12 جاذبه گردشگری سنگاپور

سنگاپور به‌عنوان یک کشور ثروتمند و مقصد ثروتمندان جهان به شمار به شمار می‌رود. اما جاذبه‌های گردشگری سنگاپور بیشتر از مرکز خریدهای گران‌قیمت و هتل‌های لوکس است. تاریخچه این کشور باعث شده جاذبه‌های گردشگری بسیاری داشته باشد که در کنار مکان‌های دیدنی دیگر می‌تواند تجربه جالبی به وجود بیاورد.

سیستم حمل‌ونقل سنگاپور بسیار ایدئال است، درنتیجه به‌راحتی می‌توانید در این شهر عبور و مرور کنید. اگر نقشه مترو را متوجه شوید دیگر در رفت‌وآمد مشکلی نخواهید داشت. همه‌جا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و علائم مختلف به زبان انگلیسی هستند. در حقیقت سنگاپور یکی از بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا ازنظر گشت‌وگذار است. ازنظر هزینه هم چندان دشوار نیست، البته نمی‌توان آن را با کشورهای تایلند یا ویتنام مقایسه کرد.

1. خلیج مارینا سند (Marina Bay Sands)

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: خلیج مارینا سند

در این خلیج زیبا می‌توان هتل، فروشگاه‌های مارک‌های تجاری موفق، پاساژ، موزه ArtScience و برج مارینا سند را دید، از این برج می‌توان تمام شهر را دید. در بالای این برج استخری قرار دارد که در واقع در داخل یک کشتی است و تنها مهمانان هتل می‌توانند از این استخر دیدن کنند. از این برج می‌توانید پل هلیکس (helix)، بندر، باغ‌های خلیج و خط افق را ببینید. در کافی‌شاپ قهوه بنوشید یا در رستوران غذا بخورید. می‌توانید در ازای 50 دلار یک عکس زیبا در مقابل هتل داشته باشید. میزان تجمل و لوکس بودن این خلیج در واقع تجمل و درخشش این شهر را در جنوب شرق آسیا نشان می‌دهد.

2. چرخ‌وفلک سنگاپور

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: چرخ و فلک سنگاپور

اگر ارتفاع برج مارینا قانعتان نمی‌کند می‌توانید از چرخ‌وفلک سنگاپور استفاده کنید که بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان است. در این چرخ‌وفلک می‌توانید نه‌تنها برج مارینا بلکه سواحل اندونزی و مالزی را نظاره کنید. در این چرخ‌وفلک بسته‌های مختلفی در اختیارتان قرار گرفته و درباره تاریخ سنگاپور و این چرخ‌وفلک اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد. این چرخ‌وفلک از صبح زود تا آخر شب باز است و 30 دقیقه می‌توانید سوار شوید. می‌توانید در طول روز سوار شده و از شهر دیدن کنید و یا اینکه در شب سوار شده و نظاره‌گر شب‌های سنگاپور باشید.

3. باغ‌های خلیج

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: باغ های خلیج

اگر یک‌بار از این باغ زیبا دیدن کنید (به‌احتمال‌زیاد از بالای خلیج مارینا) دیگر نمی‌توانید از آن دور بمانید. در این باغ که در شرق خلیج قرار دارد می‌توانید از شلوغی شهر فرار کنید و از سرسبزی آن لذت ببرید. Supertree Grove سازه‌های درختی مدرنی هستند که به‌منظور کمک به محیط‌زیست ساخته‌شده‌اند. اگر به قسمت Cloud Forest Dome بروید می‌توانید از بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی جهان دیدن کنید و درباره تنوع زیستی اطلاعاتی به دست آورید. برای خرید بلیت و دیدن از این مجموعه می‌توانید به سایت مربوطه مراجعه کنید.

4. باغ گیاه‌شناسی

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: باغ گیاه شناسی

این باغ را با باغ خلیج اشتباه نگیرید. این باغ اولین مکان موردنظر سنگاپور برای قرار گرفتن در میراث جهانی یونسکو بود. اگرچه این شهر- کشور همانند یک جنگل زیباست، اما این باغ زیبا یک میراث واقعاً زیبا است. با پیاده‌روی در قسمت پیاده‌رو جنگل می‌توان از درختان دیدن کرد و درعین‌حال از جنگل محافظت کرد. از باغ ارکیده ملی هم دیدن کنید. همچنین از باغ‌های بونسای، دریاچه، مجسمه‌ها و جاذبه‌های دیگر دیدن کنید.

5. شهر چینی

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: شهرچینی

اگر تابه‌حال از چین دیدن کرده باشید، در آن صورت با دیدن این شهر به یاد آنجا خواهید افتاد، از مغازه‌های محلی گرفته تا غذاهای چینی همه در این محله یافت می‌شوند. می‌توانید از مرکز میراث چینی و معبد زیبای هندی به نام Sri Mariamman هم دیدن کنید. معبد زیبای دیگر Buddha Tooth Relic است. اگر صبح زود (مثلاً ساعت 4) بیدار شوید، می‌توانید سروصدای مراسم صبح را بشنوید. یا اینکه می‌توانید از مراسم عصر دیدن کنید.

تابلوهای راهنمای منطقه به زبان انگلیسی، ژاپنی و چینی هستند تا مردم به‌خوبی متوجه آن شوند. این محله تأثیر کشور چین بر تاریخ سنگاپور را نشان می‌دهد. این محله پیشرفته امکاناتی از قبیل وای فای داشته و بوتیک‌ها و مشروب‌فروشی‌های مختلفی در آنجا وجود دارد.

6. محله هندی و اعراب

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: محله هندی و اعراب

یکی از جاذبه‌های سنگاپور وجود محله‌های مختلف است. در این کشور نه‌تنها پاساژهای مختلف، بلکه فرهنگ‌های متفاوت، غذاهای خوشمزه و هویت گذشته کشور را خواهید دید. این تنوع در محله اعراب و هندی‌ها به‌وفور دیده می‌شود. حدود 200 سال است که هندی‌ها در سنگاپور زندگی می‌کنند. همچنین نام سنگاپور از ریشه سانسکریت به دست می‌آید که به معنای شهر شیر است. امروزه محله هندی‌ها یک محله رنگارنگ است که مراسم سنتی هند در آنجا جشن گرفته می‌شود، گردشگران می‌توانند در معبد Sri Veeramakaliamman عبادت کنند و یا در محله ساری هندی خریداری کنند.

در محله اعراب می‌توانید از مسجد سلطان دیدن کنید که در سال 1825 ساخته شد. افراد غیرمسلمان نمی‌توانند به داخل مسجد وارد شوند، اما می‌توانند از بخش‌های خارجی و گنبد آن دیدن کنند. در این محله رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد و می‌توان غذا و موسیقی عربی را شنید.

7. هتل رافلز (Raffles)

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: هتل رافلز

این هتل یکی از آخرین هتل‌های بزرگ استعماری قرن 19 است که اشخاص مهمی مانند رودیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling)، جوزف کنراد (Joseph Conrad) و ستاره سینما چارلی چاپلین از آن دیدن کردند. این هتل در سال 1887 ساخته شد و بیش از یک قرن است که یکی از جاذبه‌های مهم سنگاپور به شمار می‌رود و حتی امروزه هم به دلیل خدمات و غذای ارائه شده‌اش شهرت دارد. معماری کلاسیک و باغ‌های گرمسیری آن تاریخ غنی سنگاپور را نشان می‌دهند.

این هتل در منطقه استعماری سنگاپور ساخته شده که در این منطقه جاذبه‌های دیگری مانند Raffles Landing Site هم وجود دارد که گفته می‌شود استامفورد رافلز (Sir Stamford Raffles) برای اولین بار در سال 1819 به آنجا آمد. او یک روستای ساحلی دید و چون به نظرش برای بندرشدن مناسب بود آن را از سلطان جوره خریداری کرد و مهاجران چینی و هندی را به آنجا دعوت نمود. ریشه چندملیتی بودن سنگاپور از همین‌جا آغاز شد.

8. کلیسا و موزه چانگی (Changi)

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: کلیسا و موزه چانگی

سنگاپور از جنگ جهانی دوم در امان نبود و کلیسا و موزه چانگای داستان رنج مردم این منطقه زیر سلطه ژاپن را نشان می‌دهد. این موزه نامه، عکس، نقاشی و اموال شخصی بیش از 50000 سرباز و زندانی در چانگای را به نمایش می‌گذارد. کلیسای چانگای در محوطه موزه یکی از کلیساهای جنگ جهانی دوم است. این کلیسا نماد افرادی است که نخواستند زیر سلطه ژاپن باشند. یکی از دیدنی‌های این موزه نقاشی‌هایی است که از آثار اصلی نقاشی شده توسط بمباردی استنلی وارن (Bombardier Stanley Warren) بازسازی شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در تورهای دسته‌جمعی از تجارب زندانیان جنگ دیدن کنند.

9. باغ‌وحش سنگاپور

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: باغ وحش سنگاپور

باغ‌وحش سنگاپور به‌عنوان بهترین باغ‌وحشی بارانی جهان و یک مکان بسیار جالب است. محیط آن پاکیزه و تمیز است و حیوانات رام در انبوهی از گیاهان زندگی می‌کنند. می‌توانید اورانگوتان‌ها را تماشا کنید که میان قفسه‌ها با بچه‌های خود بازی می‌کنند و موز می‌خورند. در آنجا می‌توانید حیوانات دیگری از قبیل شامپانزه، گوره خر، دم عصایی، اژدهای کومودو، موش صحرایی، ببر سفید، و کانگورو را ببینید.

بازدیدکنندگان می‌توانند از غذا خوردن حیوانات دیدن کنند. می‌توانید حداقل سه ساعت در باغ‌وحش گردش کنید. اگر دیدن این باغ‌وحش راضی‌تان نکرد می‌توانید از Night Safari، دریاچه Safari (شامل جنگل پاندا) و پارک پرندگان Jurong دیدن کنید. می‌توانید از پارک‌های مختلف این حیات‌وحش دیدن کنید.

برای داشتن تجربه بهتر می‌توانید از تور صرف صبحانه با اورانگوتان‌ها استفاده کنید. این تور شما را از هتل به باغ‌وحش منتقل می‌کند، یک روز در باغ‌وحش گردش کرده و می‌توانید در کنار اورانگوتان‌ها صبحانه بخورید.

10. پارک قلعه کانن

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: پارک قلعه کانن

فورت کانن یک قلعه نظامی است که در سال 1859 ساخته شد تا از سنگاپور دفاع شود. امروزه که صلح برقرار است در این قلعه موسیقی، فستیوال، کنسرت و پیک نیک اجرا می‌شود. از دیگر جاذبه‌های این پارک عبارت‌اند از بازسازی تاریخ سنگاپور از قرن 14 و خانه‌های ییلاقی شخصی استامفورد رافلز. همچنین گردشگران می‌توانند از بازارچه‌های بازسازی‌شده بازار رافلز که در سال 1822 ساخته شده بودند و مجسمه ASEAN که در سال 1980 ساخته شد، دیدن کنند.

11. جزیره سنتوسا

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: جزیره سنتوسا

سنگاپور چندان به‌عنوان یک کشور ساحلی در نظر گرفته نمی‌شود اما اگر بخواهید از سواحل دیدن کنید می‌توانید به این جزیره بروید. گردشگران می‌توانند به ساحل سیلوسو (Siloso) رفته، در آنجا والیبال و قایق‌رانی کنند. البته جاذبه‌های ساحلی دیگری هم وجود دارد مانند آکواریوم زیرآب که می‌توانید شنای دلفین‌ها را ببینید. جاذبه مهم این جزیره مجسمه مرلیون (Merlion) است که سر شیر و بدن ماهی را دارد. می‌توانید با پله‌برقی به بالای آن رفته و از جزیره دیدن کنید. قلعه سیلوسو، تنها قلعه حفاظت‌شده کشور نیز در این جزیره وجود دارد. برای ماجراجویی بیشتر می‌توانید در این جزیره به بندبازی و ورزش‌های آبی بپردازید.

12. خیابان Orchard

12 جاذبه گردشگری سنگاپور: خیابان Orchard

شاید اولین هدف گردشگران سنگاپور خرید کردن باشد، زیرا این کشور ازاین‌جهت شهرت بسیاری دارد. در این خیابان بیش از 22 پاساژ و شش مرکز خرید وجود دارد، بنابراین در اینجا کاری جز خرید از دستتان برنمی‌آید. همچنین در اینجا چهار سینما وجود دارد. اگر گرسنه شدید می‌توانید در رستوران‌های مختلف این خیابان که غذاهای بین‌المللی ارائه می‌دهند، شکم خود را سیر کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم