16 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “سوگند” (The Vow) که باید تماشا کنید

مفهوم عشق چیزی است که بسیاری از افراد درک نمی‌کنند. برای عشق تعاریف و معانی مختلف وجود دارد، اما هیچکدام معنای واقعی آن را نشان نمی‌دهند. همه ما در این باره فکر کرده‌ایم و فیلم‌های بسیاری در این باره ساخته شده‌اند. با این حال در زندگی انسان اتفاق‌های مختلفی رخ می‌دهد که مفهوم عشق را توضیح می‌دهد.

داستان عاشقانه کیم و کریکیت کارپنتر تحت تأثیر سرنوشت قرار گرفت. کریکیت پس از تصادف حافظه کوتاه مدتش را از دست داده، و همسرش کیم تصمیم می‌گیرد او را به زندگی عادی بازگرداند. فیلم غم انگیز “سوگند” ساخته “مایکل ساکی” (Michael Sucsy) این زوج را به عنوان لئو و پیج کالینز نشان داده و روزهای خوششان را به نمایش می‌گذارد. پس از حادثه این همسر هرکاری می‌کند تا لبخند را به لب زنش بازگرداند. داستان پیج هم احساسی است، آشفتگی او درباره گذشته و ناتوانی‌اش در یافتن مسیر زندگی همه چیز را سخت می‌کند.

راستش فیلمنامه فیلم ضعیف است و بهتر بود بعضی صحنه‌ها حذف می‌شود. با این حال اجرای “چنینگ تیتوم” (Channing Tatum) و “ریچل مک آدامز” (Rachael Mc Adams) و رابطه خوب آنها فیلم را دیدنی کرد. “راجر ابرت” منتقد سینما “سوگند” را فیلمی خوب برای شب قرار می‌داند. هجوم زوجها در شب ولنتاین سال 2010 به فروش بالای این فیلم کمک کرد. در اینجا فیلم‌های مشابه “سوگند” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


16. زیبای درون – The Beauty Inside – 2015

وو-جین انسانی غیرعادی است که هروز در جسم متفاوتی بیدار می‌شود. یک روز پیرزن و روز دیگر کودک است. نمی‌داند روز بعد چگونه خواهد بود اما دیگر برنامه‌ای ترتیب داده تا کسی به این موضوع شک نکند. با این حال روزی عاشق یی-سو می‌شود و حالا نمی‌داند واقعیت را بگوید یا نه. این فیلم فانتزی اهمیت مبارزه برای عشق و کنار زدن موانع را نشان می‌دهد. این فیلم علاوه بر داستانی جذاب خوش ساخت است. اجراهای دیدنی، موسیقی متن و فضا، آن را به درامی عاشقانه تبدیل کرده‌اند.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر کره‌ای تاریخ سینما که باید تماشا کنید


15. زمانی که تو خواب بودی – While You Were Sleeping – 1995

لوسی عاشق بیچاره‌ای است که عاشق پیتر شده، مردی که هرروز هم مسیر اوست. زمانی که پیتر در خطر می افتد لوسی به او کمک کرده و او را به بیمارستان می‌رساند. با این حال وقتی خانواده پیتر لوسی را نامزد پیتر می‌دانند همه چیز پیچیده می‌شود. این فیلم یکی از بهترین کمدی عاشقانه‌های سینماست که هم داستان عاشقانه جذابی دارد و هم “ساندرا بولاک” (Sandra Bullock) در نقش خود می‌درخشد. پیام فیلم هم درباره اهمیت خانواده و عشق است.


14. درباره زمان – About Time – 2013

تیم بیست و یک ساله متوجه می‌شود می‌تواند در زمان سفر کرده و گذشته را تغییر دهد. ظاهراً تصمیم او برای داشتن دوست دختر عواقبی هم دارد. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی “ریچارد کرتیس” (Richard Curtis) فیلم هوشمندانه و جالب و عمیق است که علاوه بر تمرکز بر داستان سفر در زمان، بر رابطه پدر و پسری تیم و پدرش و عشق تیم و ماری هم می‌پردازد. “ریچل مک آدامز” و “دامنل گلیسون” (Domhnall Gleeson) در فیلم حضور دارند.


13. عشق حقیقی – Love Actually – 2003

فیلمی درباره زندگی هشت زوج و زندگی روزمره‌شان در ماه پیش از کریسمس که عاشق و فارغ شدن و ملاقات با افراد درست و اشتباه را نشان می‌دهد. “اما تامپسون” (Emma Thompson)، “لیام نیسون” (Liam Neeson)، “کالین فرث” (Colin Firth)، “کیرا نایتلی” (Keira Knightly) و “مارتین فریمن” (Martin Freeman) از جمله بازیگران فیلم هستند. گرچه این فیلم کمدی رمانتیک داستان خوبی دارد اما بدون اجرای بازیگران موفق نمی‌شد. یک فیلم زیبا و دیدنی.


12. این والس از آن تو – Take This Waltz – 2011

مارگو در هواپیما با دنیل خوش قیافه آشنا می‌شود. در تاکسی متوجه می‌شوند همسایه‌اند و مارگو هم متأهل است. در تابستان مارگو دیگر از ازدواجش راضی نیست. کارگردانی “سارا پلی” (Sarah Polley) و اجرای “میشل ویلیامز” (Michelle Williams) و “سث روگن” (Seth Rogen) این فیلم کمدی رمانتیک را تماشایی کرده است. کارگردان با پایان غیرمنتظره می‌خواست داستان را واقعی نشان دهد و این اتفاق هم افتاد. فیلمی شخصیت محور که احساسات و بشر را مورد مطالعه قرار می‌دهد.


11. گریس – Grease – 1978

دنی (جان تراولتا “John Travolta”) یکی از پسران بد دبیرستان است که عاشق سندی (الیویا نیوتن جان “Olivia Newton-John”) شده و بین گروه دوستانش سروصدا به پا می‌شود. داستان خوب و اجرای بازیگران شما را به سال‌های 50 میلادی می‌برد. “جان تراولتا”، ” الیویا نیوتن جان “، “استاکرد چنینگ” (Stockard Channing)، “دیدی کان” (Didi Cohn)، “جف کاناوی” (Jeff Conaway) و بازیگران دیگر در فیلم حضور دارند.

همچنین بخوانید: بیوگرافی جان تراولتا از کودکی تا به امروز + تصاویر


10. ساقدوش – Made of Honor – 2008

تام و هانا ده سال دوست هستند. با نامزد شدن هانا تام ساقدوش او می‌شود. تام موافق نیست بلکه دوست دارد مانع ازدواج شده و هانا را به دست آورد. اگر به دنبال یک کمدی عاشقانه خوب هستید این فیلم را تماشا کنید. گرچه پایان قابل پیشبینی و عناصر آن کلیشه هستند، اما فیلم جالب و سرگرم کننده است. همچنین کمدی عاشقانه از دیدگاه شخصیت مرد چندان رایج نیست.


9. خاطرات بریجیت جونز – Bridget Jones’s Diary – 2001

بریجیت جونز یک زن معمولی است که با سن، وزن و شغلش مشکل دارد. با رسیدن سال جدید تصمیم می‌گیرد کنترل زندگی‌اش را برعهده گرفته و خاطراتش را بنویسد. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام یک کلاسیک عاشقانه است که باید یک بار تماشا کنید. با این حال جذاب و دیدنی و با عاشق شدن این شخصیت همراه او می‌شوید. “رنی زلوگر” (Renee Zellweger) در نقش خود دیدنی است و “هیو گرانت” (Hugh Grant) و “کالین فرث” (Colin Firth) هم اجراهای خوبی دارند.


8. اکنون شگفت‌انگیز – The Spectacular Now – 2013

ساتر کلی نوجوان خوش گذران دبیرستان است که در زمان حال زندگی می‌کند و برای آینده برنامه‌ای ندارد. پس از اینکه دوست دخترش با او بهم میزند مست و پاتیل در مقابل خانه ایمی فیکنی بیدار می‌شود. ایمی دختر خوبی است که دوست پسر ندارد و کتاب‌های علمی تخیلی می‌خواند. با وجود این تفاوت آن دو بهم نزدیک می‌شوند. این درام نوجوانانه بسیار پیچیده و هوشمندانه است. شاید داستان برای عده‌ای کند پیش برود اما فیلم خوبی است و روی کلیشه‌ها تمرکز نمی‌کند. “مایلز تلر” (Milles Teller)، “شیلین وودلی” (Shailene Woodley) و “بری لارسون” (Brie Larson) در فیلم حضور دارند.


7. اولین بار – The First Time – 2012

دیو (دیلن اوبرایان ” Dylan O’Brien “) در مهمانی خانه دوستش با آبری (بریت رابرتسون ” Britt Robertson”) هنرمند آشنا می‌شود. فیلم داستان عاشق شدن آنها در آخر هفته را نشان می‌دهد و ماجرای عشق اول و تجربه عشق برای اولین بار را به تصویر می‌کشد. دیالوگ‌های شنیدنی و اجراها، در کنار موسیقی متن فیلم را دیدنی می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد می‌توانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.


6. با عشق، رزی – Love, Rosie – 2014

رزی و الکسی از 5 سالگی یکدیگر را می‌شناسند و دوست بوده‌اند. این فیلم مدرن عشق واقعی و فرصت‌ها و انتخاب درست را نشان می‌دهد. با دیدن فیلم متوجه می‌شوید که هرچیزی ممکن بوده و هرگز نباید امیدتان را از دست بدهید. “لیلی کالینز” (Lily Collins) و “سم کلفلین” (Sam Claflin) نقش رزی و الکس را ایفا می‌کنند و کاملاً دلنشین هستند. عاشقانه‌ای ناایمدکننده، واقعیت و بدبینی را در این فیلم می‌بینید.

همچنین بخوانید: 13 فیلم عاشقانه که از تماشای آنها لذت خواهید برد


5. یک روز – One Day – 2011

فیلمی براساس رمان “دیوید نیکولز” درباره اما و دکستر که در شب فارغ التحصیلی دانشگاه یکدیگر را می‌بینند و سپس هرسال در سالگرد همان روز یعنی 15 جولای ملاقات دارند. پس از سال‌ها زندگی‌شان مسیر متفاوتی را پیش گرفته و با افراد مختلف آشنا می‌شوند. اما دوباره زندگی آنها را در مسیر هم قرار می‌دهد. این فیلم با حضور “ان هاتاوی” (Anne Hathaway) و “جیم استرجس” (Jim Sturgess) داستان عاشقانه‌ای قابل درک کرد. زندگی جالب شخصیت‌ها این فیلم را تماشایی و قابل درک می‌کند.


4. پیاده‌روی به‌یادماندنی – A Walk to Remember – 2002

یک عاشقانه کلاسیک و غمگین درباره دو نوجوان اهل کارولینای شمالی به نام لاندن کارتر و جیمی سالیوان که لاندن پس از مسخره کردن پسری در بیمارستان باید در تمرین‌های آخر هفته شرکت کند. در آنجا با جیمی آشنا شده و زندگی هردویشان عوض می‌شود. یک فیلم دیدنی با اجرای فراموش نشدنی “مندی مور” (Mandy Moore) در نقش یک زن جوان و زیبا و اجرای “شین وست” (Shane West) در نقش لاندن شرور.


3. داستان عاشقانه – Love Story – 1970

اولیور بارت چهارم دانشجوی حقوق هاروارد و جنیفر کاویلری دانشجوی موسیقی عاشق هم می‌شوند و حین آماده شدن برای زندگی تراژدی آغاز می‌شود. این فیلم که نامزد هفت اسکار شد، داستان عاشقانه کلایکی با اجراهای زیبا و موسیقی متن شنیدنی است. “الی مک‌گرو” (Ali MacGraw) و “رایان اونیل” (Ryan O’Neal) در نقش‌های خود درخشیدند. داستان تاثیرگذار فیلم شما را میخکوب می‌کند.


2. بخت پریشان – The Fault in Our Stars – 2014

هزل و آگوستس دو نوجوان عاشق هستند که زندگی سختی دارند. رابطه آنها خاص است چون هزل همیشه کپسول اکسیژن دارد و پای گاس هم مصنوعی است. این داستان عاشقانه خاص و قابل پیشبینی این روزها کم پیدا می‌شود. الگورت و وودلی در نقش‌های خود می‌درخشند و رابطه آنها آنقدر خوب است که فیلم دیدنی می‌شود. “بخت پریشان” فیلمی غم انگیز اما زیبا و احساسی است.


1. دفترچه خاطرات – The Notebook – 2004

عشق هرگز کهنه نمی‌شود، بلکه مثل شراب جا می افتد. زمانی که “نیکلاس اسپارکس” اولین رمان خود را می‌نوشت، از زندگی پدربزرگ و مادربزرگ همسرش الهام گرفت که مانند قصه‌ها بود. “جان ساردی” (Jan Sardi) فیلمنامه را نوشت و “نیک کاساوتیس” (Nick Cassavetes) هم آن را ساخت. یک فیلم عاشقانه درباره سختی‌های عشق، لذت وصال و قدرت عشق و رابطه. این فیلم تاثیرگذار و تماشایی است و داستان پیرمردی را نشان می‌دهد که با خواندن خاطرات برای همسرش عشق او را بیدار می‌کند و تمام نسل‌ها می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. “رایان گاسلینگ” (Ryan Gosling) در فیلم‌های عاشقانه می‌درخشد و “ریچل مک آدامز” هم در نقش یک دختر عاشق تماشایی است. رابطه بین این دو بازیگر هم بسیار واقعی است. هردوی آنها نقش‌های نوها و الی را خوب و طبیعی بازی می‌کنند. یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه که باید در روز عشق تماشا شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه دفترچه خاطرات (The Notebook)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم