7 فیلم موزیکال جذاب و دیدنی شبیه فیلم “همیلتون” (Hamilton) که باید تماشا کنید

بدون شک “همیلتون” یکی از جذاب‌ترین و شنیدنی‌ترین قطعه‌های چند سال اخیر است. فیلم دیزنی با نام این قطعه ساخته شد و در حقیقت ضبط آن قطعه است نه بازسازی آن. این فیلم موزیکال نامزد 16 جایزه تونی شد و 11 جایزه را به خانه برد. “همیلتون” به خاطر استفاده از روش‌های مدرن داستان گویی و اجرای بازیگران در نقش‌های قفقازی شهرت دارد.

“لین-منوئل میرندا” (Lin-Manuel Miranda) موسیقی را ساخت و در نقش اصلی هم حضور یافت. داستان از رمان زندگی نامه‌ای “ران چرنو” به نام “الکساندر همیلتون” الهام گرفته است. برخی از بازیگران دیگر فیلم عبارتند از: “لسلی اودم جونیور” (Leslie Odom Jr.)، “فیلیپا سو” (Phillipa Soo)، “داوید دیگز” (Daveed Diggs) و “رنی آلیس گولدزبری” (Renée Elise Goldsberry). در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. لالا لند – La La Land – 2016

مگر می‌شود یکی از بهترین موزیکال‌های سال‌های 2010 در این لیست نباشد؟ “لالا لند” به معرفی نیاز ندارد. فیلمی درباره زوجی که عشق مسئولیت‌هایشان را بیشتر می‌کند. این فیلم نامزد چهارده جایزه شد و شش جایزه را به خانه برد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه لالالند (La La Land)


6. اشک‌ها و لبخندها – The Sound of Music – 1965

هیچ لیستی از فیلم‌های کلاسیک بدون این فیلم کامل نمی‌شود. داستانی درباره یک زن اتریشی که پرستاری هفت کودک را برعهده می‌گیرد. او با آنها صمیمی شده، با پدر بیوه‌شان ازدواج می‌کند و دلتنگی شان برای خانه را رفع می‌کند. این فیلم در زمان اکران پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بود.


5. شیکاگو – Chicago – 2002

یک فیلم موزیکال موفق دیگر در قرن 21 که یکی از سرگرم کننده ترین موزیکال‌های تاریخ است. داستان درباره وکیلی است که وکالت دو زن قاتل را برعهده دارد. این فیلم اسکار بهترین فیلم سال 2003 را کسب کرده و اولین فیلم موزیکال بود که از سال 1968 و فیلم “الیور” جایزه اسکار دریافت می‌کرد.


4. ویولن‌زن روی بام – Fiddler on the Roof – 1971

فیلمی مشابه “همیلتون” که در زمان خود به مضامین مهم اشاره کرد. این موزیکال درباره یک پدر یهودی است که در آغاز قرن بیستم در یک روستای اوکراینی زندگی می‌کند. زمانی که سه دخترش تصمیم به ازدواج بدون عشق می‌گیرند حس می‌کند همه چیز در حال دگرگونی است و در عین حال عقاید ضدیهودیت هم در روستا ایجاد می‌شود. یک فیلم موفق که سه جایزه اسکار دریافت کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


3. داستان کناره غربی – West Side Story – 1961

داستان‌های متعددی از “رومئو و ژولیت” الهام گرفتند اما تعداد کمی توانستند اثر کلاسیک شکسپیر را زنده کنند و “داستان کناره لندن” یکی از آنهاست. داستانی درباره دو عاشق که بین یک رقابت گیر می افتند. این فیلم ده جایزه اسکار دریافت کرد که بیشتری تعداد برای یک موزیکال است.


2. الیور – Oliver – 1968

“چارلز دیکنز” به خلق زندگی طبقه کارگر لندن شهرت داشت. داستان “همیلتون” هم یکی از این داستان‌های قوی است. برخی از طرفداران “همیلتون” هم از اقتباس سینمایی “الیور تویست” لذت می‌برند. فیلمی براساس موزیکالی به همین نام در سال 1960 و براساس رمان دیکنز. این فیلم نامزد 11 جایزه اسکار شد و شش جایزه از جمله اسکار بهترین فیلم را به خانه برد.


1. بینوایان – ۲۰۱۲ – Les Misérables

شاید این موزیکال سال 2012 بهترین موزیکال ممکن نباشد اما داستانی کاملاً تاریخی و ادبی را روایت می‌کند. فیلمی براساس رمانی به همین نام نوشته “ویکتور هوگو” درباره یک زندانی به نام ژان والژان که از زندان فرار می‌کند تا زندگی جدیدی را آغاز نماید. داستان در زمان انقلاب فرانسه رخ داده و افردی که از داستان “همیلتون” لذت می‌برند این فیلم را دوست دارند. در این فیلم پرستاره بازیگرانی چون “هیو جکمن” (Hugh Jackman)، “راسل کرو” (Russell Crowe)، “آن هاتاوی” (Anne Hathaway) و “آماندا سیفرید” (Amanda Seyfried) حضور دارند.

همچنین بخوانید: 27 فیلم دیدنی سال 2019 که موردتوجه آکادمی اسکار 2020 قرار نگرفتند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم