معرفی فیلم “خشم” (Fury)؛ فیلمی تلخ و تأثیرگذار که آثار مخرب جنگ را نشان می‌دهد

تاکنون آثار سینمایی زیادی با محوریت جنگ و آثار تخریب‌کننده‌ی آن بر روی کسانی که میدان جنگ حضور دارند ساخته شده‌است که فیلم “خشم” یکی از بهترین آنهاست. این فیلم با درخشش بازیگر مطرح هالیوود یعنی برد پیت همراه بوده و داستان آن در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم درجریان است. شاید تماشای یک فیلم جنگی انتخاب اول همه سینمادوستان نباشد، اما فیلم “خشم” با تمرکز بر شخصیت‌ها و سرگذشتشان، به اثری قابل تحسین و درگیرکننده تبدیل شده که ارزش یک بار دیدن را دارد. در ادامه با معرفی کامل فیلم “خشم” همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “خشم” (Fury)
  • ژانر: درام، جنگی، کشن
  • کارگردان: “دیوید آیر” (David Ayer)
  • بازیگران: “برد پیت”، “مایکل پنیا”، “جان برنثال”، “لوگان لرمان”
  • سال تولید: 2014
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.6/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 76/100

تریلر فیلم

برای به‌تصویر کشیدن زشتی‌های جنگ و تأثیراتی که این فضا بر روح و روان سربازان می‌گذارد، تنها نمایشی از نبردهای خونین و کشت و کشتارهای ظالمانه کافی نیست، بلکه چیزی که یک فیلم جنگی را به‌یادماندنی می‌کند نحوه‌ی شخصیت‌پردازی آن است که می‌تواند با احساسات مخاطب بازی کند و ذهنیت قابل قبولی از ویرانی‌های جنگ را برایش ایجاد کند.

خوشبختانه در فیلم “خشم” موضوع کلی فیلم حول محور پنج شخصیت اصلی آن می‌گردد، شخصیت‌هایی که هرکدام به نحوی در آستانه فروپاشی هستند و با این حال تا آخرین لحظه دست از مبارزه برنمی‌دارند. همانطور که گفته شد،  داستان این فیلم در ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم درماه آپریل سال ۱۹۴۵ روایت می‌شود. در شرایطی که متفقین آخرین ضربات خود را به بخش اروپای جنگ جهانی وارد می‌کنند، یک گروهبان آموزش دیده در لشکر دوم زرهی نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا به نام “واردَدی” (با بازی برد پیت) فرماندهی یک تانک شِرمن مدلM۴A۲ به نام “فیوری” با پنج نفر افراد آن را برای یک مأموریت مرگبار در خط مقدم دشمن برعهده دارد. “واردَدی” و افرادش که تعدادشان کم است و گلوله‌هایشان هم تمام شده حالا با مشکلات زیادی برای زدن به قلب نازی‌ها روبرو هستند.

یکی از نکات ظریف و قابل ‌توجهی که در فیلم “خشم” وجود دارد، نشان دادن گل و لای است؛ حتی بیشتر از خون و صحنه‌های خشونت‌آمیز صحنه‌هایی نمایش داده می‌شود که در آنها گل و لای همه‌جا را فراگرفته‌است. پوتین‌های سربازان، تایرهای تانک‌ها و تمام مسیرهایی که درطول فیلم نشان داده می‌شود مملو از گل و لای ضخیمی است که افراد باید به زحمت از آن عبور کنند. این را می‌توان نمادی از گرفتاری و فرو رفتن انسان‌ها در آتش جنگ دانست که چیزی جز زشتی و ویرانی برای مردم به جا نمی‌گذارد.

فضاسازی فیلم “خشم” در کنار موسیقی متن و فیلمبرداری پویای آن، به هیجان داستان آن افزوده است و این فیلم از هیچ فرصتی برای نشان دادن خشونت و بی‌رحمی دریغ نکرده‌است. درواقع صحنه‌هایی در این فیلم وجود دارد که شاید نتوانید تا مدتی آن را فراموش کنید و این‌ها همه در کنار تیم حرفه‌ای بازیگران این فیلم است که تماشایی و تاثیرگذار شده‌اند.

فیلم “خشم” تماما بی‌عیب و نقص هم نیست و در برخی نقاط با اغراق همراه شده‌است که به لطف دیگر عناصر پخته‌اش می‌توان از این موارد نیز چشم‌پوشی کرد. “خشم” داستانی از فداکاری، انتقام، دوستی و قربانی شدن افرادی است که در راه رسیدن به آرمان‌هایشان جان خود را به‌خطر انداخته اند.


تصاویری از فیلم “خشم”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم