15 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “اوزارک” (Ozark) که باید تماشا کنید

تماشای سریال یکی از بهترین راه‌ها بری وقت گذرانی است. اگر این لیست را می‌خوانید احتمالاً تماشای سریال “اوزارک” را پشت سر گذاشته‌اید و بی‌صبرانه منتظر فصل جدید آن هستید. اگر جز طرفداران این سریال هستید پس دوست دارید سریالی خوب تماشا کنید. خوشبختانه سریال‌های شبیه “اوزارک” زیاد هستند.

“اوزارک” ثابت کرده که یک سریال محبوب است، اما تنها سریال درام نیست و در زمانی که منتظر فصل‌های جدید هستید می‌توانید سریال‌های مشابه را تماشا کنید. سریال‌های مشابه بسیاری وجود دارد، از سریال‌های خانوادگی گرفته تا اف بی آی. در اینجا 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه “اوزارک” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. دردویل – Daredevil – 2015-2018

اگر طرفدار داستان‌های ابرقهرمانی نیستید از اسم این سریال نترسید. درحالی که این سریال درباره دنیای مارول است، اما مناسب بچه‌ها نیست. اگر از فضای تاریک “اوزارک” خوشتان آمده این سریال را تماشا کنید.

یک درام جنایی با صحنه‌های اکشن یددنی که به جای بیگانه‌ها و ربات‌ها شاهد صحنه‌های مبارزه هستید. در این سریال “چارلی کاکس” (Charlie Cox) در نقش یک ابرقهرمان کور بهترین اجرای خود را ارائه می‌دهد. برای لذت بردن از این سریال حتماً نباید طرفدار کتاب‌های کمیک باشید.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال لیست سیاه (The Blacklist) که باید تماشا کنید


14. دکستر – Dexter – 2006-2013

“دکستر” به “اوزارک” شباهت‌هایی دارد و به همین دلیل لذتبخش است. گرچه سریال درباره پول نیست اما شخصیت اصلی داستان یک شهروند مجرم و در حقیقت قاتل سریالی است.

روابط خانوادگی دکستر و خواهرش بسیار جذاب بوده و لازم به ذکر نیست که فضای داستان هم تاریک است. آیا تماشاگران دوست دارند دستگیر شدن او را ببینند یا منتظرند به قتل‌های دیگری دست بزند؟ در حقیقت داستان عنصر درام ندارد و به همین دلیل طرفداران “اوزارک” آن را دوست دارند.


13. خط خون – Bloodline – 2015-2017

رشته کوه‌های اوزارک در میسوری یکی از جاذبه‌های دیدنی “اوزارک” است. “خط خون” سریال دیگری از نتفلیکس است که مناظر فلوریدا کیز را نشان می‌دهد. می‌توان گفت فلوریدا کیز و اوزارک مناظر و سبک زندگی یکسان دارند.

“خط خون” درباره خانواده از هم پاشیده ریبرنز است. پس از بازگشت یکی از برادرها به خانه، تنش میان خانواده شدت گرفته و رازهای بسیاری آشکار می‌شوند. یک درام خانوادگی تاریک با اجرای زیبای “بن مندلسون” (Ben Mendelsohn) و “کایل چندلر” (Kyle Chandler).


12. فارگو – Fargo – 2014

گرچه “اوزارک” در دقایقی ناراحت کننده می‌شود، اما طنز داستان زیاد است و اگر دوست دارید داستانی درباره قتل و خنده تماشا کنید این سریال بهترین است.

یک سریال آنتولوژی که هر فصل آن داستان جدید و شخصیت‌های جدید دارد. در سه فصل آن ستاره‌های بزرگی نظیر “بیلی باب تورنتون” (Billy Bob Thornton)، “کریستن دانست” (Kirsten Dunst) و “یوان مک گرگور” (Ewan McGregor) حضور داشته‌اند. فصل دوم آن یک سریال تلویزیونی کامل است.


11. خانه پوشالی – House Of Cards – 2013-2018

گرچه این سریال درباره کلاهبرداری و تهدید به قتل کارتل ها نیست، اما با داستانی شوکه کننده و شخصیت‌های پیچیده جذابیت خود را دارد.

دیالوگ‌های سریال هم آن را دیدنی می‌کند. “اوزارک” هم دیالوگ‌های زیبایی دارد و دیالوگ‌های “خانه پوشالی” هم وجه تشابه این دو سریال دیدنی است.


10. مد من – Mad Men – 2007

سریال مشابه “خانه پوشالی” که مکالمه میان شخصیت‌ها آن را برای طرفداران دیدنی می‌کند. دان دریپر شخصیتی به یادماندنی است که درست مانند مارتی براید درباره همه چیز اظهارنظر می‌کند اما او هم رمز و رازهای خودش را دارد.

این سریال بازیگران درخشانی دارد و درام آن فیلم را جذاب می‌کند. روابط خانوادگی شخصیت‌های داستان و خود دریپر دیدنی است.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال خانه پوشالی (House of Cards)


9. امپراتوری بوردواک – Boardwalk Empire – 2010-2014

قسمت اعظم “اوزارک” درباره سندیکای جنایی مانند کارتل ها و مافیاست. اگر شما هم از سریال‌هایی جنایی خوشتان می‌آید باید “امپراتوری بوردواک” از شبکه اچ بی او را تماشا کنید.

در این سریال عناصر تاریخی فانتزی و شخصیت‌های و وقایع حقیقی باهم ادغام می‌شوند. داستان درباره یک شخصیت تخیلی به نام ناکی تامپسون است. خزانه داری که در دوران رکود به یک قاچاقچی تبدیل شده است. در طی پنج فصل این سریال گانگسترهای معروفی مانند “لاکی لوچانو” (Lucky Luciano)، “آل کاپون” (Al Capone) و “آرنولد روتشتاین” (Arnold Rothstein) نام برده می‌شوند. “استیو بوشمی” (Steve Buscemi) نقش ناکی را بازی می‌کند.


8. فرزندان آشوب – Sons Of Anarchy – 2008-2014

شیوه روایی “اوزارک” آن را دیدنی می‌کند. شخصیت‌ها ناگهان کشته می‌شوند یا تصمیم‌های بدی می‌گیرند. سریال موفق دیگری که باید از آن نام برد “فرزندان آشوب” است.

سریالی درباره یک باشگاه موتورسواری خشن به نام “فرزندان آشوب”. جکس یک شخصیت دوست داشتنی با بازی “چارلی هونام” (Charlie Hunnam) است. سریال جذاب و دیدنی بوده و با اینکه گاها خسته کننده می‌شود اما تماشای آن لذت دارد. به طور کلی این سریال یک سریال به یادمادنی است که باید تماشا کنید.


7. پیکی بلایندرز – Peaky Blinders – 2013

سریال که در مقایسه با “اوزراک” اکشن تر است، اما هنوز طرفداران “اوزارک” آن را دوست درند. شخصیت‌های اصلی با مشکلات سیاسی دست و پنجه نرم می‌کنند و درست مانند مارتی بیرد می‌خواهند در یک زمان افراد مختلف را شاد کنند.

در “اوزارک” مارتی و خانواده‌اش از هم دور می‌شوند و درباره خانواده شلبی هم همین اتفاق رخ می‌دهد. درحالی که تامی تصور می‌کند کنترل همه چیز را برعهده دارد، اما اینطور نیست، درست مانند مارتی.


6. بیگانه – The Outsider – 2020

قسمت اعظم شکوه “اوزارک” به خاطر کارگردانی آن است، مخصوصاً از جانب “جیسون بیتمن” (Jason Bateman). در سال 2019، بیتمن کارگردانی و نقش آفرینی در سریال “بیگانه” از کانال اچ بی او را برعهده گرفت، که براساس رمان “استیون کینگ” به همین نام ساخته شد.

به دلیل موفقیت این سریال هنوز مشخص نیست که فصل‌های بعدی آن ساخته می‌شود یا یک مینی سریال است. در هر صورت باید این داستان کارآکاهی سوپرنچرال را تماشا کنید. عناصر تخیلی و فیلمبرداری فیلم از آغاز تا پایان آن را تماشایی می‌کند. شاید در ابتدا فیلم آزاردهنده باشد اما سپس رازآلود می‌شود.


5. مرده از نظر من – Dead To Me – 2019

این سریال هم مانند “اوزارک” یک درام محبوب در نتفلیکس است که در سراسر جهان طرفدارانی دارد. گرچه طنز این سریال در مقایسه با فضای تاریک “اوزارک” بیشتر است، اما نمی‌توان شباهت‌های دو سریال را نادیده گرفت.

اجرای زیبای شخصیت‌های اصلی و فرعی باعث می‌شود شاهد افراد معمولی در این سریال جنایی باشیم. این افراد باید با شرایط سخت کنار بیایند و وجه تشابه دو سریال هم همین است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 سریال جذاب و دیدنی شبیه کاراگاه حقیقی (True Detective)


4. کارآگاه حقیقی – True Detective – 2014

یک سریال آنتولوژی دیگر که برای طرفداران “اوزارک” انتخاب خوبی است و درحالی که “فارگو” جذابیت غرب را نشان می‌دهد، در “کارآگاه واقعی” شاهد جنوب کشور هستیم.

هر فصل این سریال یک کارآگاه یا پلیس را نشان می‌دهد که درباره قتل یا جرائم تحقیق می‌کنند. مسلماً سریال بسیار جذاب است. فصل اول آن به خاطر اجرای “متیو مک کانهی” (Matthew McConaughey) و “وودی هارلسون” (Woody Harrelson) جذاب است.


3. پرورش شکست‌خورده – Arrested Development – 2003

یک سریال طنز و دیدنی و نقطه مقابل “اوزارک” که بازهم اثر “جیسون بیتمن” است. داستان درباره سبک زندگی ماده گرایانه خانواده بلوث پس از دستگیری پدرشان است که یک کلاهبردار املاک می‌باشد. این سریال در سال 2003 آغاز شد و با تحسین منتقدین مواجه شد. با این حال آنطور که انتظار می‌رفت مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت. این سریال پس از سه فصل لغو شد، اما نتفلیکس در سال 2011 آن را ادامه داد.


2. نارکوس/نارکوس: مکزیک – Narcos/Narcos: Mexico – 2015-2018

اگر از داستان فرعی فصل سوم “اوزارک” درباره رقابت میان کارتل ها خوشتان آمده پس می‌توانید سریال درام کارتلی دیگر “نتفلیکس” را تماشا کنید.

“نارکوس” طلوع و غروب کارتل مواد مخدر در تاریخ را نشان می‌دهد، به خصوص داستان “پابلو اسکوبار” (Pablo Escobar) را. با وجود اسپین آف جدید “نارکوس: مکزیک”، نتفلیکس دنیای خاص خود درباره نارکوس را آغاز کرده است. گرچه روایت تاریخی سریال آن را جذاب کرده، اما هنوز هم یکی از بهترین درام‌های جنایی است.


1. برکینگ بد – Breaking Bad – 2008-2013

مسلماً باید این سریال را معرفی می‌کردیم. در هنگام تبلیغات اولیه “اوزارک” آن را با “برکینگ بد” مقایسه می‌کردند. این مقایسه قابل درک است. این سریال‌ها درباره قهرمان‌هایی است که به دنیای جنایی وارد می‌شوند.

اگر این سریال را تماشا نکرده‌اید باید بدانید سریال درباره یک معلم شیمی به نام والتر وایت است که پس از ابتلا به سرطان آشپزی شیشه را آغاز می‌کند. یکی از بهترین درام‌های تاریخی که بهتر است آن را از پریکوئل “بهتره با ساول تماس بگیری” (Better Call Saul) آغاز کنید که آن هم اگر از “برکینگ بد” بهتر نباشد بدتر نیست.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه برکینگ بد (Breaking Bad)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم