7 سریال جذاب و دیدنی شبیه “فال نیک” (Good Omens) که باید تماشا کنید

“نیل گیمن” و “تری پرچت” به خاطر داستان‌های خاص خود که ترکیبی از فانتزی، طنز و رئال محسوب می‌شوند، شهرت دارند. مسلماً زمانی که این دو در کنار هم قرار بگیرند، اثری خاص و ماندگار خلق می‌شود. “فال نیک” چنین اثری است. سریالی جالب، زنده و پویا با عناصر جذاب که محصول ذهن پیچیده این دو است. هردوی آنها در تبدیل داستان به فیلم مؤثر بودند، ما پس از مرگ پرچت در سال 2015 گیمن به همکاری‌اش ادامه داد. سرانجام کتاب به یک مینی سریال شش قسمتی از مازون تبدیل شد.

داستان “فال نیک” درباره آزیرافال فرشته و کرولی شیطان است که برای جلوگیری از برخورد آرماگدون به زمین باهم همراه می‌شوند. اما برای رسیدن به هدف خود باید ضدمسیح، که پیری یازده سال است و خودش هم از هویتش خبر ندارد را پیدا کنند. در این مینی سریال “مایکل شین” (Michael Sheen)، “دیوید تننت” (David Tennant) و “جان هم” (Jon Hamm) نقش‌های اصلی را برعهده دارند و به خوبی از پس آن برمی آیند. ارتباط میان شین و تننت دیدنی است. اگر از تماشای “فال نیک” لذت برده‌اید و دوست دارید سریال‌های مشابه را تماشا کنید، در اینجا این سریال‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. شکارچیان سایه – Shadowhunters – 2016-2019

سریال “شکارچیان سایه” برگرفته از کتاب “ادوات مدرن” (The Modern Instruments) نوشته “کساندرا کلر” می‌باشد. شخصیت اصلی داستان “کلری فری” نوجوانی عادی است که در آکادمی هنرهای بروکلین تحصیل می‌کند. اما بعد از تولد 18 سالگیش متوجه خون فرشته وارش شده و به گروهی به نام “شکارچیان سایه” تعلق دارد. این افراد در مقابل شرارت گروه‌های شیطانی از انسان‌ها محافظت می‌کنند. با ناپدید شدن مادرش کلری با قدرت‌های تازه کشف شده به دنبال او می‌رود. این مأموریت کلری را به دنیای ماورا می‌برد. جستجوی کلری برای یافتن مادر موضوع اصلی این سریال است.

این سریال در زمان اکران با استقبال مواجه شد. داستان و جلوه‌های ویژه نقطه قوت داستان هستند، اما جدی گرفتن بیش از حد موضوع مانع از وجود عنصر طنزی در سریال شده است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سوپرنچرال (Supernatural)


6. شهر زمرد – Emerald City – 2017

افرادی که فیلم افسانه‌ای “جادوگز شهر از” (The Wizard Of Oz) را دیده‌اند بازسازی آن را در این سریالان بی سی خواهند دید. شخصیت اصلی کتاب‌های از نوشته “آل. فرانک باوم” دختری به نام دوروتی گیل است که در این سریال هم نقش اصلی می‌باشد. یک طوفان دوروتی 20 ساله را به شهر زمرد می‌برد. دوروتی در این شهر تنهاست و راه خانه را جستجو می‌کند. اما نمی‌داند به خاطر یک پیشگویی اینجاست تا کاری کند که تمدن انسانی را تحت تأثیر قرار داده و سرنوشت بشر را عوض می‌کند. این سریال از ان بی سی به کارگردانی “تارسم سینگ” (Tarsem Singh) پس از فصل اول لغو شد. نظرات منفی و هزینه بالای تولید می‌تواند دلیل آن باشد. تولید و طراحی صحنه تنها نقاط مثبت آن هستند.


5. قلمرو – Dominion – 2014-2015

سریالی فانتزی و پسا-آخرالزمانی براساس فیلم “لژیون” (Legion) در سال 2010، درباره زمانی که خداوند در بهشت گم می‌شود. جبرئیل انسان را مسئول غیبت خداوند می‌داند و برای انتقام به همراه سایر فرشتگان ارتشی تشکیل می‌دهد تا به انسان حمله کند. میکائیل می‌ترسد این حمله انسان، مخلوق محبوب خداوند، را از بین ببرد، بنابراین طرف انسان‌ها را می‌گیرد. ما فرشتگان انتقامجو انسان را از بین برده و انسان‌های بازمانده شهر وگا را تأسیس می‌کنند که بازمانده لاس وگاس است. در این میان بین سربازی انسانی به نام الکس و دختر فرمانروای وگا عشقی ایجاد می‌شود. این روایت داستان‌های فرعی پیچیده دیگری هم دارد که به سرانجام نمی‌رسند. همچنین کلیشه سریال‌ها و فیلم‌های دیگر هم در آن تکرار می‌شوند.


4. خیابان کارناوال – Carnival Row – 2019

سریالی از آمازون دربارهزمانی که موجودات اساطیری در خانه خود آسایش نداشته و به همین دلیل به زمین زمین می‌آیند. انسان‌ها درباره ورود آنها به قلمرویشان خوشبین نیستند و بنابراین بین این دو گروه تنشی ایجاد می‌شود. در این میان فیلم به بررسی‌های یک کارآگاه انسانی به نام ریکرافت “فیلو” فیلاستریت (اورلاندو بلوم “Orlando Bloom”) می‌پردازد. او با یک پری به نام ویگنت استون ماس (کارا دلوین “Cara Delevingne”) هم را بطه دارد. یک سریال زیبا و خوش ساخت که نقطه ظعف آن متن داستان محسوب شده و به همین دلیل داستان منسجم نیست.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. NOS4A2 – 2019

“جو هیل” نویسنده کتاب اقتباسی طرفدار کارگردان آلمانی “اف.دبلیو. مورنائو” (F. W. Murnau) است و به همین دلیل می‌توان به دلیل انتخاب این عنوان پی برد، زیرا به فیلم ترسنک “نوسفراتو” (Nosferatu) محصول سال 1922 ساخته مورنائو اشاره دارد. حالا فیلم هیل به سریالی از کانال ای‌ام سی تبدیل شده است. داستان درباره دختری به نام ویکتوریا مک کوئین است که به عنوان یک هنرمند ناگهان می‌تواند محل اختفای چارلی منکس را حس کند. منکس یک مرد نامیرای 135 ساله است که کودکان را فریفته و از روح آنها تغذیه می‌کند. سپس این کودکن را به دنیای رؤیایی به نام سرزمین کریسمس می‌فرستد. در این دنیا همیشه کریسمس است و هیچکس حق ناراحت بودن ندارد. بنابراین داستان فانتزی و نئو-نوریش است. اجرای بازیگران نقطه قوت داستان است.


2. پسرها – The Boys – 2019

یک سریال ابرقهرمانی و متفاوت از سریال‌های دیگر این ژانر درباره دنیایی که ابرقهرمان‌ها در اختیار مالک خصوصی بوده و برای تبلیغ محصولات خود از آنها استفاده می‌کنند. در این دنیا تصویر ابرقهرمانی از کاری که انجام می‌دهند مهمتر است. این قهرمان‌ها برای درخشش خود روحشان را فروخته‌اند، بنابراین گروهی از کارگرها به آنها حمله می‌کنند تا درسی را به آنها بیاموزند. سریال از یک طرف تصویر خوبی از ابرقهرمان‌ها نشان می‌دهد – افراد بی مسئولیتی که فقط به فکر پول هستند – و از سوی دیگر توانایی پول در به فساد کشیدن قدرتمندترین اشخاص.


1. خدایان آمریکایی – American Gods – 2017

سریالی اقتباسی از رمان نوشته “نیل گیمن” و یکی از بهترین آثار او، درباره دو شخصیت به نام‌های شادو مون و آقای وندزدی. شادومون یک زندانی است که برای مراسم خاکسپاری همسرش از زندان آزاد شده و با دیدن آقای وندزدی، شغلی به او پیشنهاد می‌شود. شادو مون با وجود تعلل اولیه راننده آقای وندزدی می‌شود. بنابراین با این کار به دنیای جادو وارد می‌شود. در این دنیا حتی خدایان هم از سرنوشت خود خبر ندارند و به دنبال پاسخ سؤالات خود هستند. سریالی زیبا و آمیزه‌ای از عناصر فانتزی و طنز که تجربه جالبی پدید می‌آورد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فانتزی خارجی که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. موریارتی میهن پرست

    اردیبهشت 18, 1401

    خیلی خوب و عالی و مفید بود

    پاسخ