آموزش الفبا به کودکان

آموزش الفبا به کودکان

شما می‌توانید الفبا را در خانه به فرزندان خود آموزش دهید. برخی از کودکان زودتر آن را فرامی‌گیرند و بهتر است شما خودتان آن را به دیگران آموزش دهید.

آموزش الفبا به کودکان: آمادگی
  1. ببینید فرزند شما چه زمانی آماده است. کودک زمانی که خودش آماده است ممکن است الفبا را نشان دهد و یا درباره‌شان صحبت کند. اگر فرزند شما هنوز آماده نیست بهتر است صبر کنید تا آماده شود.
  • می‌توانید حروف الفبای مغناطیسی را روی یخچال بچسبانید تا ببینید آیا فرزند شما آماده است یا خیر.

    آموزش الفبا به کودکان: آرام آرام پیش بروید
  1. آرام پیش بروید. به یاد داشته باشید که تعداد حروف الفبا زیاد است و فرزند شما برای یادگیری آن به زمان نیاز دارد.

    آموزش الفبا به کودکان: شعر حروف الفبا
  2. شعر حروف الفبا را بخوانید. زمانی که در کنارشان هستید حروف الفبا را به‌صورت شعر بخوانید، حتی اگر به شما توجه نمی‌کنند یا همراهی‌تان نمی‌کنند اشکالی ندارد.
  • از شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه فرزند خود استفاده کنید. مثلاً اگر فرزند شما از یک شخصیت خوشش می‌آید به‌جای آن شخصیت الفبا را بخوانید.

    آموزش الفبا به کودکان: آموزش شعر حروف الفبا
  1. شعر حروف الفبا را به آن‌ها آموزش دهید. از ابتدا شروع کرده و با آن‌ها پیش بروید. با رقص و آواز به آن‌ها آموزش دهید و بگذارید فرزندتان از انجام آن لذت ببرد. از شخصیت‌های کارتونی هم استفاده کنید.
  • استفاده از کارتون و آموزش به همراه آن یکی از روش‌های مفید است.

    آموزش الفبا به کودکان: کارتون های آموزشی
  1. در کنار آن‌ها کارتون‌های آموزش الفبا را تماشا کنید. زمانی که کودک شما از فرایند یادگیری لذت ببرد، می‌تواند خودش به‌تنهایی و از طریق تکرار آن‌ها را فرابگیرد.

    آموزش الفبا به کودکان: بازی با حروف الفبا
  2. در هنگام بازی از حروف الفبا استفاده کنید. از بازی‌های مختلف آموزش الفبا استفاده کنید، مانند حروف الفبای مغناطیسی، نوشتن الفبا و رنگ‌آمیزی و بازی‌های کامپیوتری آموزش الفبا.
  • آرام‌آرام پیش بروید و هر بار تعداد کمی از حروف را آموزش دهید.

    آموزش الفبا به کودکان: تشویق کردن
  1. کنجکاوی کودک نسبت به الفبا و خواندن آن‌ها را افزایش دهید. درباره حروف و تلفظ آن‌ها با کودک خود صحبت کنید. از برچسب‌های الفبا استفاده کنید. به سؤالاتشان پاسخ دهید. در صورت آشنایی با حروف و طرز نوشتن آن‌ها علاقه‌شان به یادگیری افزایش می‌یابد. زمانی که با الفبا آشنا شوند، علاقه‌شان به یادگیری هم افزایش می‌یابد.
  • توانایی و مهارت یادگیری فرزند خود را تشویق کنید. واکنش مثبت و تشویق علاقه و اشتیاق فرزند شما را افزایش می‌دهد.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم