13 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “ماما میا” (Mamma Mia) که باید تماشا کنید

ژانر موزیکال با عاشقانه ادغام شده است. موفقیت فیلمی مانند “ماما میا” نتیجه همین ادغام شدگی است. موسیقی متن شنیدنی، فضای جزیره یونانی که ما را تشنه رفتن می‌کند و فضای عروسی، همه و همه باعث دیدنی شدن این اثر می‌شوند. 10 سال پس از ساخت فیلم اصلی، فیلمسازان سیکوئل آن با نام “ماما میا! دوباره شروع کنیم” (Mamma Mia: Here We Go Again) را ساختند تا داستان دونا و آشنایی او با سه مرد جوان را نشان دهند. به همین دلیل در اینجا تصمیم گرفتیم فیلم‌های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. آهنگ‌های عاشقانه – Love Songs – 2007

اسماعیل و جولی از طریق موسیقی به هم وصل می‌شوند. آن‌ها در پاریس زندگی عاشقانه‌ای داشته و به راحتی از طریق موسیقی باهم ارتباط دارند. با دیدن آلیس مجذوب او شده و او را به زندگی خود وارد می‌کنند. با این حال یک تراژدی زندگی کاملشان را بهم می‌ریزد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


12. گریس – Grease – 1978

دنی زوکو با بازی “جان تراولتا” (John Travolta) در تعطیلات تابستانی در کنار ساحل با دختری استرالیایی ملاقات می‌کند. آنها عاشق هم می‌شوند اما تابستان به سر می‌رسد. با این حال به زودی در مسیر هم قرار گرفته و دیدار می‌کنند.


11. خاطرات بریجت جونز – Bridget Jones’s Diary – 2001

بریجت اضافه وزن دارد، زیاد نوشیدنی می‌نوشد و به دنبال یک شریک زندگی است. پس تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را عوض کرده و خاطراتش را بنویسد. به زودی با رئیسش رابطه‌ای را آغاز کرده و درعین حال توجه مرد دیگری را دریافت می‌کند. او که نمی‌داند چکار کند تصمیم می‌گیرد به حرف دلش گوش دهد.


10. بانوی زیبای من – My Fair Lady – 1964

یک موزیکال عاشقانه با بازی “آدری هپورن” (Audrey Hepburn) درباره یک پروفسور زبان که می‌خواهد توانایی‌های لهجه‌اش را به جهان ثابت کند. او می‌تواند نحوه صحبت کردن مانند یک فرد تراز اول را آموزش داده و فرد را به یک دوک یا دوشس تبدیل کند. برای آزمایشش دختری گل فروش به نام الیزا دولیتل (هیپورن) را انتخاب می‌کند که لهجه غلیظ لندنی دارد.


9. آواز در باران – Singin’ in the Rain – 1952

فیلم اواخر سال‌های 1920 و دوره تغییر از فیلم صامت به ناطق را نشان می‌دهد. دان لاک وود یک ستاره سینما که ناخواسته او را به ستاره دیگر سینما، لینا لامونت، وصل کرده‌اند. با دیدن کتی سلدن عاشق او می‌شود. وقتی متوجه می‌شود آن زن بازیگر صحنه و خواننده است خودش را به او نزدیک می‌کند. در ساخت یک فیلم ناطق صدای لینا مناسب نیست، اینجاست که تصمیم می‌گیرد کتی را معرفی کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های موزیکال که باید دوباره تماشا کنید و لذت ببرید


8. تعطیلات رمی – Roman Holiday – 1953

فیلم دیگری با حضور هیپورن درباره یک شاهزاده خانم و یک خبرنگار آمریکایی در رم. آن که از محدودیت‌های زندگی سلطنتی خسته شده تصمیم می‌گیرد آزاد زندگی کند با روزنامه نگاری به نام جو بردلی آشنا می‌شود که او را نمی‌شناسد. زمانی که مرد به هویت واقعی شاهزاده خانم پی می‌برد تصمیم می‌گیرد گوشه و کنار رم را به او نشان دهد و در عین حال یک مصاحبه اختصاصی با او داشته باشد.


7. یک بار – Once – 2007

داستان زن و مردی که موسیقی آنها را در کنار هم قرار می‌دهد. دختر در حین کمک به مرد در آهنگ‌هایش عاشق او می‌شود، اما احساسات آن دو و گذشته‌شان مشکل آفرین است. مرد برای دوست دختر سابقش آهنگ می‌سازد، زیرا دخترک به او خیانت کرده. و دختر هم مهاجر اهل چک است و همسرش در خانه منتظر اوست. این فیلم را به خاطر داستان غیرمعمول و موسیقی متن شنیدنی تماشا کنید.


6. گیسو کمند – Tangled – 2010

دیزنی همیشه با داستان‌های عاشقانه و موزیکال ارتباط داشته و می‌توانید با تماشای این فیلم‌ها و شخصیت‌های آن سرگرم شوید. شاهزاده خانم، سارقی که مانند شاهزاده‌های ناجی است، اسبی که با شمشیر مبارزه می‌کند و دشمن را بو می‌کشد و آهنگ‌های شنیدنی، از جذابیت‌های این فیلم هستند.


5. عشق حقیقی – Love Actually – 2003

گرچه فیلم کریسمسی است، اما یکی از بهترین و جذابترین فیلم‌های تابستانی می‌باشد. پنج داستان با جزئیات ناچیز به هم مربوط شده و جنبه‌های مختلف عشق را نشان می‌دهند. بازیگران آن عبارتند از: “هیو گرانت” (Hugh Grant)، “کالین فرث” (Colin Firth)، “لیام نیسون” (Liam Neeson)، “بیل نای” (Bill Nighy)، “اما تامپسون” (Emma Thompson)، “کیرا نایتلی” (Keira Knightly) و “اندرو لینکلن” (Andrew Lincoln). این فیلم اشک و خنده و آهتان را در می‌آورد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کیرا نایتلی که قدرت بازیگری او را نشان می‌دهند


4. آنی هال – Annie Hall – 1977

داستان الوی سینگر با بازی “وودی آلن” (Woody Allen) که دوباره با دوست دختر سابقش آنی هال ملاقات می‌کند تا بفهمد چرا نمی‌تواند رابطه عاشقانه خوبی داشته باشد و ایراد کار کجاست.


3. لالا لند – La La Land – 2016

یکی از بهترین موزیکال‌های تاریخ با حضور “رایان گاسلینگ” (Ryan Gosling) در نقش یک نوازنده پیانو و “اما استون” (Emma Stone) در نقش بازیگری تازه کار در لس آنجلس که می‌خواهد رویای بازیگری‌اش را عملی کند. آن‌ها حین پرداختن به کار و زندگی‌شان عاشق هم می‌شوند، اما شرایط بر رابطه‌شان تأثیر می‌گذارد. آهنگ‌های به یادماندنی، فضای لس آنجلس، و اجرای زیبای بازیگران این فیلم را تماشایی می‌کند.


2. داستان فیلادلفیا – The Philadelphia Story – 1940

فیلمی با حضوری “کاترین هپورن” (Katharine Hepburn)، “کری گرانت” (Cary Grant)، “جان هاوارد” (John Howard) و “جیمز استوارت” (James Stewart) در نقش‌های اصلی و با داستانی مانند “ماما میا”، که زنی خود را بین سه مرد می‌بیند. تریسی لرد به دلیل اعتیاد همسرش دکستر به الکل از او جدا شده و می‌خواهد با جرج ازدواج کند، اما دکستر دوباره به زندگی او وارد می‌شود. همچنین یک خبرنگار هم به او علاقه دارد.


1. کازابلانکا – Casablanca – 1942

داستانی در دوران جنگ جهانی دوم درباره یک امریکایی به نام ریک بلین که در کازابلانکا کلوپ شبانه دارد و زمانی که عشق سابقش به سراغش می‌آید تا به همسر او کمک کند، ریک قبول می‌کند. در این بین عشق قدیمی السا و ریک دوباره بیدار می‌شود.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های کلاسیک سیاه و سفید که هر فرد دوستدار سینما باید تماشا کند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم