معرفی فیلم “اگه می‌تونی منو بگیر” (Catch Me If You Can)

فیلم “اگه می‌تونی منو بگیر” (Catch Me If You Can) بعد از گذشت دو دهه همچنان یکی از بهترین آثار ساخته شده در ژانر جنایی و زندگی‌نامه‌ای می‌باشد که با درخشش دیکاپرو و تام هنکس همراه بوده و فیلم جذاب و بی‌نقصی محسوب می‌شود. داستان این فیلم براساس زندگی واقعی فردی به نام فرانک ابیگنل جونیور است که از جوانی مدام خود را با عنوان‌های شغلی مختلفی معرفی می‌کند و با این کار میلیون‌ها دلار پول به جیب می‌زند. در این مقاله به معرفی کامل فیلم “اگه می‌تونی منو بگیر” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “اگه می‌تونی منو بگیر” (Catch Me If You Can)
  • ژانر: درام، بیوگرافی، جنایی
  • کارگردان: “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg)
  • بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، تام هنکس، کریستوفر واکن، امی آدامز
  • سال تولید: 2002
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 96/100

تریلر فیلم

خوشبختانه این فیلم به کارگردانی کسی ساخته شده است که پتانسیل طنز و اهمیت نوع بازی بازیگرانش را به‌خوبی درک کرده و موفق شده تا فیلمی به‌یادماندنی و جذاب را از دل این داستان جنایی بیرون بکشد. “اگه می‌تونی منو بگیر” با وجود مدت زمان طولانی‌اش، فیلمی سراسر هیجان و پر از تعقیب و گریز است و ذهن مخاطب را با خود به پایان داستان می‌کشاند.

داستان و اتفاقات فیلم “اگه می‌تونی منو بگیر” در دهه ۶۰ میلادی جریان دارد؛ در ابتدای فیلم فرانک (لئوناردو دیکاپریو) یک پسر نوجوان است که بسیار ساده و حتی دست و پا چلفتی بوده و سعی می‌کند رفتارهای پدرش را سرلوحه‌ی خودش قرار دهد. خانواده‌ی او بسیار ثروتمند هستند اما پدر و مادرش تصمیم دارند از هم جدا شوند. زمانی که وکیل از فرانک می‌خواهد که یکی از والدینش را برای ادامه زندگی انتخاب کند، او از خانه فرار می‌کند و تصمیم می‌گیرد خودش به تنهایی زندگی‌ کند.

فرانک علی‌رغم ظاهر مورد اعتمادی که دارد، می‌تواند افراد را به شکل اعجاب‌انگیزی فریب دهد. در ابتدای داستان او که برای اولین بار به یک مدرسه فرانسوی رفته است، به‌طور اتفاقی با یک تصمیم آنی، خود را به‌عنوان معلم معرفی می‌کند و تا یک هفته هم به تدریس مشغول می‌شود! در ادامه او با همین استعدادش در تقلب و کلاهبرداری،‌ در شغل‌های متعددی مثل کمک خلبان، پزشک متخصص اورژانس و وکیل مشغول به کار می‌شود و پول هنگفتی از این راه به‌دست می‌آورد. در حقیقت او یک نابغه بود اما این نبوغ را برای کارهای شرورانه استفاده می‌کرد و البته در حقیقت برای این کارها هیچ دلیل موجهی نداشت.

در تمام مدت فیلم، پلیسی به نام کارل هنراتی (با بازی تام هنکس) به دنبال فرانک است و همیشه دو قدم از او عقب‌تر می‌ماند و فرانک حتی او را هم فریب می‌دهد. یکی از مواردی که باعث شده داستان جنایی این فیلم بیشتر جنبه‌ی طنز به خود بگیرد، همین تعقیب و گریزهای پلیس برای دستگیری فرانک و از آن طرف هوش او برای فرار کردن از دست پلیس است.

فیلم “اگه می‌تونی منو بگیر” از داستان، فیلمنامه و کارگردانی قوی برخوردار بوده و تماشای آن مانند یک بازی جذاب و دیدنی است؛ علاوه‌بر نقش‌آفرینی بی‌نظیر بازیگران، کنار هم قرار دادن عناصر جنایی، درام و کمدی نیز در این فیلم به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن بوده و آن را به یک اثر دیدنی و فراموش‌نشدنی تبدیل کرده‌است.

تصاویری از فیلم “اگه می‌تونی منو بگیر”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم