم “رما” (Roma) در لیست 250 فیلم برتر قرار گرفت.


8. ملودی کور – Andhadhun – پنج اکتبر 2018

سالانه فیلم‌های بالیوودی بسیاری ساخته می‌شوند که کسی درباره‌شان صحبت نمی‌کند. به همین دلیل تماشای یک فیلم بالیوودی که در 250 فیلم قرار می‌گیرد، ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند الهام بخش جهان باشد.

یک کمدی سیاه درباره پیانیستی که تظاهر می‌کند نابیناست و به همین دلیل با مسائل و مشکلاتی روبرو می‌شود. صحنه‌های خنده دار قتل‌هایی که در مقابل چشمان او رخ می‌دهد و باید تظاهر به نابینایی کند، دیدنی است.


7. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی – Spider-Man: Into The Spider-Verse – چهارده دسامبر 2018

فیلم‌های معدودی در جهان به این اندازه موفق بودند. زمانی که ژانر ابرقهرمانی به قهقرا می‌رفت، این فیلم جان تازه‌ای به آن بخشید. داستان پیتر پارکر همیشه الهام بخش است، اما این فیلم از طریق مایلز مورالز ثابت می‌کند که هرکسی می‌تواند مرد عنکبوتی باشد. این فیلم پرامتیازترین فیلم این لیست نیست، اما به عنوان یک مدرن کلاسیک پس از فیلم‌های قدیمی‌تر قرار گرفت.


6. انتقام‌جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame – بیست و شش آوریل 2019

پس از اینکه “جنگ بی نهایت” با یکی از پیچیده‌ترین صحنه‌های ممکن به پایان رسید، مارول تضمین کرد که سیکوئل آن بزرگ‌ترین فیلم جهان خواهد بود و همینطور هم شد. “پایان بازی” نه تنها پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بوده، بلکه کامل‌ترین پایان برای یک داستان ده ساله را نشان می‌دهد. درحالی که بیش از یک سال از اکران فیلم گذشته در جایگاه خوب لیست قرار دارد و این موضوع برای بیست و دومین سری یک چندگانه بسیار جالب است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم که برتری سفیدپوستان را به‌خوبی به تصویر می‌کشند


5. پرتره بانویی در آتش – Portrait Of A Lady On Fire – هجده سپتامبر 2019

هر نمای این فیلم مثل یک نقاشی است و موفقیت حرفه‌ای “سلین سیاما” (Céline Sciamma) کارگردان محسوب می‌شود. یک فیلم محبوب که علاوه بر جلوه‌های فنی، داستان آن هم برای همه جذابیت دارد. عاشقانه‌ای از قرن هجده فرانسه درباره هنر، تضاد طبقاتی، فمینیسم، اساطیر و افسانه‌ها. یک فیلم دیدنی که تعجبی ندارد اگر از جایگاه 232 فعلی فراتر برود.


4. جوکر – Joker – چهار اکتبر 2019

فیلمی در جایگاه 54 که هنوز هم بحث برانگیز است و این موفقیت را مدیون شخصیت خود می‌داند. اجرای “واکین فینیکس” (Joaquin Phoenix) برنده اسکار هم در این موفقیت نقش بسزایی داشت. فینیکس در نقش جوکر خیره کننده است و توانسته خشونت، ضعف، کمدی و تراژدی را باهم نشان دهد. یک اجرای به یادماندنی و فیلمی که در دنیای کتاب‌های کمیک فصل جدیدی را آغاز کرد.


3. انگل – Parasite – هشت نوامبر 2019

“انگل” به معرفی نیاز ندارد. یکی از پرامتیارترین فیلم‌های جدید که در جایگاه 27 قرار گرفت. یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای “بونگ-جون هو” (Bong-Joon Ho) که رژیم سرمایه داری و صنعت سرگرمی را نقد می‌کند.

جهان شمولی مضامین داستان دلیل موفقیت آن است. دریافت جایزه کار و قرار گرفتن در فهرست 250 فیلم برتر هم این فیلم را برای طرفداران سینما جذاب‌تر می‌کند.


2. فورد در برابر فراری – Ford V. Ferrari – پانزده نوامبر 2019

برخی از فیلم‌ها به طور ذاتی دوست داشتنی هستند و این فیلم با ماجراجویی پدر و پسری، شخصیت‌های اصلی جذاب و داستانی واقعی، یکی از آنهاست. “کریستین بیل” (Christian Bale) یک مکانیک و راننده ماشین مسابقه است که با همکاری فورد با بازی “مت دیمون” (Matt Damon) می‌خواهد خودرویی بسازد که فراری را شکست داده و قهرمان گرند پریکس شود. یک فیلم جذاب و دیدنی با داستان لذتبخش و الهام بخش.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


1. 1917 – ده ژانویه 2020

فیلمی در جایگاه 87 که تنها شش ماه از اکران آن می‌گذرد. این فیلم به جای داشتن روایتی تاریخی حماسی و روایت نبردی مرگبار، داستان یک سرباز را نشان می‌دهد. فیلمی با شات های طولانی که ترس و وحشت یک سرباز و وظایف سختی که برعهده اوست را نشان می‌دهد. همه اینها “1917” را به فیلمی جذاب و دیدنی بدل کرده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. عبآس

    مرداد 2, 1399

    مچکرم بابت چنین مطلبِ مفیدی🌹

    پاسخ