آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 79)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. سلنا – ۱۹۹۷ – Selena

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای، موزیک

کارگردان: گرگوری ناوا (Gregory Nava)

بازیگران: جنیفر لوپز، ادوارد جیمز آلموس، جاون سدا

تریلر فیلم

در این فیلم چندین مسئله‌ی حساس مورد اشاره قرار گرفته اما خوشبختانه سازندگان فیلم با سلیقه و بدون عجله به آن‌ها پرداخته‌اند. جنیفر لوپز در این فیلم یکی از بهترین نقش آفرینی‌هایش را ارائه داده است. بازی او در این فیلم با جزییات بالا و همراه با احساسات قوی است. او نقش یک موزیسین را به خوبی اجرا کرده است و داستان فیلم هم قوی و زیبا است. در این داستان می‌بینیم که برای موفقیت در زمینه‌ی موسیقی مشکلات در روابط با انسان‌های دیگر و اشتیاقی شدید به خود موسیقی لازمه‌ی موفقیت است. فیلم سلنا تا حدی دست کم گرفته شده است اما داستانی سرشار از غصه‌های انسان‌های بالغ و حسی بزرگ از فرهنگ و عشق دارد. راهی که شخصیت‌ها در داستان فیلم به ماجراهای تلخ و تراژیک می‌پیمایند ناراحت کننده ولی زیبا است.


2. هنوز آلیس – ۲۰۱۴ – Still Alice

ژانر: درام

کارگردان: ریچارد گلتزر (Richard Glatzer)

بازیگران: جولیان مور، کریستن استوارت، الک بالدوین

تریلر فیلم

داستان “هنوز آلیس “داستان غم‌انگیز استاد زبان شناسی‌ای (با بازی مور) است که با بیماری آلزایمر مواجه می‌شود. این داستان در زندگی شخصی ریچارد گلرتز، کارگردان فیلم، هم اتفاق افتاده است. خود گلرتز به بیماری ای اس ال مبتلا بود و مدت کمی پس از انتشار فیلم در گذشت. شاید به همین دلیل فیلم رابطه‌ی احساسی مستقیم و قابل فهمی با شخصیت مور برقرار می‌کند. مور این دردها و احساسات شخصی را به خوبی درک کرده و نقشی را ایفا کرده که بسیار پراحساس و تلخ و شیرین است. جولیان مور برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار شد.


3. گنجشک سرخ – 2018 – Red Sparrow

ژانر: درام، اکشن، مهیج

کارگردان: فرانسیس لارنس (Francis Lawrence)

بازیگران: جنیفر لارنس،‌ جوئل اجرتون، جرمی آیرونز

تریلر فیلم

فیلم گنجشک سرخ یکی از بهترین فیلم‌ها با ژانر جاسوسی و محوریت شخصیت زنان است که کمتر مورد توجه قرار گرفته داستان درباره یک رقصنده باله به نام “دامینیکا اگورووا” (با بازی جنیفر لارنس) است که به سرویس مخفی روسیه ملحق می‌شود. او در مأموریت اول باید یک مأمور سیا را فریفته و به دام بیندازد. صحنه‌های تعقیب و گریز و اکشن این فیلم جذاب و دیدنی بوده و علاقه‌مندان به این ژانر را راضی می‌کند.


4. کشتن گوزن مقدس – 2017 – The Killing of a Sacred Deer

ژانر: ترسناک، معمایی

کارگردان: یورگوس لانتیموس (Yorgos Lanthimos)

بازیگران: کالین فارل، نیکول کیدمن، رافی کسیدی

تریلر فیلم

فیلم کشتن گوزن مقدس با فضا و روایت عجیب و غریبش، داستان جراح ماهری را بیان می‌کند که یک نوجوان آشفته و رنج‌کشیده را زیر پر و بال خود می‌گیرد تا این‌ که رابطه این دو به نقطه مطلوبی رسیده و پسر می‌کوشد او را وارد خانواده به‌هم‌ریخته‌اش کند. فیلم کشتن گوزن مقدس از سری فیلم‌هایی است که ذهن مخاطب را به چالش کشیده و او را آزار می‌دهند. بازی بازیگران این فیلم دیدنی بوده و داستانش شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


5. درگیر عشق – 2012 – Stuck In Love

ژانر: درام، عاشقانه، کمدی

کارگردان: جاش بون (Josh Boone)

بازیگران: جنیفر کانلی، لی‌لی کالینز، لوگن لرمان، گرگ کینز

تریلر فیلم

بیل بروگنز رمان نویس و معلم پاره وقت (گرگ کینر) از دو سال پیش که همسرش اریکا (جنیفر کانلی) به خاطر یک مرد جوان تر او را ترک کرد، زندگی خوبی ندارد. او به جای کار بر روی کتاب جدید خود، به دنبال اریکا و همسر جدیدش مارتین است. پسر بیل راستی (نت ولف) یک دانش آموز دبیرستانی است که عاشق همکلاسی اش کیت شده اما شانس صحبت با او را ندارد. دختر بیل سم (لیلی کولینز) یک دانشجوی کالج سربه هواست که با افراد کمهوش تر از خودش روابط یک شبه دارد تا از عشق فرار کند.


6. بازگشت – Volver – ۲۰۰۶

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: پدرو آلمودوار (Pedro Almodóvar)

بازیگران: پنه لوپه کروز، کارمن مائورا،‌ بلانکا پورنیو

تریلر فیلم

فیلمی درباره نظام خانوادگی اسپانیا که می تواند محدودیت های اخلاق و اجتماع را کنار بزند. زنی با بازی پنه لوپه کروز با وجود مصیبت ها تلاش می کند از دختر ۱۴ ساله اش محافظت نماید. این فیلم سعی کرده به موضوعات پیچیده ای چون زندگی پس از مرگ، تراژدی، مرگ، روان زخم جنسی و انزوا رسیدگی کند. این فیلم برنده دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم کن شده‌است.


7. مول – 2018 – The Mule

ٰژانر: درام، جنایی

کارگردان: کلینت ایستوود (Clint Eastwood)

بازیگران: کلینت ایستوود، بردلی کوپر، لورنز فیشبورن

تریلر فیلم

“مول” یکی از بهترین فیلم‌ها در زانر جنایی است؛ داستان درباره یک موادفروش است که برخلاف سایر فروشندگان مواد هشتاد سال سن دارد. ارل استون سرباز جنگ جهانی دوم است که برای پرداخت مخارج به دنبال یک شغل پردرآمد است. جستجوهایش او را به سمت کارتل مواد مخدر سوق می‌دهد. او نمی‌تواند این فرصت را از دست بدهد و کارتل هم سن او را یک فرصت مناسب می‌داند.


8. جزیره ناو جنگی – ۲۰۱۷ – The Battleship Island

ژانر: جنگی، تاریخی

کارگردان: ریو سیونگ – وان (Ryoo Seung-wan)

بازیگران: هوانگ جونگ – مین، سو جی – ساب

تریلر فیلم

لی کانگ اوک، رهبر یک گروه موسیقی به همراه دخترش سو هی، به دلیلی واهی توسط ژاپنی‌ها دستگیر و به معدن زغال سنگ فرستاده  می‌شوند تا کار کنند. معدنی که معدن‌چیانش، کارگران کره‌ای بدبختی هستند که در بدترین شرایط معیشتی زندگی می‌کنند و رئیس آن هم مرد سنگدلی به نام شیمازاکی‌ست. این فیلم روایت دردناکی داشته و بیانگر ظلمی است که طی سال‌های جنگ درحق مردم هر سرزمینی می‌شود.


9. زندگی عزیز – ۲۰۱۶ – Dear Zindagi

ژانر:درام، رمانتیک

کارگردان: گوری شیند (Gauri Shinde)

بازیگران: شاهرخ خان، آلیا بهات، علی ظفر

تریلر فیلم

زندگی برای همه سخت است. حتی برای کسانی که شغل های خوب، روابط اجتماعی قوی و چهره های زیبا دارد. ما تنها هستیم و در تنهایی خود رنج میکشیم؛ اما در این میان آدم هایی هستند که می توانند به ما کمک کنند و ما مجبور نیستیم تنها باشیم. “زندگی عزیز” داستان رابطه ی زیبای دختری با روان شناس خود است که باعث به وجود آمدن نگاهی جدید و زیبا تر به دنیا می شود و به او کمک می کند مشکلاتش را از زاویه ای دیگر ببیند، درد هایش را تجربه کند و راه جدیدی برای زندگی کردن پیدا کند.

اگر کنجکاو هستند که بدانید در هنگام روان درمانی چه اتفاقی می افتد و روان شناس ها چطور می توانند زندگی ما را بهتر کنند، این فیلم را ببینید. فیلم برداری و تصاویر زیبا و بازی قوی بازیگران این فیلم را از یاد نخواهید برد.


10. نام تو – 2016 – Your Name

ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی

کارگردان: ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai)

صداپیشگان: ریونوسوکه کامیکی، ماسامی ناگاساوا، مونه کامیشیرایشی

تریلر فیلم

شاید برخی تصور کنند این فیلم نمی‌تواند کلاسیک تلقی شود اما این طور نیست. زیرا این فیلم شما را میخکوب کرده و برای مدتی از یاد نمی‌رود. داستان آن درباره دو دانش آموز دبیرستانی توکیو است که بدنشان را با هم عوض می‌کنند. بنابراین عناصر فانتزی، درام و رئالیسم جادویی در آن وجود داشته و نه تنها چالش برانگیز بوده بلکه از نظر احساسی هم لذتبخش است. این انیمه با استقبال اغلب منتقدین جهان مواجه شده و یکی از بهترین فیلم‌های سال معرفی شد. تماشای این انیمه زیبا را در آخر هفته از دست ندهید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم