5 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “اطلس ابر” (Cloud Atlas) که باید تماشا کنید

طرفداران ژانر علمی تخیلی حتماً فیلم حماسی “اطلس ابر” به نویسندگی و کارگردانی “لانا واچوسکی” (Lana Wachowski)، “اندی واچووسکی” (Andy Wachowski) و “تام تیکور” (Tom Tykwer) را می‌شناسند. اقتباس سینمایی رمانی نوشته “دیوید میچل” با داستان پیچیده و فیلمی محصول سال 2012 با شش داستان که در خط‌های زمانی مختلف رخ می‌دهند. یک داستان متقاطع با حضور ستاره‌هایی مثل “تام هنکس” (Tom Hanks)، “هلی بری” (Halle Berry) و “جیم برودبنت” (Jim Broadbent) که در زمان اکران نقدهای مختلف دریافت کرد، نامزد جوایز گلدن گلوب و ساترن شد و دو جایزه برد.

“اطلس ابر” با موضوعی پیچیده و تفکر برانگیز و جلوه‌های ویژه فیلمی جسورانه و دیدنی است که باید بتوانید بین داستان‌ها ارتباط برقرار کنید. اگر دوست دارید فیلم‌های مشابه آن را تماشا کنید در اینجا آنها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. تلقین – Inception – 2010

اولین فیلمی که پس از تماشای “اطلس ابر” به یاد آن می افتید “تلقین” است که توسط “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) افسانه‌ای نوشته و کارگردانی شد. “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) با حضور در نقش اصلی یک سارق حرفه‌ای است که به ناخودگاه مردم وارد شده و اطلاعات سرقت می‌کند. زمانی که باید در ازای پاک شدن گذشته مجرمانه‌اش به ذهن فرد دیگری وارد شود، معامله را قبول می‌کند. بازیگران فیلم عبارتند از: “کن واتانابه” (Ken Watanabe)، “جوزف گوردون-لویت” (Joseph Gordon-Levitt)، “ماریون کوتیار” (Marion Cotillard)، “آلن پیج” (Ellen Page)، “تام هاردی” (Tom Hardy)، “دیلیپ رائو” (Dileep Rao)، “کیلین مورفی” (Cillian Murphy)، “تام برنگر” (Tom Berenger) و “مایکل کین” (Michael Caine). فیلم با الهام از مفهوم سرقت رؤیا و رؤیاپردازی ساخته شد. یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ که برنده چهار جایزه اسکار شد.

همچنین بخوانید: معرفی 30 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تلقین (Inception)


4. میان ستاره‌ای – Interstellar – 2014

فیلم دیگری از نولان با حضور بازیگرانی چون “متیو مک کانهی” (Matthew McConaughey)، “آن هاتاوی” (Anne Hathaway)، “جسیکا چستین” (Jessica Chastain)، “بیل آروین” (Bill Irwin)، “آلن برستین” (Ellen Burstyn)، “مت دیمون” (Matt Damon) و “مایکل کین” در نقش‌های اصلی. داستان در آینده پادآرمان شهری رخ می‌دهد که انسان‌ها به سختی زنده مانده و به همین دلیل گروهی از فضانوردان برای کشف حیات به یک کرم چاله وارد می‌شوند. مفهوم پیچیده فیلم، خط‌های زمانی مختلف و نمایش پنج بعد فضا، این فیلم را به دهمین فیلم پرفروش سال 2014 تبدیل کرد. فیلم نظرات مثبت منتقدین را دریافت کرد و در هشتاد و هفتمین مراسم اسکار جایزه بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کرد.


3. ماتریکس: بارگزاری مجدد – The Matrix: Reloaded – 2003

یک درام علمی-تخیلی دیگر به نویسندگی و کارگردانی “واچوسکی ها” که سیکوئل اولی آن “ماتریکس” توسط بازی ویدیویی Enter the Matrix و The Animatrix و چند انیمیشن کوتاه ادامه یافت. گرچه فیلم اول سه گانه آغازگر این میراث بود، اما شخصیت‌ها و داستان در این فیلم غنی‌تر شدند. در حقیقت آخرین گفتگو میان نئو و آرشیتکت برای مخاطب معمولی نامفهوم است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه ماتریکس (The Matrix)


2. آسمان وانیلی – Vanilla Sky – 2001

یک تریلر روان شناسانه علمی تخیلی در سال 2011 به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی “کامرون کرو” (Cameron Crowe) که نسخه انگلیسی شاهکار اسپانیایی “چشمانت را باز کن” (Open Your Eyes) است. ستارگانی نظر “پنه لوپه کروز” (Penelope Cruiz)، “کامرون دیاز” (Cameron Diaz) و “تام کروز” (Tom Cruise) نقش‌های اصلی را برعهده داشته و عناصرعلمی تخیلی، عاشقانه و رئال را ادغام می‌کنند. این دومین اثر از کرو نامزد اسکار شد و داستان درباره نجیب زاده‌ای خودخواه است که پس از یک تصادف چهره‌اش از دست می‌رود. این فیلم با داستانی پیچیده به رؤیا و ناخودگاه قربانی وارد می‌شود.


1. زیر پوست – Under the Skin – 2013

آخرین فیلم لیست اثر علمی-تخیلی “ژیر پوست” ساخته “جاناتان گلیزر” (Johnathan Glazer) با حضور “اسکارلت جوهانسون” (Scarlett Johansson) و نویسندگی گلیزر و “والتر کمپل” (Walter Campbell) می‌باشد. فیلمی براساس رمانی از “میشائل فابر” در سال 200 درباره زنی از دنیایی دیگر که به دنبال شکار مردها در اسکالتند است. این فیلم دیدگاه بیگانه‌ها درباره انسان را نشان داده و در زمان اکران با استقبال مواجه شد. داستان متفاوت بوده و عمق آن فیلم را جذاب می‌کند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. حامد هدایی

    تیر 22, 1399

    سلام . خوب است ، منتها کاش توضیحی چند سطری هم در مورد فیلم و اینکه دوبله فارسی هم وجود دارد لحاظ میکردید . ولی روی هم رفته خوب است ، خسته نباشید . و هماره مانا بمانید . 🌴💦

    پاسخ

  2. Mmmm

    تیر 21, 1399

    فقط مکس دیوانه من که عاشقشم

    پاسخ

  3. Zf

    تیر 21, 1399

    فیلم قشنگ و پیچیده هویت رو جا انداختید

    پاسخ