7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “سگ تازی” (Greyhound) که باید تماشا کنید

“سگ تازی” فیلمی درام و تریلر است که برخلاف فیلم‌های جنگی یک تریلر دریایی است. فیلمی براساس رمان “سی.اس.فورستر” به نام “چوپان خوب” که در اولین روزهای حضور آمریکا در جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. فورستر در زمان جنگ جهانی دوم زنده بود و به همین دلیل تجربه‌ای واقعی را به اشتراک گذاشت.

داستان درباره 37 کشتی است که در زمان جنگ از اطلس شمالی عبور می‌کنند. با این حال با کشتی‌های آلمانی روبرو می‌شوند. در این زمان فرمانده ارنست کراس از نیروی دریایی آمریکا باید شرایط را مدیریت کند. با این حال او نه تنها باید با آلمانی‌ها، بلکه با نیروهای هراسناک درون خود روبرو شود. شخصیت کراس توسط “تام هنکس” (Tom Hanks) اجرا می‌شود. با پروشات همراه باشید.


7. حمله قاضی – The Ghazi Attack – 2017

یک فیلم هندی جذب که باید تماشا کنید. داستانی درباره نیروی دریایی درباره جنگ پاکستان در سال 1971 که به آزادی بنگلادش امروزی منجر شد. فیلم با نمایش تنش و رقابت قدرت میان دو قهرمان جذاب و دیدنی می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


6. دانکرک – Dunkirk – 2017

خیره کننده ترین و دیدنی‌ترین فیلم جنگی تاریخ که به لطف کارگردانی نبوغ آمیز “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) و موسیقی متن شنیدنی “هانس زیمر” (Hans Zimmer) خلق شد. فیلم در دوران جنگ جهانی دوم رخ داده و درباره تخلیه سربازان متفقین از شهر دانکرک است.


5. ناخدا و فرمانده: آخر دنیا – Master and Commander: The Far Side of the World – 2003

یک فیلم جنگی دریای دیگر با اقتباس از سه رمان از مجموعه Aubrey-Maturin نوشته پاتریک اوبرایان”. این فیلم محصول سال 2003 جنگ‌های ناپلئونی را نشان می‌دهد و درباره یک کاپیتان بریتانیایی به نام جک آبری است که گرچه کشتی‌اش آسیب دیده اما خدمه را به جنگ فرانسه سوق می‌دهد. “راسل کرو” (Russell Crowe)، “پل بتانی” (Paul Bettany) و “جیمز دارسی” (James D’Arcy) در این فیلم حضور دارند.


4. شکار برای اکتبر سرخ – The Hunt For Red October – 1990

فیلمی درباره شخصیت معروف “جک رایان” براساس رمانی به همین نام نوشته “تام کلانسی” درباره یک تحلیلگر سیا که باید یک زیردریایی هسته‌ای از شوروی را پیدا کند. “شان کانری” (Sean Connery) و “الک بالدوین” (Alec Baldwin) در فیلم حضور دارند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سینمای کره‌جنوبی که با ژانر جنگی ساخته شده‌اند


3. کشتی – Das Boot – 1981

یکی از فیلم‌های دیدنی غیرانگلیسی زبان لیست با داستانی درباره “سگ تازی” از دیدگاه روبرو. این فیلم از آلمان غربی درباره خدمه کشتی آلمانی هستند و به افراد معمولی می‌پردازد که باید مافوق‌های خود را راضی کنند. فیلم از رمان سال 1973 نوشته “لوتر-گونتر بوخهایم” اقتباس شده و تریلری دیدنی است.


2. دشمنی در اعماق – The Enemy Below – 1957

یک فیلم جنگی دریایی درباره یک گارد آمریکایی و کاپیتان یک کشتی نازی در دوران جنگ جهانی دوم. این دو با هم روبرو شده و باید به مهارت‌های جنگی هم احترام بگذارند.


1. عملیات در اطلس شمالی – Action in the North Atlantic – 1943

فیلمی محصول سال 1943 و مشابه “سگ تازی” که فیلمی جذاب است. داستان درباره چند ملوان که باید مهماتی را به روسی‌ها برسانند. اما با کشتی آلمانی روبرو می‌شوند. ملوان‌ها باید برای زنده ماندن بجنگند وگرنه آلمانی‌ها آنها را نابود می‌کنند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های جنگی سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم