آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 78)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. آپولو سیزده – 1995 – Apollo 13

ژانر: درام، ماجراجویی، تاریخی

کارگردان: ران هاوارد (Ron Howard)

بازیگران: تام هنکس، کوین بیکن، اد هریس، بیل پکستون

تریلر فیلم

ران هاوارد یک داستان واقعی که همه از نتیجه آن باخبر بودند را انتخاب کرد و آن را به یکی از پر تنش‌ترین و دیدنی‌ترین فیلم‌های ممکن تبدیل نمود. این فیلم از داستان آپولو سیزده، لوول، هایس و سویگرت را نشان می‌دهد که قرار بود در ماموریت آپولو ۱۴ شرکت کنند اما سرانجام به ماموریت ۱۳ منتقل شدند. سال ۱۹۷۰ است و آمریکا به ماه سفر کرده است بنابراین در این ماموریت هیجان چندانی ندارد تا اینکه ماموریت خوب پیش نمی‌رود و باید فضانوردان را سالم به زمین بازگردانند. این فیلم یکی از بهترین آثار ساخته شده با موضوع فضانوردی است که تا به امروز ساخته شده.


2. کتاب‌خوان – 2008 – The Reader

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: استیون دالدری (Stephen Daldry)

بازیگران: کیت وینسلت، رالف فاینس، داوید کروس

تریلر فیلم

فیلم “کتاب‌خوان” براساس رمانی به همین نام نوشته برنهارد شلینک ساخته شده و داستان مایکل، دانش‌آموز ۱۵ ساله رشته حقوق در برلین را به تصویر می‌کشد که به شکلی اتفاقی و ناگهانی با یک زن ۳۶ ساله به نام هانا (با بازی کیت وینسلت)، که در قطار کار می‌کند، آشنا می‌شود. هانا زمانی که مایکل در راه بازگشت به خانه احساس مریضی شدید کرده بود به او کمک می‌کند و این امر باعث می‌شود که مایکل پس از بهبودی و برای تشکر از هانا به خانه‌ی او بازگردد. اما این بازگشت مایکل سرآغاز یک رابطه‌ی عاشقانه با هانا می‌شود که روز به روز علاقه و اشتیاق او را به این زن غمگین بیشتر کرده و زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. این فیلم که اولین و تنها جایزه اسکار را برای بازیگر نقش اولش یعنی کیت وینسلت به ارمغان آورد، روایتی آرام و عمیق دارد که قلب شما را به تسخیر درمی‌آورد.


3. خشم – 2014 – Fury

ژانر: اکشن، جنگی

کارگردان: دیوید آیر (David Ayer)

بازیگران: برد پیت، مایکل پنیا، جان برنثال، لوگان لرمان

تریلر فیلم

داستان این فیلم در ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم در ماه آپریل سال ۱۹۴۵ روایت می‌شود. در شرایطی که متفقین آخرین ضربات خود را به بخش اروپای جنگ جهانی وارد می‌کنند، یک گروهبان آموزش دیده در لشکر دوم زرهی نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا به نام “واردَدی” (با بازی برد پیت) فرماندهی یک تانک شِرمن مدلM۴A۲ به نام “فیوری” با پنج نفر افراد آن را برای یک مأموریت مرگبار در خط مقدم دشمن برعهده دارد. “واردَدی” و افرادش که تعدادشان کم است و گلوله هایشان هم تمام شده حالا با مشکلات زیادی برای زدن به قلب نازی‌ها روبرو هستند.


4. دعوت – ۲۰۱۵ – The Invitation

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: کارن کاساما (Karyn Kusama)

بازیگران: لوگان مارشال – گرین، تامی بلانچارد، میخیل هایشمان

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دوستانی است که بعد از مدت دو سال در یک مهمانی دور هم جمع شده اند. در حالی که دیگر افراد گروه رفتار عجیب صاحبخانه را عادی می دانند، یکی از آنها به نام “ویل”، با مشکوک شدن به اتفاقات و طرز برخورد میزبان، به راز نهفته در این دعوت پی می برد و سعی می کند از آن خانه فرار کند.


5. بچه‌ها حالشان خوب است – ۲۰۱۰ – The Kids Are All Right

ژانر: درام، رمانتیک

کارگردان: لیسا چولودنکو (Lisa Cholodenko)

بازیگران: جولیان مور، مارک روفالو، آنت بنینگ

تریلر فیلم

“لیسا چولودنکو” در این فیلم سعی دارد نشان دهد که عشق چگونه زمانی که کمترین انتظار را داریم به سراغ آدم‌ها می‌آید. “جولیان مور” نقش جلوز را بازی می‌کند که زنی است که در رابطه‌ای همجنس‌گرایانه است و وارد رابطه‌ای عاشقانه با پدر واقعی فرزندان خود می‌شود. مور توانسته است جنبه‌های کمدی داستان فیلم و جنبه‌های دراماتیک زنی که در چنین ازدواج و چنین رابطه‌ای قرار دارد را به خوبی به تصویر بکشد. جولز هنوز هم همسرش (با بازی آنت بنینگ) را دوست دارد اما از زندگی‌اش چیز بیشتری می‌خواهد.


6. شبگرد – 2014 – Nightcrawler

ژانر: درام، جنایی، مهیج

کارگردان: دان گیلروی (Dan Gilroy)

بازیگران: جیک جیلنهال، ان کیوساک، بیل پاکستون

تریلر فیلم

لوئیس بلوم یک دزد خرده پاست که از ساختمان‌های نیمه کاره در لس آنجلس آهن آلات می‌دزدد و آنها را می‌فروشد. اما یک شب که در خیابان قدم می‌زد به‌طور اتفاقی با گروهی از فیلمبرداران موسوم به شبگرد که در حال فیلمبرداری از یک صحنه دلخراش تصادف بودند آشنا می‌شود. لوئیس تصمیم می‌گیرد که اینکار را دنبال کند. او یک دوچرخه مسابقه می‌دزدد و آنرا در مغازه‌ای با یک دوربین فیلمبرداری و یک بیسیم پلیس عوض می‌کند و مشغول فیلمبرداری از صحنه‌های تصادف می‌شود. او روز به روز در این راه پیشرفت می‌کند.


7. کاپیتان خارق‌العاده – 2016 – Captain Fantastic

ژانر: درام، کمدی، خانوادگی

کارگردان: مت راس (Matt Ross)

بازیگران: ویگو مورتنسن، انالیس باسو، جرج مک‌کی

تریلر فیلم

بن پدر یک خانواده عجیب‌وغریب است. او همراه خانواده‌اش در جنگل و به‌دوراز اجتماع زندگی می‌کنند و تلاش می‌کند تا ۶ فرزندش را طبق تعالیم سفت‌وسخت، شامل ریاضیات، ادبیات و فلسفه، تربیت کند. مرگ مادر خانواده آن‌ها را به اجتماع بازمی‌گرداند و در این شرایط پدر خانواده با یک سؤال روبه‌رو می‌شود: فرزندان او که تابه‌حال وارد اجتماع نشده‌اند باید چه‌کار کنند؟

این درام فلسفی و عقلانی درباره مشکلات خانواده و تربیت کودکان است. به نظر می‌رسد که این فیلم نظر والدین را به خود جلب کند.


8. ریزش خاکستر – 2019 – Ashfall

ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان: کیم بیونگ-سئو (Kim Byung-seo)

بازیگران: بائه سوزی، لی بیونگ-هون، ها جونگ-وو، ما دونگ-سئوک

تریلر فیلم

داستان این فیلم مربوط به فوران کوه آتشفشان “بکدو” در مرز کره شمالی و چین است که منجر به زمین لرزه‌های بسیار شدید می‌شود. دانشمندی پیش‌بینی می‌کند که سه انفجار بزرگ در پی است و با آخرین انفجار تمامی شبه جزیره کره نابود می‌شود و تنها راه جلوگیری از انفجار منفجر کردن بمب اتمی در اعماق کوهستان است. به همین دلیل ارتش کره جنوبی دو تیم برای مهار کردن انفجار عازم کوهستان “بکدو” می‌کند ولی مقامات آمریکایی به دلایل سیاسی با این کار مخالفت کرده و سعی در متوقف کردن تیم‌های ارسالی دارد.


9. رسوایی – ۲۰۱۹ – Kalank

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: آبیشک وارمان (Abhishek Verman)

بازیگران: مادهوری دیکشیت، آلیا بات، وارون دهاوان، سانجی دات

تریلر فیلم

داستان این فیلم در دوران پیش از استقلال کشور هند در جریان است. روپ (آلیا بهات) با ازدواجی ناخواسته با دِو (آدیتی روی کاپور) به حُسن‌آباد می آید و با ظفر (وارون داوان) که آهنگری انقلابی است آشنا می‌شود. ظفر به‌خاطر گرفتن انتقام از خانواده دِو، تظاهر می‌کند که عاشق روپ شده و درگیر ماجراهای پرتلاطمی می‌شود.


10. قلعه‌ای در آسمان – 1986 – Castle in the Sky

ژانر: ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)

صداپیشگان: کیکو یوکوزاوا، مایومی تاناکا، مینوری ترادا

تریلر انیمه

“لاپوتا: قلعه‌ای در آسمان” روایتگر تلاش دو نوجوان به نامهای شیتا و پازو برای رسیدن به قلعه‌ای به نام لاپوتا است. قلعه‌ای که باقی‌مانده از سرزمینی معلق در آسمان است که سال‌ها انسان‌ها بر روی آن در آرامش زندگی می‌کردند ولی بر اثر پدیده‌ای ناشناخته مجبور به بازگشت بر روی زمین می‌شوند. لاپوتا مورد توجه دو گروه دیگر نیز قرار دارد. راهزنانی که سال‌ها به دنبال گنج باقی‌مانده از تمدن شکوفای مردم آن سرزمین هستند و شخصی دولتی به نام موسکا که با سوء استفاده ارتش سعی دارد با دستیابی به تکنولوژی پیشرفته و روبات‌های باقی‌مانده در این قلعه به زمین بازگشته و یک امپراتوری خودکامه برپا کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم