18 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “دختر گمشده” (Gone Girl) که باید تماشا کنید

“دختر گمشده” یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های سال 2014 بود که به خاطر داستان خیره‌کننده و اجراهای درخشانش شهرت یافت. این فیلم در جوایز مختلف مانند گلدن گلوب، اسکار، بفتا و گیلد، نامزد شد.

“دختر گمشده” با ماجرای نیک آغاز می‌شود که گم شدن همسرش امی را گزارش می‌دهد. با فشار پلیس و رسانه‌ها چهره ازدواج شاد و خوشحال او درهم می‌شکند. به زودی دروغ، فریب و رفتار عجیب او این سؤال را به وجود می‌آورد: آیا نیک دان همسرش را کشته؟ اگر از فضای رازآلود این فیلم خوشتان آمده در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


18. اعتراف به قتل – Confession of Murder – 2012

لی دو-سئوک پانزده سال پیش چندین زن را کشته و با کنار رفتن محدودیت نشر تصمیم می‌گیرد زندگی نامه‌ای با توصیف جزئیات قتل‌هایش را چاپ کند. یک کارآگاه و مادر یکی از قربانی‌ها که نتوانسته‌اند قاتل را پیدا کنند این نویسنده را جستجو می‌کنند. قاتل دیگری مدعی شده و لی دو-سئوک را دروغگو می‌نامند. این تریلر کره جنوبی کارگردانی و اجرای زیبایی دارد. داستان غافلگیرکننده و جذاب آن هم بیننده را گیج می‌کند. اگر به دنبال تریلری دست کم گرفته شده هستید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 25 درام برتر سینمای کره جنوبی


17. خاطرات قتل – Memories of Murder – 2003

در منطقه روستایی کره جنوبی در سال 1986، سری تجاوز و قتل‌های زنجیره‌ای مردم را به وحشت می‌اندازد. دو کارآگاه محلی بی رحم با همکاری یک کارآگاه از پایتخت در این باره جتسجو می‌کنند. این فیلم برگرفته از داستانی واقعی در کنار استفاده از جزئیات فراوان، از متن و اجرای خوبی بهره برده و شخصیت پردازی قوی و خیره کننده‌ای دارد. “جون-هو بونگ” (Joon-ho Bong) کارگردان و فیلمنامه نویس، توانست شاهکاری بسازد که به یک تریلر کلاسیک بدل شد.


16. به هیچ‌کس نگو – Tell No One – 2006

همسر الکساندر بک هشت سال قبل به شکل وحشیانه‌ای کشته شد و پس از سال‌ها درجایی که جنازه همسرش یافت شد دو جسد دیگر دیده شدند. بنابراین پلیس دوباره پرونده را باز کرده و الکساندر بک به مظنون اصلی تبدیل می‌شود. با این حال ناگهان ایمیلی دریافت کرده که نشان دهنده زنده بودن همسرش است. این تریلر فرانسوی به کارگردانی “گیوم کنه” (Guillaume Canet) ساخته شد و ریتم و تکنیک روایی آن را متمایز می‌کند. هر جنبه فیلم از اجرا تا دیالوگ هیجان انگیز و هوشمندانه است. اگر از “دختر گمشده” خوشتان آمده این فیلم را تماشا کنید.


15. کافی – Enough – 2002

زنی آزار دیده متوجه می‌شود مردی که همسر اوست آنطور که تصور می‌کرده نیست. او و دخترش می‌خواهند فرار کند، اما مرد رهایشان نمی‌کند. زن تصور می‌کند تنها را نجات دخترش کشتن مرد است. گرچه این فیلم از لحاظ کارگردانی و فیلمبرداری به پای “دختر گمشده” نمی‌رسد، اما داستان آن مهیج و سرگرم کننده است. صحنه‌های اکشن، تریلر و پرتنش فیلم را دیدنی می‌کنند. “جنیفر لوپز” (Jennifer Lopez) و “بیلی کمپل” (Billy Campbell) در فیلم حضور دارند.


14. قتلی بی‌نقص – A Perfect Murder – 1998

استیون تیلور یک صنعتگر میلیاردر است که همه چیز دارد جز عشق و وفاداری همسرش. پس از اطلاع از خیانت زن تصمیم می‌گیرد او را کشته و ثروتش را به چنگ بیاورد. این فیلم بازسازی کلاسیک هیچکاک به نام “ام را به نشانه مرگ بگیر” (Dial M for Murder) است. داستان بسیار خوب و پیچیده بوده و شما را تا پایان همراه می‌کند. “مایکل داگلاس” (Michael Douglas)، “گوئینت پالترو” (Gwyneth Paltrow) و “ویگو مورتنسن” (Viggo Mortensen) هم برای نقش‌های خود ایده آل بودند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین فیلم‌های بن افلک (Ben Affleck) که باید تماشا کنید


13. برایش مردن – To Die For – 1995

فیلمی به کارگردانی “گاس ون سنت” (Gus Van Sant) درباره یک ستاره تلویزیونی زیبا اما ساده لوح که تصمیم می‌گیرد درباره نوجوانانی با انگیزه‌های تاریک مستند بسازد. این فیلم که یکی از دست کم گرفته شده ترین فیلم‌های سال‌های 1990 است داستان هوشمندانه و تاثیرگذاری دارد که با کارگردانی کنایه دار خود خودشیفتگی و آسیب شناسی روانی را مطالعه می‌کند. علاوه بر این نقد خوبی از تلویزیون و شهرت محسوب شده و “نیکول کیدمن” (Nicole Kidman)، “مت دیلن” (Matt Dillon)، “واکین فینیکس” (Joaquin Phoenix) و “کیسی افلک” (Casey Affleck) در آن حضور دارند.


12. رودخانه میستیک – Mystic River – 2003

در تابستان سال 1975 یکی از سه بچه‌ای که در مقابل خانه‌شان بازی می‌کنند ربوده شده و چندین روز موردتجاوز قرار می‌گیرد. چند سال بعد یکی از این سه دوست دوران کودکی با دیدن یک تراژدی خانوادگی با خاطرات آن روزها روبرو می‌شود. این فیلم داستان غم جوانی است. فیلمنامه “برایان هالگلند” (Brian Helgeland) درد و رنج هرکدام از شخصیت‌ها را به وضوح مشخص می‌کند. این فیلم علاوه بر کارگردانی زیبای “کلینت ایستوود” (Clint Eastwood) از اجرای خوبی برخوردار است. “شان پن” (Sean Penn)، “تیم رابینز” (Tim Robbins) و “کوین بیکن” (Kevin Bacon) اجرای به یادماندنی ارائه می‌دهند.


11. عوارض جانبی – Side Effects – 2013

فیلمی به کارگردانی “استیون سادربرگ” (Steven Soderbergh) با حضور “رونی مارا” (Rooney Mara) در نقش امیلی، زنی جوان اما مشکل دار که با مارتین (چنینگ تیتوم “Channing Tatum”) ازدواج کرده که به جرم خرید و فروش سهام غیرقانونی زندانی شده و پس از چهارسال آزاد می‌شود. او از افسردگی رنج برده و زندگی‌اش در آستانه فروپاشی است. برای حل این مشکل قرصی به نام آبلیکسا مصرف می‌کند. این قرص اعتماد به نفسش را برمی گرداند اما عوارض جانبی زیادی دارد. “رونی مارا” نه تنها افسردگی و عوارض جانبی آن بر روان انسان را به خوبی نشان می‌دهد اما در قسمت دوم داستان که شخصیتش عجیب و خیره کننده می‌شود اجرای بی نظیری دارد. به علاوه، داستان هم جذابیت‌های بسیاری دارد.


10. غریزه اصلی – Basic Instinct – 1992

جنازه جانی باز ستاره سابق راک و صاحب کلوپ شبانه‌ای در سان فرانسیسکو روی تخت خوابش پیدا می‌شود. کارآگاه نیک کورا با وجود گذشته سختش پرونده را برعهده می‌گیرد. اما با ورود یک رمان نویس جذاب و خیره کننده که مدتی با جانی دیدار شده و مظنون شدنش همه چیز عوض می‌شود. این تریلر با وجود اجرای “مایکل داگلاس” و “شارون استون” (Sharon Stone) و اشاره به مضامین رازآلود، رابطه جنسی، معما و قتل، دیدنی است. “پل ورهوفن” (Paul Verhoeven) با کارگردانی خود و فیلمنامه جذاب فیلمی به یادماندنی خلق کرد. موسیقی متن فیلم هم شنیدنی بود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر تریلر (thriller) تاریخ سینما که باید تماشا کنید


9. دختری با خالکوبی اژدها – The Girl With the Dragon Tattoo – 2011

لیزبث سالاندر یک هکر اجتماع گریز، افسرده و دوجنس گراست که در دنیای تاریک قتل‌های زنجیره‌ای، خشونت و فساد زندگی می‌کند. مارا برای این نقش ظاهر فیزیکی‌اش را کاملاً عوض کرد. موهایش را مشکی کرد، چهار بار گوشش را سوراخ کرد و پیرسینگ لب، ابر، بینی و سینه گذاشت. سالاندر بسیار ساکت بوده، نمی‌تواند احساساتش را نشان دهد و اغلب سرد و بی روح است. به خاطر خشم و خشونت درونی‌اش می‌تواند خطرناک هم باشد. مارا با اجرای زیبای خود این شخصیت را حقیقی می‌کند. او به راحتی می‌تواند در هر صحنه خشم و آسیب پذیری خود را نشان دهد. مارا برای این نقش برای اولین بار نامزد گلدن گلوب و اسکار شد.


8. رفته عزیزم رفته – Gone Baby Gone – 2007

زمانی که آماندا مک کریدی چهار ساله از خانه‌اش ربوده شده و پلیس نمی‌تواند پرونده را پیش ببرد، عمه‌اش بئاتریس مک کریدی دو کارآگاه خصوصی به نام پاتریک کنزی (کیسی افلک “Casey Affleck”) و آنژی گنارو (میشل موناهن “Michelle Monaghan”) را استخدام می‌کند. زمانی که این دو می‌خواهند پرونده را حل کنند، با دوراهی اخلاقی روبرو می‌شوند که می‌تواند نابودشان کند. این فیلم اقتباسی از کتابی نوشته “دنیز لهان” اولین کارگردانی “بن افلک” (Ben Affleck) است.


7. باشگاه مبارزه – Fight Club – 1999

مردی بی خواب، کارگر شرکتی بزرگ، خریدار آیکیا و مصرف کننده جامعه سرمایه دار از زندگی عادی و روزمره‌اش خسته شده. سپس با تیلر آشنا می‌شود و پس از دوستی با او زندگی‌اش تغییر کرده و یک باشگاه مبارزه راه می‌اندازد که روز به روز بزرگ‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. این فیلم پدیده ای است که با کارگردانی فینچر و بازیگرانی چون “ادوارد نورتون” (Edward Norton) و “برد پیت” (Brad Pitt) دیدنی می‌شود. حتماً این اثر کلاسیک را دوست خواهید داشت.


6. شبگرد – Nightcrawler – 2014

تریلری که داستانش در لس آنجلس معاصر رخ می‌دهد. لو بلوم مرد جوانی است که به دنبال کار به دنیای روزنانه نگاری جرائم وارد می‌شود. پس از آشنایی با تیم فریلانسی که از تصادف، آتشسوزی و قتل فیلم می‌گیرند، به دنیای خطرناک شبگردی وارد می‌شود که در آن از دست پلیس کاری ساخته نیست و جان قربانی ارزشی ندارد.

این یک فیلم هالیوودی معمولی نیست و بسیار خاص و رازآلود می‌باشد. فیلمنامه درباره چند شخصیت، به خصوص لو می‌باشد. “جیک جیلنهال” (Jake Gyllenhaal) در این نقش پتانسیل و استعداد زیادی نشان داده و یکی از بهترین اجراهای عمرش را نشان می‌دهد. فیلمنامه، اجرا، فیلمسازی و فضای فیلم جذاب و موردتوجه است.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین فیلم های جیک جیلنهال


5. جزیره شاتر – Shutter Island – 2010

تدی، مارشال امریکا، به همراه همکارش به یک مرکز درمانی به نام جزیره شاتر در یک جزیره خصوصی می‌روند تا درباره بیمار گمشده‌ای به نام ریچل تحقیق کنند. با تحقیقات بیشتر تدی و چاک، رازهای پنهان جزیره مشخص می‌شود. این فیلم به کارگردانی “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorcese) یکی از خوش ساخت ترین تریلرهای روانشناسی هالیوود است. این فیلم را باید چندین بار با دقت تماشا کنید تا پیچیدگی و درخشش آن را درک نمایید. فیلمنامه قدرتمند، اجراهای دیدنی (مخصوصاً “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo Dicaprio)) و کارگردانی خوب این فیلم را به تریلری محبوب بدل کرد.


4. یادگاری – Memento – 2000

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) درباره یک بازرس بیمه سابق به نام لئونارد که دیگر خاطرات جدیدش را به یاد ندارد و فقط می‌خواهد قاتل همسرش را پیدا کند. زیرا حافظه کوتاه مدتش را از دست داده و برای یادآوری خاطرات جدید و یافتن قاتل از راه‌های جدید استفاده می‌کند. گرچه فیلم پیچیده است، اما داستان و فیلمنامه خود بیننده را با خود همراه می‌کند. اجرا و کارگردانی آنقدر خوب است که فیلم به یادماندنی می‌شود. این تریلر کلاسیک جذاب و خیره کننده برای طرفداران “دختر گمشده” دیدنی است.


3. هفت – Se7en – 1995

داستان دو کارآگاه قتل که به دنبال قاتل سریالی هستند. این قاتل براساس گناهان هفت گانه دست به قتل می زند. این داستان پر از رمز و راز شما را به ماجراجویی دو کارآگاه و یک قاتل وارد می‌کند. “برد پیت” (Brad Pitt) و “مورگان فریمن” (Morgan Freeman) ثابت می‌کنند دو ستاره بزرگ هالیوود هستند. کارگردانی “دیوید فینچر” (David Fincher) هم اثری گوتیک، معماگونه و آزاردهنده خلق می‌کند که هر لحظه غافلگیرکننده‌تر می‌شود. این داستان تاریک قتل و جرم تماشایی است.


2. زودیاک – Zodiac – 2007

یک قاتل سریالی اهل سان فرانسیسکو با نامه‌ها و پیام‌های رمزگذاری شده‌اش پلیس را گیج می‌کند. در اواخر سال‌های 1960 و اوایل 1970 یک کارتونیست سان فرانسیسکویی به یک کارآگاه تبدیل می‌شود تا قاتل زودیاک را پیدا کند. این فیلم اقتباسی از رمان “رابرت گری اسمیت” بر زندگی کارآگاه‌ها و روزنامه نگارهای دوره این قاتل تمرکز می‌کند. “زودیاک” به کارگردانی “دیوید فینچر” پر از رمز و راز است و اگر طرفدار “دختر گمشده” باشید از این فیلم تاریک و خیره کننده خوشتان می‌آید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم زودیاک (Zodiac) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


1. زندانیان – Prisoners – 2013

فیلمی به کارگردانی “دنی ویلنوو” (Denis Villeneuve) درباره ماجراجویی یک پدر برای یافتن دختر گمشده‌اش. “هیو جکمن” (Hugh Jackman) و “جیک جیلنهال” در نقش یک پدر و یک کارآگاه اجرای درخشانی دارند. این فیلم بدون حضور آنها موردتوجه قرار نمی‌گرفت. مهارت کارگردانی ویلنوو و داستان رازآلود و منسجم “اِرِن گازیکووسکی” (Aaron Guzikowski) فیلم جذابی خلق کرده که همه از آن خوششان می‌آید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. AnnA 9۸

    تیر 11, 1399

    فیلم هفت ،زودیاک ،دختری با خاکوبی اژدها،باشگاه مبارزه که تو لیسته فوق العاده ن چون دیوید فینچر ساخته
    همونطور که دختر گمشده ساخته دیوید فینچره
    عالیه این بشر عاشق کارهاشم
    واقعا ارزش دیدن داره
    مثل سرگذشت عجیب بنجامین باتن

    پاسخ

  2. شایان

    تیر 11, 1399

    تقریبا مطمئن بودم اولیش زندانیان میشه.

    پاسخ