معرفی انیمیشن “لاک‌پشت قرمز” (The Red Turtle)؛ روایتی جادویی و زیبا که نباید از دست بدهید

انیمیشن “لاک‌پشت قرمز” یکی از متفاوت‌ترین آثار سینمایی است که می‌توانید تماشا کنید؛ این انیمیشن محصول مشترک کشور ژاپن و فرانسه است. ویژگی منحصر به فرد این انیمیشن “لاک‌پشت قرمز”، بدون دیالوگ بودن آن است که این اثر را به طور ویژه‌ای دلنشین و تاثیرگذار کرده است. در تمام مدتی که به تماشای این انیمیشن نشسته‌اید، این صدای طبیعت است که با شما صحبت می‌کند نه شخصیت‌های داستان! بنابراین شاید بتوان گفت “لاک‌پشت قرمز” یکی از بهترین آثار ساخته شده در ژانر انیمیشن می‌باشد که باوجود داستان زیبایی که دنبال می‌کند، به مخاطب اجازه می‌دهد تا خود به دنیای آرام آن وارد شده و از نقطه نظر خودش برداشت آزادی از اتفاقات آن داشته‌باشد. ذر ادامه این مقاله به معرفی کامل انیمیشن “لاک‌پشت قرمز” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “لاک‌پشت قرمز” (The Red Turtle)
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی
  • کارگردان: “مایکل دودوک دی ویت” (Michaël Dudok de Wit)
  • سال تولید: 2016
  • منتشرکننده: استودیو جیبلی
  • مدت زمان: 80 دقیقه
  • جوایز: برنده اسکار بهترین انیمیشن
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.5/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 86/100

تریلر فیلم

 این انیمیشن جدا از داستانی که دنبال می‌کند، شاعرانه، آرامش بخش، جادویی و زیباست. یک مرد در ساحل یک جزیره دورافتاده و خالی از سکنه خود را می‌یابد که تنها چند خرچنگ و مخلوقات دیگر بر روی آن دیده می‌شوند. یک لاک‌پشت بزرگ به سراغ او آمده و به این ترتیب داستان زیبا و رویایی که روایت تنهایی و انزواست، شکل می گیرد. داستانی که شاید نتوان نمونه‌ی آن را در دیگر آثار سینمایی پیدا کرد.

نقطه قوت این انیمیشن به طرز شگفت‌آوری صحبت نکردن شخصیت‌های آن است که در ابتدا امر عجیبی به‌نظر می‌رسد اما خیلی زود به یک عنصر قابل تامل و دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود که مخاطب را بیشتر و بیشتر محو خود کرده و دست کشیدن از ادامه تماشای آن را ناممکن می‌کند. از آنجایی که داستان “لاک‌پشت قرمز” در قالب انیمیشن طراحی شده، دست سازنده برای طراحی مناظر زیبا و خیره‌کننده در فیلم را باز گذاشته و این منجر به شکل‌گیری فضایی خارق‌العاده در این انیمیشن شده که همیشه جایی برای کشف شدن در آن وجود دارد.

“لاک‌پشت قرمز” به تنهایی چند ژانر سینمایی را در خود جای داده که حین تماشای داستان زیبای آن متوجه این موضوع خواهید شد؛ این انیمیشن با تکیه بر عناصر فانتزی، موفق به روایت داستانی شده که قسمت اعظم آن را ژانر درام و ماجراجویی در بر گرفته و در نهایت نیز مثل یک شاهکار سینمایی به پایان می‌رسد. پایانی که شما را شوکه می‌کند و شاید اشکتان را هم جاری سازد!

جدا از داستان پرفراز و نشیب انیمیشن “لاک‌پشت قرمز”، ترکیب رنگ‌های به‌کار رفته شده در این اثر و همچنین شات‌های بسیار زیبا و چشم‌نواز آن نیز بیننده را غرق در خود کرده و آنقدر لذت‌بخش می‌باشد که حتی می‌توان آن را بارها و بارها تماشا کرد و از سیر اتفاقات، مناظر و فضای آرمش‌بخش آن لذت برد. حتی اگر از طرفداران ژانر انیمیشن هم نباشید، با دیدن انیمیشن “لاک‌پشت قرمز” به ارزشمند بودن آن در میان دیگر آثار مشابه پی خواهید برد.

تصاویری از انیمیشن “لاک‌پشت قرمز”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم