8 سریال تلویزیونی پساآخرالزمانی جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید

با گسترش علم و منابع در دسترس تلویزیون، ایده جذاب پساآخرالزمان بیشتر در اختیار تماشاگران قرار گرفت. آنچه که در اختیار سینما بود حالا از صفحه کوچک تلویزیون پخش می‌شود. سریال‌های پساآخرالزمانی دنیای ویران و طبقات اجتماعی از هم پاشیده را نشان می‌دهد. تلاش‌های انجام شده توسط انسان‌ها برای بقا جذاب است و درباره زندگی، همکاری و علم درس‌های مهمی می‌آموزد.

درحالی که اغلب سریال‌ها به بیماری‌های ویروسی و کشنده می‌پردازند، برخی از آنها جنبه جدیدی از این ژانر را نشان خواهند داد. در اینجا برترین سریال‌های پساآخرالزمانی را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. روز پنجم – Day 5 – 2016

سریال تلویزیونی “روس‌تر تیث” (Rooster Teeth) در آغاز لیست قرار دارد و شخصیت‌های نو و جذابی را نمایش می‌دهد. جس سی.بوید در حالی پس از مصرف مواد مخدر به هوش می‌آید که متوجه می‌شود قسمت اعظم بشریت از بین رفته است. این سریال با بودجه ناچیز ساخته شده اما توانسته داستان آخرالزمانی جذابی را در اختیارمان قرار دهد.

همچنین بخوانید: 9 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم لوسی (Lucy) که باید تماشا کنید


7. بازماندگان – The Leftovers – 2014-2017

یک تریلر روانشناسانه پساآخرلزمانی از کانال اچ بی او با حضور ستارگانی چون “جاستین ثرو” (Justin Theroux)، “لئو تایلر” (Liv Tyler)، “کریستوفر اکلستون” (Christopher Eccleston) و “ایمی برنمن” (Amy Brenneman). داستان براسس رمان “تام پروتا” ساخته شده و درباره خانواده گاروی در میپل تاون نیویورک است. در سال 2011 در جهان 140 میلیون نفر ناپدید می‌شوند. سریال به فرقه‌های مذهبی این شرایط و ساختارهای اجتماعی جدید می‌پردازد و یکی از برترین سریال‌های پساآخرالزمانی تلویزیون است.


6. در بدلندز – Into the Badlands – 2015

سریالی از ای‌ام سی درباره عدم تعادل قدرت در جامعه و اثرات زیانبار جنگ. جنگی انسان را در آستانه انقراض دراورده و اکنون 500 سال از آن می‌گذرد. ترس و وحشت باعث شده به جای اسلحه از تیر و کمان استفاده شود و با وجود تکنولوژی مدرن از سلاح‌های قدیمی استفاده می‌شود. داستان به ماجرای ام.کی. (آرامیس نایت “Aramis Knight”) می‌پردازد که مهارت‌هایش از نظر بارون های سرزمین فئودال بدلندز باارزش بوده و رابطه او با سانی مبارز (دنیل وو “Daniel Wu”) نیز نمایش داده می‌شود. این سریال برای نمایش مذهب، طبقات اجتماعی و قدرت ماکیاولی در جامعه فئودال پساآخرالزمانی دیدنی است.


5. جریکو – Jericho – 2006-2008

پس از نمایش این سریال در سال 2206 انتظار می‌رفت که ادامه نیابد. یک سریال سیاسی درباره وقایع پس از حملات هسته‌ای در 23 ایالت آمریکا. این سریال بسیار مهم بود، به خصوص در دوران ریاست جمهوری بوش که دولت تصمیم بر توقف ساخت سلاح هسته‌ای گرفت و سیاست خارجه خشونت آمیزی اتخاذ کرد. با این حال کمپین‌های طرفداران باعث شد فصل دوم آن هم ساخته شود. گرچه فصل دوم آخرین فصل سریال بود اما چند اسپین آف آن ساخته شد و به همین دلیل یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی پساآخرالزمانی است.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


4. شهر برقی – Electric City – 2012

یک سریال تلویزیونی انیمیشن درباره نقش انرژی الکتریکی در دنیای پر از سوخت فسیلی. سریالی از “تام هنکس” (Tom Hanks) که خودش هم نقش کلولند کار را برعهده داشت، یک مأمور که پس از یک مأموریت زندگی‌اش برای همیشه عوض شد، و در کنار او ستاره‌هایی مانند “هالند تیلور” (Holland Taylor)، “جنیفر گودوین” (Ginnifer Goodwin)، “کریس پارنل” (Chris Parnell) و “جین تریپل‌هورن” (Jeanne Tripplehorn) نقش آفرینی می‌کنند. نمایش شهری بی نام و نشان و نقش انرژی و منابع فنی در جنبه‌های مختلف جامعه، مانند نظم و قنون و شرایط اجتماعی، این سریال را دیدنی می‌کند.


3. گمشدگان – Lost – 2004-2010

یکی از مهم‌ترین سریال‌های عصر مدرن و سریال محبوب تلویزیونی با مضامین عجیب و رازآلود که روایت آن بحث داغ میان طرفداران بود و اصل داستان در یک دنیای پساآخرالزمانی رخ می‌داد. اجرای بازیگران، لوکیشن های دیدنی و تولید موفق، این سریال را دیدنی کرد. بازیگران سریال عبارتند از: “مایکل امرسون” (Michael Emerson)، “نوین اندروز” (Naveen Andrews)، “امیلی دی راوین” (Emilie de Ravin)، “متیو فاکس” (Matthew Fox)، “اوانجلین لیلی” (Evangeline Lilly)، “ایان سامرهلدر” (Ian Somerhalder)، “جورج گارسیا” (Jorge Garcia) و “مگی گریس” (Maggie Grace) و داستان به ماجراها و روابط این شخصیت‌ها در جزیره می‌پردازد. یکی از بهترین سریال‌های پساآخرالزمانی تلویزیون که توجه منتقدین و طرفداران را جلب کرد، جوایز مختلف به دست آورد و موردتوجه قرار گرفت.


2. بازماندگان – Survivors – 1975-1977

سریالی از بی بی سی در دنیایی که مرگ شیوع یافته و از طریق هوا سرایت می‌یابد. یکی از برترین سریال‌های پساآخرالزمانی سال‌های 1970 که دنیایی عاری از رفاه و تکنولوژی مدرن را نشان می‌دهد. سریال بر گروه کوچکی از بازماندگان تمرکز می‌کند که در میان این ویرانی دنبال بقا هستند. بازیگرانی نظیر “آیین مکالاک” (Ian McCulloch)، “لوسی فلمینگ” (Lucy Fleming)، “کارولین سیمور” (Carolyn Seymour) و “دنیس لیل” (Denis Lill) در سریال حضور دارند و در نقش‌های خود می‌درخشند. سریال پیشگام سریال‌های مدرن آخرالزمانی که بر اصل بقا پس از یک پاندمی می‌پردازد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر تجربی


1. مردگان متحرک – The Walking Dead – 2010

صحبت از ماجراهای آخرالزمانی بدون نام بردن از سریال “مردگان متحرک” ناتمام است. این سریال آنقدر در فرهنگ عامه راه یافته که نمی‌شود بدون نام بردن از آن درباره سریال‌های آخرالزمانی صحبت کرد. سریالی اقتباسی از کتاب‌های کمیک “رابرت کیرکمن” با حضور “تونی مور” (Tony Moore) و “چارلی ادلارد” (Charlie Adlard) درباره کلانتری به نام ریک گریمز (اندرو لینکلن “Andrew Lincoln”) که پس از به هوش آمدن از کما متوجه می‌شود زامبی‌ها دنیا را قبضه کرده‌اند. بازیگران دیگر عبارتند از: “جان برنثال” ()Jon Bernthal، “سارا وین کالیز” (Sarah Wayne Callies)، “دانای گوریرا” (Danai Gurira)، نورمن ریدس” (Norman Reedus) و “لوری هولدن” (Laurie Holden) و دنیای “مردگان متحرک” بسیار خشونت آمیز است. سریال به مضامین پیچیده‌ای مانند بقا، همکاری، اعتماد و زندگی می‌پردازد. “مردگن متحرک” پس از چند فصل و نمایش شخصیت‌های خوش ساخت، نظریات مختلف و جوایز مختلف یکی از بهترین سریال‌های ژانر پساآخرالزمانی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. میثم

    مهر 27, 1400

    سریال صدنفر(the 100)رو یادتون رفت بگویید

    پاسخ

  2. علی

    تیر 23, 1399

    سريال the leftovers واقعا عاليه
    پيشنهاد ميكنم همه ببينند

    پاسخ

    • بهنام در پاسخ به علی

      شهریور 6, 1399

      سبکش چیه؟؟

      پاسخ

    • بهنام در پاسخ به علی

      شهریور 6, 1399

      سلام فیلمای قرون وسطی گلادیاتوری به سبک فیلم آپوکالیپتو کسی میدوته پیشنهاد کنه بهم ممنون

      پاسخ