7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “فصل 9” (Session 9) که باید تماشا کنید

فیلم‌های ترسناک روانشناسانه شما را به سطح جدیدی می‌برند. تهدید و ترس‌های موجود در این فیلم‌ها واقعی‌تر به نظر می‌رسند. این فیلم ساخته “برد اندرسن” (Brad Anderson) عناصر ترسناک روانشناسانه و ماورایی را با داستان گره دار خود ترکیب می‌کنند. داستان درباره گروهی از نظافتچی‌هاست که باید یک بیمارستان روانی متروکه را تمیز کنند. آن‌ها بدون آنکه درباره تاریخچه تاریک این بیمارستان چیزی بدانند کارشان را انجام داده و سعی می‌کنند تا پیش از موعد کار را انجام دهند. با این حال به تدریج حقایق تاریک این بیمارستان فاش می‌شود.

این فیلم با پایان دیوانه وارش شما را گیج و مبهوت می‌کند. پس از تماشای این فیلم دوست دارید فیلم‌های ترسناک روانشناسانه مشابه را تماشا کنید. ما در این مقاله فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. درمانی برای سلامتی – A Cure for Wellness – 2016

فیلمی روانشناسانه و تریلر به کارگردانی “گور وربینسکی” (Gore Verbinski) که برای ساخت فیلم “حلقه” (The Ring) شهرت دارد و داستان درباره کارمند جوانی است که باید مدیرعامل شرکت را از مرکز درمانی در آلپ سوئیس بیاورد. او که درباره اعتبار این مرکز شنیده از رفتن به آنجا خوشحال است، اما پس از رسیدن با رازهای گذشته این مرکز روبرو می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع مشکلات روانی


6. دیوانه – Unsane – 2018

این فیلم هم مانند فیلم‌های دیگر این لیست در یک مرکز درمان بیماران روانی رخ می‌دهد. شخصیت اصلی زنی به نام سایر والنتینی است که ناخواسته به این مرکز می‌رود. سپس متوجه می‌شود فردی به دنبال اسارت او در آنجاست و پیش از دیر شدن باید سالم بودنش را ثابت کند. این فیلم ترسناک روانشناسانه گرچه صحنه‌های ترسناک کلیشه ندارد اما تأثیر آن تا ماه‌ها با شما می‌ماند.


5. دیدار با مردگان – Grave Encounters – 2011

گرچه این فیلم ماورایی است اما با فیلم “فصل 9” نقاط مشترکی دارد. شخصیت‌های اصلی فیلم گروهی شکارچی ارواح هستند که به مکان‌های تسخیر شده رفته و فیلم‌های تقلبی ضبط می‌کنند تا در برنامه تلویزیونی‌شان امتیاز بالاتری دریافت کنند. با این حال پس از دیدار از یک بیمارستان روانی متروکه که برای درمان بیماران روش‌های خطرناک استفاده می‌شد، همه چیز عوض می‌شود. به تدریج متوجه می‌شوند این مرکز هنوز تجربه‌های ترسناک گذشته را منعکس می‌کند. کارگردانی و اجرای بازیگران این فیلم را دیدنی می‌کند.


4. بی‌پایان – The Endless – 2018

فیلمی ترسناک و علمی-تخیلی که مرزهای ماورایی و روان انسان را کمرنگ می‌شود. داستان از دید دو شخصیت روایت می‌کند که از دست یک فرقه مرگبار جان سالم به در برده‌اند، اما به زودی متوجه می‌شوند آنجا یک کمپ است، با این حال دوباره با ترس‌ها گذشته روبرو خواهند شد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی با محوریت سیاست در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. جزیره شاتر – Shutter Island – 2010

فیلمی ساخته “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) با حضور “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) و “مارک روفالو” (Mark Ruffalo) که یکی از بهترین تریلرهای روانشناسانه دهه گذشته است. فیلم ما را با فروپاشی روانی یک مارشال آمریکایی به نام تدی دنیلز همراه می‌کند که در بیمارستان روانی در جزیره‌ای دوردست به تحقیق می‌پردازد. این فیلم پر از رمز و راز است و طرفداران “فصل 9” باید آن را تماشا کنند.


2. شکستگی – Fractured – 2019

“برد اندرسون” (Brad Anderson) کارگردان هالیوودی به خاطر خلق شخصیت‌های روان شناسانه در فیلم‌هایی چون “ماشین چی” (The Machinist) و “فصل 9” تحسین می‌شود. گرچه فیلم “شکستگی” به استانداردهای بالای دو فیلم نامبرده دست نیافت، اما یک تریلر جذاب است. دو مضمون گناه و غم در تمام فیلم‌های اندرسون مشترک هستند. این فیلم درست مانند “شکستگی” به فروپاشی احساسی مردی به خاطر حس گناه می‌پردازد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم جذاب و دیدنی شبیه جزیره شاتر (Shutter Island)


1. ماشین‌چی – The Machinist – 2004

گرچه “ماشین چی” و “شکستگی” عناصر ماورایی ندارند اما با “فصل 9” شباهت‌هایی دارند. هرسه فیلم به فروپاشی روانی چند مرد می‌پردازند که به خاطر حس گناه نفهته به این حال و روز افتاده‌اند. بنابراین با تماشای هر سه فیلم به روان تاریک شخصیت‌ها وارد می‌شوید. لازم به ذکر نیست که اجرای “کریستین بیل” (Christian Bale) و تغییر سورئال او برای این فیلم به موفقیت آن کمک کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم