معرفی 5 فیلم کمدی جذاب و دیدنی از 5 سال اخیر که باید تماشا کنید

بهترین و بدترین ویژگی‌های بشری با سروصدا به نمایش درآمده‌اند و از آنجاییکه فیلم‌های بیشتر و بیشتری به این موضوع می‌پردازند، پس تعجبی ندارد که مردم به دنبال قرار از آن هستند و به همین دلیل به آثار کلاسیک ماجراجویی مانند “ایندیانا جونز” (Indiana Jones) روی آورده‌اند تا هیجان و طنزی را که قبلاً تجربه کرده‌اند دوباره حس نمایند.

از آنجاییکه این نیاز شما را درک کردیم، در اینجا تصمیم گرفتیم بهترین فیلم‌های کمدی 5 سال اخیر را به شما معرفی کنیم تا خنده روی لب‌هایتان بنشانیم. چه این فیلم‌ها را تنها تماشا کنید یا در کنار دوستان خود، در هر صورت از آن لذت می‌برید. با پروشات همراه باشید.


5. مردان خوب – The Nice Guys – 2016

راسل کرو” (Russell Crowe) و “رایان گاسلینگ” (Ryan Gosling) از آن ستاره‌هایی نیستند که بخواهید در فیلم‌های کمدی آنها را ببینید اما جادوی فیلمنامه نویسی و کارگردانی “شین بلک” (Shane Black) که قبلاً فیلم‌هایی مانند “بوس بوس بنگ بنگ” (Kiss Kiss Bang Bang) و “مرد آهنی 3” (Iron Man 3) را ساخته بود، این کار را انجام داد.

داستان درباره یک کارآگاه خصوصی (کرو) است که یک کارآگاه خصوصی دیگر را اذیت کرده و سپس متوجه می‌شود برای کشف یک پرونده قتل به کمک او نیاز دارد. بنابراین ماجراجویی هلی پلیسی هم در آن دیده می‌شود.

“شین بل” به عنوان کسی که همیشه با عناصر ژانرهای مختلف بازی می‌کند، به عنوان فیلمنامه و کارگردان فیلم بار دیگر این کار را انجام داده، اما در عین حال کلیشه‌های فیلم‌های پلیسی که مدت‌ها از آن خبری نبود را نیز نمایش می‌دهد.

این کمدی فیزیکی بسیار دیدنی بوده و گاسلینگ و کرو در کنار هم اجرای زیبایی دارند. فیلمنامه هم بسیار دیدنی است. شاید “آدم‌های خوب” در سال 2016 موردتوجه قرار نگرفت، اما دوباره موردتوجه قرار گرفته است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر کمدی


4. مرگ استالین – The Death of Stalin – 2017

فیلمی نویسندگی و کارگردانی “آرماندو یانوچی” (Armando Ianucci)، نابغه طنز بهترین کمدی‌های بریتانیایی 20 سال اخیر از جمله: “من آلن پارتریج هستم” (I’m Alan Partridge)، “ماجرای خطرناک” (The Thick of It) و “در چرخه” (In the Loop). “مرگ استالین” یک کمدی طنز و دیدنی است که تماشای آن لذتبخش بوده و ما را میخکوب می‌کند.

استعدادهای طنز دهه اخیر، مانند “استیو بوشمی” (Steve Buscemi) و “مایکل پیلین” (Michael Palin) در فیلم حضور دارند و یک تصویر نیمه تاریخی و نیمه واقعی از مرگ استالین خلق می‌شود که با دستان هنرمند فیلمساز بریتانیایی دیدنی شده است.

روسیه کمونیست هرگز تا به این اندازه احمقانه نبود و بنابراین یانوچی با تکیه بر یک رژیم سیاسی در یک ساختار سیاسی دیگر یک اثر طنز خلق کرده است.

اگر به سیاست علاقه ندارید نگران نباشید، چون جلوه‌های بصری و بازی با کلمات آنقدر برنده است که یکی پس از دیگری شما را به خنده می‌اندازد، اگر هم به سیاست و تاریخ علاقه دارید که از داستان لذت می‌برید.


3. شب بازی – Game Night – 2018

سال 2018 برای ژانر کمدی سال درخشانی بود، اما بدون شک “شب بازی” یکی از بهترین‌هاست. یک کمدی دیدنی با گره‌های مخصوص این ژانر که در کنار داستان جذابش دیدنی خواهد بود.

“جیسون بیتمن” (Jason Bateman) و “ریچل مک آدامز” (Rachel McAdams) با ماجراهای گانگستری، پلیسی و محلی درگیر می‌شوند و بازی دوستانه‌شان با سارقان ماسک پوش بهم می‌ریزد. از آنجاییکه این زوج نمی‌دانند کدام بخش بازی و کدام واقعی است صحنه‌های طنز بسیاری خلق می‌شود و از خنده دل درد می‌گیرید.

بدون شک “جسی پلمونس” (Jesse Plemons) در نقش همسایه فضول صحنه را از آن خود می‌کند، درحالی که “ریچل مک آدامز” هم در نقش کمدی به درخشش روزهای اول بازیگری‌اش بازگشت.

اگر دلتان برای دوستانتان تنگ شده شاید تماشای این فیلم برایتان سخت باشد، ما اگر در کنار دوستان خود آن را تماشا کنید از آن لذت خواهید برد.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین سریال‌های کمدی انیمیشن دهه اخیر


2. بازدارندگان – Blockers – 2018

داستانی درباره سه پدر و مادر که می‌خواهند فرزندشان را از خوش گذرانی بیش از حد در جشن پایان دبیرستان بر حذر دارند. آیا این اثر را می‌توان یک شاهکار فمینیستی دانست؟

فیلمی به کارگردانی یک زن درباره سه دختر جوان با نیازهای جنسی که باورهای جنسی والدین خود را مسخره و قدیمی می‌دانند.

“لزلی من” (Leslie Mann)، “ایکه بارینهولتز” (Ike Barinholtz) و “جان سینا” (John Cena) با اجرای دیدنی و تحسین برانگیز خود نقش این سه پدر و مادر را ایفا کرده و جلوه‌های طنز به آن افزوده‌اند. اگر “جان سینا” به یک فیلم واقعی نیاز داشت تا جای پای خود را در هالیوود محکم کند، آن فیلم همین فیلم بود. گذشته از این، چه کسی دوست ندارد فیلمی پر از صحنه‌های جنسی ببیند؟


1. بوک اسمارت – Booksmart – 2019

اگر فیلم “لیدی برد” (Lady Bird) ساخته “گرتا گرویگ” (Greta Gerwig) آغازگر کمدی‌های نوجوانانه باکیفیت باشد، “بوک اسمارت” ادامه دهنده این مسیر است. پس به دنیایی کمدی‌های نوجوانانه باکیفیت خوش آمدید.

فیلمی به کارگردانی “اولیویا وایلد” (Olivia Wilde)، کارگردان فیلم‌های “ترون: میراث” (Tron: Legacy) و “ریچارد جول” (Richard Jewell)، که از کمدی‌های بازسازی شده سال‌های 2000 فاصله گرفته و یک کمی مدرن برای نوجوانان خلق کرده است. با دیدن این فیلم لبخندی روی لبان شما می‌آید که به همین راحتی‌ها از بین نمی‌رود.

این فیلم مانند سریال “آموزش جنسی” (Sex Education) از نتفلیکس، از زبان و محتوای رکیک نمی‌ترسد و البته برخلاف آن سریال تماشای آن دو روز طول نمی‌کشد.

“بنی فلداستین” (Beanie Feldstein) ستاره “لیدی برد” نقش دختری منظم و درس خوان را ایفا می‌کند که تصمیم گرفته برای یک شب تمام قواعد خود را کنار بگذارد، او در این نقش آنقدر خیره کننده است که نامزد گلدن گلوب شد. “کیتلین دیور” (Kaitlyn Dever) نقش دوست او را ایفا می‌کند، یک دختر خجالتی که به یک دختر اسکیت باز علاقه دارد و ثابت می‌کند یکی از جذاب‌ترین بازیگران هالیوود است.

فیلمی دیدنی و لذتبخش با دردسرها و لذت‌های دوران نوجوانی که شاید شخصیت‌های آن به بهترین دوستان شما تبدیل نشوند، اما مسلماً از تماشای داستان آنها لذت خواهید برد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Abolfazl

    مهر 16, 1399

    عالی خیلی لیست خوبیه
    بوک اسمارت واقعا یکی از بهترین هاس.ظرافت خاصی در طنز و اشاره به مسائل مختلف داره البته بازی ها که بی نظیره

    پاسخ