لیست بهترین سریال‌های ترسناک تاریخ سینما که باید تماشا کنید

هر کسی ترسی درست و حسابی را دوست دارد. در فیلم‌های ترسناک، هیجانی نهفته است که باعث می‌شود بیننده محو فیلم شود، چیزی که کاری می‌کند با احتیاط از سایه‌ها عبور کنید. هر ساله فیلم‌های ترسناک زیادی با هدف به وحشت انداختن بینندگان ساخته می‌شوند. اما ترس حقیقی آنی نیست. نمی‌توانید همه چیز را در فیلمی سه ساعته بگنجانید وانتظار داشته باشید تأثیر آن تا سال‌های سال باقی بماند. نه قربان، این تأثیر دو سه روزی باقی می‌ماند، اما سرانجام از بین خواهد رفت. این جاست که سریال‌ها وارد کار می‌شوند، که در آن شبح یا روحی خبیث به آرامی تأثیر خود را روی بینندگان بر جای می‌گذارند، و در حالی که در انتظار فاجعه به سر می‌بریم، سریال‌ها به آرامی روی معمای خود کار می‌کنند. برخلاف فیلم سریال‌ها، تا ماه‌ها ادامه خواهند داشت و در طول زمان مشخص شده‌ای، بیننده را به خود جذب کرده و روی او تأثیر می‌گذارند.

اگر از آن دسته آدمهایی هستید که هنگام جمع شدن دور آتش داستان‌های وحشت آور تعریف می‌کنید، یا در نیمه شب فیلم “احضار” (The Conjuring) را تماشا می‌کنید، پس این لیست از سریال‌های ترسناک تاریخ، مخصوص شماست. با پروشات همراه باشید.


17. داستان‌های شگفت انگیز – Amazing Stories – 1985-1987

این سریال ساخت”استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) بوده و به گونه‌ای است که هر قسمت آن داستانی جداگانه دارد. تقریباً تمامی داستان‌ها را خود اسپیلبرگ نوشته و کارگردانی چند قسمت را نیز بر عهده داشته است. کارگردانانی مانند “برت رینولدز” (Burt Reynolds)، “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) و “کلینت ایستوود” (Clint Eastwood) چندین قسمت دیگر از این سریال را کارگردانی کرده‌اند. این سریال داستان‌های متنوعی داشته از جمله داستان‌هایی درباره ارواح و داستان‌هایی علمی- تخیلی با کمی چاشنی کمدی. هنگام تماشای تمامی قسمت‌های این سریال،  احساس عجیبی خواهید داشت.

همچنین بخوانید: فیلموگرافی کلینت ایستوود: بررسی و رتبه بندی تمام فیلم‌های کارگردانی شده توسط کلینت ایستوود


16. سرداب – Tales from the Crypt – 1989-1996

این سریال که بر اساس سری کتاب‌های کمیک ایی سی ساخته شده، سریالی است که در هر قسمت داستانی مجزا دارد. “سرداب” با بازیگران بسیار مشهوری که به صورت روح ظاهر می‌شوند، و کارگردانی‌های بسیار محبوب در هر قسمت از داستان‌ها، سریالی عالی دارای یک تیم بازیگری فوق العاده است. این سریال در محدوده وحشت و تخیل تاریک قرار دارد و گهگداری به عنوان چاشنی، کمی کمدی سیاه به آن اضافه می‌کند.


15. رانده شده – Outcast – 2016

“کایل بارنز” (Kyle Barnes) در طول تمام زندگیش با تسخیر شدگی شیطانی دسته و پنجه نرم می‌کند. او هنوز هم در تلاش است تا با تسخیرشدگی مادرش و تاثیری که بر زندگی او داشت کنار بیاید. وقتی یک کشیش محلی از او می‌خواهد پسری که برای خانواده‌اش مشکلاتی ساخته را ببیند، بارنز تصمیم می‌گیرد این کار را انجام دهد.


14. تو از تاریکی می‌ترسی؟ – Are You Afraid of the Dark? – 1990-1996

یک داستان از نوجوانانی که دور آتش نشسته و داستان‌هایی تعریف می‌کنند، این سریال حول این محور می‌چرخد. آن‌ها خود را “جامعه نیمه شبی” می‌خوانند، و هر شب در مکان‌هایی مخفی با یکدیگر ملاقات می‌کنند و داستان‌هایی از شیاطین، ساحره‌ها، خون آشام ها، گرگینه ها و حتی فضائیان را برای همدیگر تعریف می‌کنند.


13. گالری شبانه – Night Gallery – 1969-1973

“یک عکس حرفهای زیادی دارد”. مضمون سریال ما، این جمله است. همه چیز از سه نقاشی شروع می‌شود. وقتی راوی، ما را با چند نقاشی “نه چندان معمولی” آشنا می‌کند، کم کم به داستان‌های پشت هر کدام آن‌ها پی خواهیم برد. بسیاری از داستان‌ها از کار نویسندگانی از جمله “اچ پی لاوکرفت” (H.P Lovecraft) الهام گرفته شده‌اند. شرط می‌بندم عاشق این نقاشی‌ها خواهید شد!

همچنین بخوانید: لیست کامل فیلم‌های ترسناک با حضور کاراکترهای اد و لورن (خانواده وارن)


12. جیغ – Scream – 2015

وقایع این سریال که از مجموعه فیلمی با همین نام الهام گرفته شده، در شهر خیالی “لاکوود” رخ می‌دهد. یک رهبر سایبری زورگو، قتلی وحشیانه را رهبری می‌کند. در حالی که تمام شهر سعی می‌کنند با این موضوع کنار بیایند، یک گروه از نوجوانان از یک قاتل سریالی که به دنبال آنهاست، وحشت کرده‌اند. این نوجوانان برای این که پی ببرند چرا هدف این قاتل سریالی هستند، به تاریخ شهر نگاهی می‌اندازند. اما ممکن است از چیزی که پیدا می‌کنند خوششان نیاید.


11. ارباب وحشت – Masters of Horror – 2005-2007

استارت این سریال از زمانی زده شد که “میک گریس” (Mick Garris) برخی از دوستان کارگردان خود را به شام دعوت کرد. در هنگام گپ و گفت آنها، میز کناری در حال جشن گرفتن سالروز تولد کسی بود، اینجا بود که “گی‌یرمو دل تورو” (Guillermo del Toro) برای شخص آرزو کرد تا از طرف “ارباب وحشت” برکت به او عطا شود. کاملاً می‌توان این صحنه را مجسم کرد! بحث‌هایشان سر میز ایده‌های جالبی را در ذهن گریس کاشت و او تمام آنها را روی کاغذ آورده و با کمک دوستانش این سریال ترسناک را خلق کرد.


10. دگردیسی – The Strain – 2014-2017

از زمانی که فیلم “گرگ و میش” (Twilight) وارد سینما شد، خون آشام ها دیگر ترسناک نبودند. گویی پس از آن هیچ کس به این موجودات نیش دار بیچاره اهمیت نمی‌داد. اینجاست که “گی‌یرمو دل تورو” وارد کار می‌شود. او با تخیل استادانه و اشتیاقش برای وحشت، موجودات خونخوار جدیدی را خلق کرد. و خدای من، آن‌ها واقعاً وحشتناک بودند!


9. جنگیر – The Exorcist – 2016-2017

“جنگیر” که از کتاب و فیلمی با همین نام الهام گرفته شده، درباره دو کشیش است که توسط ارواح شیطانی تسخیر می‌شوند. این سریال، با فضایی تاریک و وحشت آور شما را به هیجان می‌آورد. در این داستان هیچ کدام از ویژگی‌های جنگیری کم نمی‌شود و حتی وقتی کشیش‌ها از وضع موجود خسته می‌شوند، داستان را کمی کسل کننده خواهید دانست. حیف است که ساخت آن بیشتر از این طول نکشید، چرا که این سریال عالی بوده و پتانسیل فوق العاده ای داشت.


8. داستان ترسناک آمریکایی – American Horror Story – 2011

این سریال عجیب و ترسناک بودن را به مرحله‌ای جدید می‌رساند، قدرت “داستان ترسناک آمریکایی” اینجاست که در هر فصل بهتر و بهتر شده و پیشرفت می‌کند. هیچ محدودیت و خط قرمزی در آن وجود ندارد. همه چیز ترکیبی از مسائل ماوراء طبیعی، علمی و روانشناختی است. این داستان نیز فراز و نشیب‌های مخصوص به خود را دارد، اما در کل سریال خوبی است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر ترسناک


7. تسخیرشدگی – 2019-2005 – A Haunting

تمام داستان‌هایی که می‌شنویم یا سریال‌های ترسناکی که تماشا می‌کنیم، همگی داستان هستند، مگر نه؟ بیشتر افراد با قبولاندن این که آنها واقعی نیستند، خود را آرام می‌کنند. آن‌ها فقط داستان‌هایی ساختگی هستند. اما پس از تماشای “تسخیرشدگی” منطقتان زیر سؤال خواهد رفت. داستان‌هایی واقعی که شخصی شاهد آنها بوده و سریالی که از شبکه اکتشافات پخش می‌شود. و ما میدانیم که شبکه اکتشافات چیزی را از خودش در نمی‌آورد، مگر نه؟


6. آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند – Alfred Hitchcock Presents – 1955-1965

کسانی که با کارهای این کارگردان افسانه‌ای آشنا هستند، از همین حالا عرق جبین خواهند ریخت. و باید به کسانی که هنوز با اثرهای این کارگردان آشنایی ندارند بگویم: چطور جرات می‌کنید اسم خود را یک فیلمباز بگذارید؟ این سریال که روی مرز وحشت، هیجان و معما حرکت می‌کند، در ابتدا قسمت‌هایش با معرفی “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) آغاز می‌شوند اما رفته رفته هیچکاک به سایه‌ها رفته و لایه‌های داستانی از هم باز می‌شوند. مجله تایم این سریال را یکی از “100 سریال برتر تاریخ” نام گذاری کرد. نباید این یکی را از دست بدهید!


5. محدودیت‌های بیرونی – The Outer Limits – 1963-1965

این سریال یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که در هر قسمت داستانی مجزا دارد و بیشتر از مسائل ماوراء طبیعی، به مسائل علمی- تخیلی می‌پردازد. در هر قسمت ابتدا روای داستان توضیحاتی ارائه می‌دهد و سپس به اعماق داستان وارد می‌شوید.


4. منطقه نیمه روشن – The Twilight Zone – 1959-1964

این سریال با به کار بردن عناصر علمی- تخیلی و روانشناختی، فضایی ترسناک را خلق می‌کند که تاثیری مخرب بر بینندگان وارد می‌کند. “منطقه نیمه روشن” با تعلیق زیاد و داستان‌های پیچیده‌ای که دارد، به سریالی موفق تبدیل شد. و خبر خوش این که قرار است با فیلم “برو بیرون” (Get Out) اثر “جردن پیل” (Jordan Peele) بار دیگر به فضای سریال وارد شوید. پس کمربندهایتان را محکم ببندید.


3. ترس – The Terror – 2018

این سریال که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده، از جدیدترین‌های ژانر وحشت و روانشناختی می‌باشد. کاپیتان نیروی دریایی بریتانیا جناب “جان فرانکلین” (John Franklin) با پیشینه‌ای عالی در شغلش، قصد بازنشست شدن را دارد. زمانی این تصمیم را می‌گیرد که از مسیر شمال غربی باخبر می‌شود. وقتی کشتی‌های فرانکلین به مناطقی نامعلوم وارد می‌شوند، او و گروهش با مشکلات روبرو می‌شوند. در مکانی یخ زده، وحشتی جدید در انتظار آنهاست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2019 به انتخاب مجله Rolling Stone


2. داستان عامه‌پسند – Penny Dreadful – 2014-2016

تمام داستان‌های علمی- تخیلی و وحشتناکی که خواندید و تمام موجوداتی که دیدید را تصور کنید. “دراکولا” (Dracula)، “ون هلسینگ” (Van Helsing)، “فرانکنشتاین هیولا” (Frankenstein)، گرگینه ها، “جکیل” (Jekyll)، و “دوریان گری” (Dorian Gray) را در نظر بگیرید و همه آنها را با هم مخلوط کنید. همچنین “اوا گرین” (Eva Greene) تسخیر شده را نیز به آن اضافه کنید. حالا یک فیلم وحشتناک دارید. نوش جان!


1. شبکه صفر – Channel Zero – 2016

این سریال هم جدید و خاص بوده و هم بسیار ترسناک و مخرب می‌باشد. این مجموعه بسیار ترسناک و وحشت آور است، به قدری که در بعضی قسمت‌ها تا مغز استخوانتان یخ می زند. با گذشت هر فصل، داستان بهتر و بهتر می‌شود و یکی از ترسناک‌ترین سریال‌های تلویزیون به شمار می‌رود. در این سریال، چیزهای خیلی عجیب و غریبی رخ می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. کستیل

    تیر 22, 1399

    درود
    بنظر من تمام لیست و نوشته هاتون خداست و عالیه

    ولی این لیست واقعا بد و داغون بود
    البته زحمت کشیدید و تشکر
    ولی منظورم اینه الان یه عالمه سریال خفن حتا تو ژانر ترسناک هست که واقعا خدان
    و اینا اصلا هیچی نبودن در برابر اونا
    ولی بازم تشکر

    پاسخ