7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “بی وطن” (Stateless) که باید تماشا کنید

مشکلات مهاجرین فقط به یک کشور محدود نمی‌شود. برای مثال، قانون منع مهاجرت به استرالیا باعث تنبیه تمام مهجران بدون ویزا به این کشور می‌شود. مردم و از جمله کودکان باید ماه‌ها در کمپ بمانند. “بی وطن” یک سریال استرالیایی است که زندگی در این کمپ‌ها را نشان می‌دهد.

این داستان با الهام از زندگی واقعی کورنلیا رائو ساخته شد، یک شهروند آلمانی ساکن استرالیا که ده ماه غیرقانونی در این کشور ماند. “بی وطن” داستان چهار غریبه است که در یک کمپ پناهجویان باهم آشنا می‌شوند: یک خدمه پرواز که از دست یک فرقه فرار می‌کند، یک فراری افغان، یک پدر و یک بوروکرات درگیر یک ماجرای سیاسی. در این فهرست تصمیم داریم سریال‌های مربوط به مهاجران یا زندگی در زندان را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. فرار از زندان – Prison Break – 2005-2017

یکی از محبوب‌ترین سریال‌های زندان که چون مثل “بی وطن” موضوع بشردوستانه‌ای ندارد در بالای لیست قرار گرفت. اما یک سریال محبوب است و داستان درباره مهندسی است که برای نجات برادرش به زندان می‌رود. ماجراهای گانگستری، خشونت و نقشه فرار و هر آنچه از یک تریلر زندان انتظار دارید در این سریال هست.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه فرار از زندان (Prison Break)


6. رو در رو – Vis a Vis/Locked Up – 2015-2019

سریال‌های اسپانیایی با وجود آثاری مانند “خانه کاغذی” (Money Heist) محبوب هستند. “رو در رو” هم یک سریال اسپانیایی با تولید خوب است که موردتوجه قرار گرفت. داستان درباره زن ساده‌ای است که به جرم کلاهبرداری و همکاری با شریکش به زندان افتاده. “آلبا فلورس” (Alba Flores) از سریال “خانه کاغذی” در این سریال حضور دارد.


5. مهاجرین – 2020-Fresh Off The Boat – 2015

یک سریال کمدی و متفاوت از “بی وطن” که یکی از جالب‌ترین داستان‌ها درباره یک خانواده تایوانی-آمریکایی ساکن آمریکا را نشان می‌دهد. این سریال با نمایش تردید میان زندگی آمریکایی و ریشه‌های تایوانی صحنه‌های خنده دار خلق می‌کند. سریالی ساخته “نهناتچکا خان” (Nahnatchka Khan) و با حضور “کنستانس وو” (Constance Wu) و “رندل پارک” (Randall Park) در نقش‌های اصلی.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم هایی که با موضوع فرار از زندان ساخته شده اند


4. اُز – Oz – 1997-2003

سریالی از اچ بی او که در عصر طلایی این شبکه پخش شد و مانند “وایر” (The Wire) و “سوپرانوها” (The Sopranos) به ماجرای مجرمانه می‌پردازد. این سریال زندان درباره یک واحد آزمایشگاهی است که اعضا و مأمورین برای کسب قدرت باهم رقابت دارند. تنش داستان و نقد اجتماعی این سریال را جذاب می‌کند.


3. ونتورث – Wentworth – 2013

یک سریال استرالیایی دیگر مانند “بی وطن” که به خاطر استفاده از مضامین سریال “بی وطن” و شخصیت فرانکی دوئل جذاب است. یک سریال جذاب و دیدنی درباره زندان زنان که تازه وارد زندان در رقابت میان زندانیان قدیمی و جدید گیر می افتد.

همچنین بخوانید: معرفی 13 سریال جذاب و دیدنی با ژانر فراطبیعی در تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


2. مهاجرین غیرقانونی – Living Undocumented – 2019

یک سریال مستند غم انگیز اما تکان دهنده به تهیه کنندگی “سلنا گومز” (Selena Gomez) که می‌خواست ترس زندگی مهاجران غیرقانونی در آمریکا را نشان دهد. در این سریال می‌بینیم که با تغییر سیاست‌های کشور زندگی خانواده‌های مهاجر سخت‌تر می‌شود.


1. نارنجی مد جدید است – Orange Is the New Black – 2013-2019

سریالی از “جنجی کوهان” (Jenji Kohan) که یکی از نزدیک‌ترین سریال‌ها به “بی وطن” است. این سریال نتفلیکس براساس تجربه‌های واقعی یک زن به نام پیپر کرمان ساخته شده است. یک سریال جالب و دیدنی با نقدهای اجتماعی. فصل آخر سریال مستقیماً به کمپ پناهجویان در ایالات متحده پرداخت و بنابراین بیشتر و بیشتر به “بی وطن” شباهت پیدا کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه نارنجی مد جدید است (Orange is the New Black)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم