معرفی سریال “پاپ جوان” (The Young Pope)؛ داستانی متفاوت از ناگفته‌های دینی

داستان‌هایی که جرأت و جسارت بیان و نمایش حرف‌های کمتر گفته شده را به خود می‌دهند، شاید در ابتدا توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب نکنند اما در طولانی مدت تماشاگران خاص خود را پیدا کرده و برای عده‌ای از علاقه‌مندان لذت‌بخش می‌شوند. سریال “پاپ جوان” یکی از همین آثار است که لحنی تند و گزنده داشته و با روش مخصوص به خود فضایی مذهبی و متشنج را به تصویر کشیده است. نقطه قوت این سریال، تمرکز بر روی شخصیت‌های درگیر داستان است که در صدر آنها جود لا، در نقش پاپ می‌درخشد. اگر از دیدن داستان‌های درام و در عین حال آشوب‌وار لذت می برید با پروشات همراه باشید تا سریال “پاپ جوان” را به شما معرفی کنیم.


  • نام سریال: “پاپ جوان” (The Young Pope)
  • ژانر: درام
  • سازنده: “پائولو سورنتینو” (Paolo Sorrentino)
  • بازیگران: “جود لا”، “دایان کیتن”، “سیلویو اورلاندو”ّّ، “خاویر کامارا”
  • سال تولید: 2016
  • تعداد قسمت‌ها: 10 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60 دقیقه
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.4/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 79/100

تریلر سریال

سریال “پاپ جوان” همانطور که از عنوان آن هم مشخص است، به روایت داستان کشیشی می‌پردازد که در دوران جوانی‌اش و به واسطه‌ی هوش و نبوغ بالای خود در امور مذهبی، از طرف کلیسای واتیکان به عنوان پاپ انتخاب شده‌است. داستان این سریال تماما در کشور ایتالیا و به‌خصوص شهر رم می‌گذرد که مقر اصلی کلیساسی کاتولیکان مسیحی می‌باشد.

لنی بلاردو (جود لا) برخلاف سن کم و ظاهر زیبایش، روحی آشفته و خشمگین دارد که هرچه سریال جلوتر می‌رود مخاطب نیز با لایه‌های عمیق روانی او نیز بیشتر آشنا شده و از خلأهای وجودی این شخصیت بیشتر آگاه می‌شود. پدر و مادر لنی در کودکی او را رها کرده و او در یک کلیسای کاتولیک به همراه دیگر بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست بزرگ شده‌است. این موضوع اصلی‌ترین ضعف این شخصیت، که اکنون به اولین شخص مذهب مسیحیت تبدیل شده، می‌باشد و طی اپیزودهای سریال‌ “پاپ جوان” به شکل ظریف و عمیقی به آن پرداخته می‌شود.

لنی بلاردو که شخصیت سرسخت و تهاجمی دارد، وارد کلیسایی می‌شود که اصلی‌ترین هدفش برخورد صمیمانه و دوستانه به مردمش است تا بتواند راه درست را به آنها نشان داده و به اصطلاح افراد مسیحی را به رستگاری برساند. اما بلاردو روش کارش با دیگر مسیحیان متفاوت است؛ او از بیان کلمات تند و بی‌پرده ابایی ندارد و سعی می‌کند حقیقت را هرچند که شاید تلخ، گزنده و غیرقابل قبول باشند، به رخ مومنان کشیده و از آنها می‌خواهد تا خود راه رستگاری و سعادت را پیدا کنند نه اینکه کلیسا این راه را به آنها نشان دهد.

علاوه بر تمرکز روی شخصیت لنی بلاردو، در سریال “پاپ جوان” شاهد روابط پیچیده و بعضا فاسد دیگر افراد حاضر در کلیسا نیز هستیم که می‌کوشند به هر طریقی که شده نظر پاپ را با خود و منافع خود همسو کنند. این سریال از شخصیت‌پردازی فوق‌العاده قوی و رو به رشدی برخوردار بوده که می‌تواند در نوع خودش تاثیر زیادی بر مخاطبش بگذارد. علاوه بر این، برخلاف تم مذهبی حاکم بر جو کلی سریال “پاپ جوان”، موسیقی متن، شات‌های زیبا و طراحی لباس و صحنه‌ی آن به اندازه‌ی قابل توجهی چشم‌نواز و دوست‌داشتنی می‌باشد که می‌تواند شما را محو خودش کرده و دنبال کردن داستان را لذت‌بخش‌تر کند.

تصاویری از سریال “پاپ جوان”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم