4 انیمه جذاب و دیدنی شبیه “درخشنده” (Radiant) که باید تماشا کنید

انیمه اقتباسی از مانفرای فرانسوی از “تونی والنته” (Tony Valente) با شخصیت‌های پیچیده، دنیایی دیدنی و تولیدی باکیفیت. گرجه در زمان آغاز در سال 2018 چندان موفق نبود، اما در فصل دوم با داستان عمیقش به امتیاز بالاتری دست یافت. با این حال چندان هم منحصر به فرد نیست و انیمه های شونن دیگر هم وجود دارند. در اینجا انیمه های مشابه “درخشنده” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


4. دارنده ابدی – UQ Holder – 2017-2018

داستان در دنیایی رخ می‌دهد که جادو برای همه تازه است و با شک و تردید به آن می‌نگرند. برخلاف “درخشنده”، شخصیت اصلی این انیمه به خاطر نیروهای جادویی خود منزوی نیست، بلکه در این دنیا که اقلیت محسوب شده سعی دارد خودش را نشان دهد. یک اقتباس وفادار به متن، درحالی که “درخشنده” به منبع خود وفادار نبود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی


3. افسانه قهرمان‌های افسانه‌ای – The Legend of the Legendary Heroes – 2010

انیمه ای درباره شخصیتی تنبل به نام راینر لوت با نشان آلفا روی پیشانی که جسمش را کنترل کرده و او را به انجام کارهای عجیبی که دوست ندارد وادار می‌کند. این نیروی اهریمنی او را به کشتن افراد اطرافش ترغیب می‌کند. اما بعداً به یک زن شمشیرباز و یک پادشاه ملحق شده و با این قدرت به جهان صلح می‌آورد.

این انیمه بیشتر به ژانر فانتزی تعلق دارد تا شونن و با این حال با انیمه “درخشنده” هم نقاط مشترک دارد. قهرمان هردو انیمه از نیروهای جادویی خود می‌ترسند، اما وقتی از آنها استفاده درست می‌کنند به ارزش واقعی خود پی می‌برند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمه برتر استودیو جیبلی که نباید از دست بدهید


2. شبدر سیاه – Black Clover – 2017

آستا و یونو دو پسر جوان هستند که در کلیسا رها می‌شوند. پس از بزرگ شدن هردویشان دوست دارند روزی پادشاه باشند. کم کم یونو قدرت‌های جادویی به دست می‌آورد و گرچه آستا هم تلاش می‌کند اما هرگز به گرد پای یونو نمی‌رسد. یونو به خاطر مهارتش شبدر سیاه دریافت می‌کند، اما آستا چیزی به دست نمی‌آورد. تا اینکه روزی یونو توسط یک شوالیه جادویی سابق مورد حمله قرار گرفته و همه چیز عوض می‌شود. آستا برای نجات دوستش تمام قدرت‌هایش را به کار گرفته و سپس این دو با وجود قدرت‌های خود یک ماجراجویی را آغاز می‌کنند که به بزرگ‌ترین ماجراجویی روستایشان بدل می‌شود.

در این سریال برخلاف “درخشنده” شخصیت‌ها از چیزی نمی‌ترسند و جادو لازمه دنیای آنهاست. حتی آستا و یونو بدون مهارت‌هایشان ارزشی ندارند. روایت شونن در کنار صحنه‌های نبرد حماسی، با وجود پیشبینی بودن داستان، انیمه را دیدنی می‌کنند. شخصیت پردازی “شبدر سیاه” عمق بیشتری دارد، اما طنز “درخشنده” لذتبخش تر است.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید


1. جنگیر آبی – Blue Exorcist – 2011-2012

در دنیای “جنگیر آبی” انسان‌ها و شیاطین باهم خوب نیستند و در دو قلمروی مختلف زندگی می‌کنند. تنها راهی که شیاطین بتوانند در قلمروی انسان زندگی کنند تسخیر انسان‌هاست. شیطان، فرمانروای قلمروی شیاطین نمی‌تواند میزبانی بیابد و در قلمروی خود زندانی شده. به همین دلیل فکری به ذهنش می‌رسد. اینکه به جای رفتن به قلمروی انسان، پسرش را به آنجا فرستاده و آرزوی او برای فرمانروایی بر انسان را عملی کند.

رین اوکومورا پسر شیطان است و در کنار آنها یک زندگی معمولی را آغاز می‌کند، تا اینکه یک روز عده‌ای از شیاطین به سراغش آمده و به او می گویند که چه انتظاری از او دارند. او تصمیم می‌گیرد از پدرش سرپیچی کرده و قسم می‌خورد تا یک جنگیر شود و به جای سلطه بر دنیای انسان‌ها از آن مراقبت کند. رین درست مانند شخصیت ست از انیمه “درخشنده”، نوجوانی دردسرساز است که ثابت می‌کند چیزی بیشتر از آن می‌باشد. قهرمان هردو سریال ابتدا با بی اعتمادی اطرافیان مواجه می‌شوند. اما سپس ثابت می‌کنند که در برابر نیروهای تاریک از انسان محافظت خواهند کرد.

همچنین بخوانید: 11 انیمه برتر تاریخ با موضوع فرشتگان که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Rs

    تیر 26, 1399

    یونو شبدر سیاه نمیگیره ، یه گریموار ۴ پر میگیره ، آستا گریموار پنج پر که شبدر سیاهه رو میگیره

    پاسخ