10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “خدایان آمریکایی” (American Gods) که باید تماشا کنید

خدایان قدیم و جدید، این عبارت برایتان آشناست؟ بله؟ “بازی تاج و تخت؟ درسته! اما غیر از آن سریال دیگری هم هست که به این موضوع می‌پردازد، آن هم با جزئیات مفصل‌تر. شاید هم درست حدس زده باشید. بله، “خدایان آمریکایی”. اگر سریال را دیده باشید می دانید سریال خوب و تماشایی است، اما شاید لازم باشد درباره‌اش توضیح دهم.

سریال فانتزی درام “خدایان آمریکایی” اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “نیل گیمن” نویسنده “مرد شنی”، “اقیانوس انتهای مسیر” و “ناکجاآباد” است. سریالی ساخته “برایان فولر” (Bryan Fuller) و “مایکل گرین” (Michael Green) به تهیه کنندگی فریمنتال مدیا نورث امریکا و پخش لاینزگیت است. اپیزود اول از فصل اول در 30 آوریل 2017 به روی آنتن رفت. داستان درباره قهرمان سریال شادو مون (با بازی “ریکی ویتل” (Ricky Whittle)) که پس از آزادی از زندان با آقای وندزی مرموز (ایان مک شین “Ian McShane”) آشنا می‌شود. پس از این در نبرد بزرگی میان خدایان قدیم و جدید گیر می افتد. در این سریال به اساطیر یونانی، رومی و اسکاندیناوی اشاره شده و این سریال ما را به دنیای دیگری می‌برد.

این سریال موفق در 69 مین مراسم امی و جوایز منتخب منتقدین تلویزیون نامزد شد. فیلمبرداری خیره کننده، اجراهای زیبا و گره‌های داستان آن را دیدنی کرد. فصل 1 هشت قسمتی و فصل 2 هم هشت قسمتی بود. اگر این مقاله را می‌خوانید پس حتماً به دنبال سریال‌های مشابه “خدایان آمریکایی” هستید. با پروشات همراه باشید.


10. بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011-2019

مسلماً این سریال به معرفی نیاز ندارد. سریالی در هشت فصل که فصل هشتم و آخرین فصل در 14 آوریل 2019 پخش شد و در زمینه جوایز، تماشای بین المللی و نقدها رکوردشکن بود. این سریال فانتزی ساخته “دیوید بنیاف” (David Benioff) و “دی. بی.وایس” (D. B. Weiss) براساس مجکوعه کتاب‌های “ترانه یخ و آتش” “جرج آر. آر. مارتین” ساخته شد. بازیگران سریال عبارتند از: “پیتر دینکلاج” (Peter Dinklage)، “امیلیا کلارک” (Emilia Clarke)، “کیت هرینگتون” (Kit Harrington)، “لینا هیدی” (Lena Hedley)، “سوفی ترنر” (Sophie Turner)، “چارلز دنس” (Charles Dance)، “میسی ویلیامز” (Maisie Williams) و “نیکلای کاستر-والدو” ( Nikolaj Coster–Waldau).

لوکیشن های دیدنی، داستان‌های پیچیده، خشونت، عناصر اجتماعی، مرگ‌های غافلگیرکننده و خیانت و برهنگی، و البته جلوه‌های رایانه‌ای ما را به قلمروی خیالی وستروس می‌برد که در آن پنج خاندان تارگریان، استارک، لنیستر، تیرل و باراتئون می‌خواهند تخت آهنین را به چنگ آورند. از سوی دیگر موجودات اساطیری مانند پادشاه شب و ارتش مرده‌ها، اژدها و گرگ‌ها ما را میخکوب می‌کنند. این سریال از زمان پخش در 17 آوریل 2011 تماشاگران را شگفت زده کرده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی از بازیگران بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) که احتمالاً درباره آنها چیزی نشنیده‌اید


9. وایکینگ‌ها – Vikings – 2013

اگر عاشق اساطیر اسکاندیناوی هستید باید “واکینیگ ها” را تماشا کنید. یک درام تاریخی ساخته “مایکل هرست” (Michael Hirst) که اولین فصل از شش فصل آن در تاریخ 3 مارس 2013 از کانال هیستوری پخش شد. داستان وایکینگ‌ها درباره پادشاه مشهور اسکاندیناوی شاه رگنار لوتبروک است که از یک کشاورز به پادشاه تبدیل شد و “تراویس فیمل” (Travis Fimmel) نقش او را ایفا می‌کند. او برای ماجراجویی و تاخت و تاز به قلمروهای انگلستان و فرانسه حمله می‌کند. اختلاف میان وایکینگ‌ها و مسیحی‌ها در زمینه باورهای مذهبی موضوع مهمی است که در سریال به آن پرداخته شده است. سریال در نمایش چگونگی وادار کردن اسکاندیناوی‌ها به پذیرش مسیحیت نیز تا حدی از واقعیت الهام گرفت. فصل پنجم 20 قسمتی این سریال در ژانویه 2019 به پایان رسید.


8. هانیبال – 2015-Hannibal – 2013

اثری از خالق “خدایان آمریکایی” یعنی “برایان فولر”، یک سریال ترسناک روانشناسانه که اولین قسمت آن در 4 آوریل 2013 از ان بی سی پخش شد. سریالی براساس رمان‌های “توماس هریس” درباره هانیبال لکتر با بازی “هیو دنسی” (Hugh Dancy) در نقش ویل گراهام، مأمور اف بی آی و “مدس کیکلسون” (Mads Mikkelsen) در نقش دکتر لکتر. این سریال 3 فصلی که هر فصل هم 13 قسمت دارد، در تاریخ 27 آگوست 2015 به پایان رسید. سریال با تشویق و توجه مخاطبین مواجه شد و چند جایزه هم به دست آورد. داستان درباره گراهام است که در مینه سوتا با کمک لکتر یک قاتل سریالی را دنبال می‌کند، قاتلی که البته آدم خوار هم هست و اف بی آی از این موضوع خبر ندارد.


7. 100 – 2014

یک درام فانتزی دیگر از “جیسون روتنبرگ” (Jason Rothenberg) با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته “کاس مورگان” در شش فصل که از تاریخ 19 مارس 2014 روی آنتن رفت. داستان درباره گروهی از بزرگسال مجرم است که از آخرالزمان هسته‌ای زنده مانده‌اند. 97 سل پس از حادثه از سفینه فضایی خود به نام آرک به زمین برمی گردند تا ببینند هنوز حیات در آن امکانپذیر است یا نه. پس از رسیدن به گروهی از بازمانده‌ها به نام گراندر، ریپر و مومنتین من می‌رسند. این گروه‌های مختلف برای زنده ماندن و بازگشت به سفینه باهم مبارزه می‌کنند. فصل ششم آن در تاریخ 30 آوریل 2019 پخش شد.


6. توئین پیکس – Twin Peaks – 1990

سریال رازآلود ترسناک آمریکایی ساخته “مارک فراست” (Mark Frost) و “دیوید لینچ” (David Lynch) که از تاریخ 8 آوریل 1990 از ای بی سی پخش شد. فصل دوم و سوم آن هم در سال 1991 ادامه یافت. داستان درباره مأمور ویژه اف بی آی دیل کوپر (کایل مک‌لاکلن “Kyle MacLachlan”) است که درباره قتل ملکه لورا پالمر (شریل لی “Sheryl Lee”) تحقیق می‌کند. عناصر رازآلود و ماورایی این سریال را جذاب و دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم کارآگاهی و رمزآلود برتر در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


5. آخرین قلمرو – The Last Kingdom – 2015

داستان در دوره میانه رخ داده و درباره یک پسر جوان ساکسون به نام آترد است که توسط رگنار دستگیر شده و باید مثل وایکینگ‌ها زندگی کند. در این دوره انگلستان بین 7 قلمرو تقسیم شده و وایکینگ‌ها اغلب به آنجا حمله می‌کنند. بنابراین زمانی که آترد به هویت خود پی می‌برد باید میان اجداد ساکسون و خانواده فعلی وایکینگ‌ها یکی را انتخاب کند. این سریال تاریخی از داستان‌های ساکسون “برنارد کورنول” اقتباس شده و در 10 اکتبر 2015 از بی بی سی پخش شد. فصل دوم آن در 16 مارس 2017 و فصل سوم آن در 9 نوامبر 2018 از نتفلیکس پخش شد.


4. رویدادنامه شانارا – The Shannara Chronicles – 2016

سریالی ساخته “آلفرد گوک” (Alfred Gough) و “مایلز میلر” (Miles Millar) براساس رمان‌های “تری بروکس”. این سریال فانتزی آمریکایی در دو فصل 10 قسمتی در تاریخ 5 ژانویه 2016 پخش شد. فصل دوم آن در 11 اکتبر 2017 از اسپایک پخش شد و در 22 نوامبر 2017 به پایان رسید. داستان درباره سه تن به نام‌های ویل، آمبرل و ارتیا است که برای محافظت از چهارسرزمین تخیلی از شر شیاطین ماموریتی را آغاز کرده و باید از یک درخت باستانی رو به ویرانی مراقبت نمایند. پیش از اینکه شیاطین دستشان به درخت برسد باید از خشک شدن آن جلوگیری کنند.


3. لژیون – Legion – 2017

سریالی از اف ایکس نتورک ساخته “نوآ هاولی” (Noah Hawley) و با اقتباس از شخصیت دیوید هالر از کمیک مارول. لژیون هالر (با بازی “دن استیونز” (Dan Stevens)) مانند مردان ایکس یک جهش یافته است و شیزوفرنی هم دارد. زمانی که توسط یک گروه جهش یافته از دست مأمورین دولتی نجات می‌یابد، به سامرلند برده می‌شود و متوجه می‌شود فروپاشی روانی‌اش به خاطر پادشاه شادو است. پس از اینکه توانست این ویلن را از ذهنش بیرون کند برای نجات جهان با سایر جهش یافته‌ها همراه می‌شود. فصل اول آن در فوریه 2017 و فصل دوم آن در آوریل 2018 پخش شد.


2. واعظ – Preacher – 2016

سریالی از “سم کتلین” (Sam Catlin)، “ایوان گلدبرگ” (Evan Goldberg) و “سث روگن” (Seth Rogen) که در 22 مه 2016 پخش شد. “دومینیک کوپر” (Dominic Cooper) نقش اصلی را ایفا کرده و داستان از کتاب کمیک به همین نام اقتباس شد. فصل دوم در 25 ژوئن 2017 و فصل سوم در 24 ژوئن 2018 پخش شد. جسی کاستر واعظی است که پس از شک در اعتقاداتش به الکل و سیگار روی می‌آورد. در این زمان متوجه می‌شود قدرت‌هایی دارد و با خدا ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین به همراه دوست دختر و یک خون آشام ماجراجویی برای شناخت خودش را آغاز می‌کند.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال راهب مبارز (Warrior Nun) که باید تماشا کنید


1. وست ورلد – Westworld – 2016

سریالی از “جاناتان نولان” (Jonathan Nolan) و “لیزا جوی” (Lisa Joy) براساس فیلمی به همین نام از “مایکل کرایتون” (Michael Crichton) در سال 1973. اولین فصل آن در تاریخ 2 اکتبر 2016 از اچ بی او پخش شد و دومین فصل هم در تاریخ 22 آوریل 2018 روی آنتن رفت. داستان درباره یک پارک پیشرفته با ربات‌های اندرویدی است. مهمان‌های ثروتمند به پارک رفته و هرکاری دوست دارند می‌کنند درحالی که ربات‌ها نمی‌توانند به انسان حمله کنند. این سریال از اچ بی او با تحسین منتقدین مواجه شد و پربیننده‌ترین سریال این کانال است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Mohammad Reza

    تیر 19, 1399

    من هنوز تازه می خواستم وایکینگ‌ها رو دانلود کنم که کلا اسپویل کردید.

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Mohammad Reza

      تیر 19, 1399

      سلام محمدرضا جان،
      با عرض پوزش بخش اسپویل وایکینگ ها حذف شد،
      البته ما تلاش زیادی داریم که اسپویل نکنیم ولی تو این حجم مقالات گاهی اینجور اسپویل ها از زیر دست ما در میره.
      ممنون بابت فیدبک

      پاسخ