تاریخ اکران لایو اکشن Mulan دوباره تغییر کرد؛ سرنوشت سینماها در دستان فیلم تنت

روز گذشته بود که کمپانی برادران وانر تغییر مجدد در اکران فیلم “تنت” (Tenet) را رسما اعلام کرد که طبق آن، این فیلم با دو هفته تاخیر و در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۲۰ (۲۲ مرداد ۱۳۹۹) راهی پرده سینما خواهد شد. حال همانطور که انتظار هم می‌رفت کمپانی والت دیزنی نیز اکران لایو اکشن “مولان” (Mulan) را به تعویق انداخته‌است تا بدین صورت سرنوشت سینماهای دنیا در دستان فیلم جدید “کریستوفر نولان”، “تنت”، قرار گیرد.

دیزنی تاریخ جدید اکران لایو اکشن “مولان” را 21 آگوست 2020 (31 مرداد 1399)، یک هفته پس از اکران فیلم “تنت”، اعلام کرده‌است که با این تصمیم کمپانی دیزنی، فیلم “تنت” مجددا اولین فیلمی خواهد بود که در صورت فراهم بودن شرایط بهداشتی، بعد از ماه‌ها پای علاقه‌مندان را به سینماها باز می‌کند.

در حال حاضر کمپانی‌های فیلمسازی چشم امیدشان به عملکرد فیلم “تنت” در گیشه سینماها و در دوران شیوع ویروس کرونا است تا بتوانند طبق آن، آینده‌ی اکران فیلم‌های موردنظرشان را برنامه‌ریزی کنند. به همین دلیل است که بسیاری سرنوشت آینده سینما را در دستان این فیلم می‌بینند و بی‌صبرانه منتظر اکران آن در سینماها هستند.

در این میان، کمپانی والت دیزنی رقیب اصلی خود را فیلم “تنت” می‌داند و باتوجه به خاص بودن این اثر، اگر بعد از اکران به مقدار فروش قابل توجهی نرسد، این کمپانی نیز اکران دیگر آثار خود را به تعویق چندباره خواهد انداخت. این درحالی است که کمپانی برادران وارنر حاضر به اکران “تنت” در شرایط بسته بودن سینماهای اکثر شهرهای بزرگ جهان نیست و به دنبال شرایط ثابت‌تری برای اکران این فیلم است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم