معرفی 6 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “میس جونتینس” (Miss Juneteenth) که باید تماشا کنید

فیلم‌های مادر و دختری احساسات خاصی را منتقل می‌کنند. این رابطه زیبا با بحث و جدل هم همراه است. “میس جونتینس” به کارگردانی “چنینگ گادفری پاپلس” (Channing Godfrey Peoples) یک درام مادر و دختری درباره امید و آرزوهای تارکوئیس (نیکول بهاری “Nicole Beharie”) برای دخترش کای (الکسیس چیکاز “Alexis Chikaeze”) است.

تارکوئیس دوست دارد آرزوهای از دست رفته خودش برای دخترش عملی شود و او هم مانند مادرش جایزه مسابقه زیبایی را به دست آورد. درحالی که مادر برای دختر لیستی ترتیب داده تا آنها را دنبال کند، کای هم برای خودش آرزوهایی دارد و بنابراین این دو به مشکل برمی خورند. در هر صورت، فیلم در نمایش ذهنیت متفاوت مادر و دختر که همیشگی است، موفق عمل می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید فیلم‌های مشابه این فیلم را تماشا کنید به جای خوبی آمدید. با پروشات همراه باشید.


6. خپل – Dumplin – 2018

فیلمی به کارگردانی “آن فلچر” (Anne Fletcher) درباره رابطه مادر و دختری. ویلودین (دنیل لوئیس “Danielle Louise”) دختر چاق ملکه زیبایی اسبق تگزاس، یعنی رزی (جنیفر آنیستون “Jennifer Aniston”) است که دائم خپل نامیده می‌شود. بنابراین ولودین برای جلب توجه مادرش به مسابقه زیبایی وارد می‌شود. جالب اینجاست که او توجه دیگران را جلب می‌کند تا به رقابت وارد شده و انقلابی به پا می‌کند. گرچه رزی به دخترش هشدار می‌دهد اما آن دو با وجود مشکلات و موانع با هم همراه می‌شوند. ذهنیت متفاوت این مادر و دختر آنها را به مشکل می‌اندازد.

همچنین بخوانید: معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم زنان کوچک (Little Women) که باید تماشا کنید


5. موج شکن – Rip Tide – 2017

داستان درباره یک مدل نوجوان نیویورکی به نام کورا (دبی راین “Debby Ryan”) است که دائم به فکر خوشحال کردن مادرش است، نه خودش. بار سنگین نیازهای مادر سرانجام او را از پا می‌اندازد. لیز خوردن او به عنوان مدل به یک ویدیوی خنده دار تبدیل شده و مجبور می‌شود مدتی به استرالیا برود تا موقتاً کنار خاله‌اش زندگی کند. این فیلم معنای واقعی مادر بودن را نشان داده و کورا حس مادری را از خاله‌اش دریافت می‌کند. بنابراین فیلم نشان می‌دهد که حس مادری به محدودیت‌های ژنتیکی وابسته نیست.


4. دختر در حال پیشرفت – Girl in Progress – 2012

فیلمی به کارگردانی “پاتریکا ریگن” (Patricia Riggen) درباره زندگی پرمشغله مادری مجرد به نام گریس نه تنها درگیر شغل و قبض‌هایش است بلکه با دو مرد هم رابطه دارد، اما حواسش نیست که باید به دخترش هم توجه کند. مادر و دختر راه خود را می‌روند، یکی با دنیای بزرگسالی سروکله می زند و دیگری با دنیای نوجوانی. بنابراین هرکدام فقط به فکر زندگی خودش است. این فیلم با حضور “اوا مندس” (Eva Mendes) و “سیه‌را رامیرز” (Cierra Ramirez) تمام عناصر لازم برای نمایش رشد و رابطه مادر و دختری را داراست.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته اند


3. زنان واقعی اضافه وزن دارند – Real Women Have Curves – 2002

فیلمی با حضور “آمریکای فرارا” (America Ferrera) و “لوپه اونتیوروس” (Lupe Ontiveros) درباره مشکلات و موانع رابطه مادر و دختری. آنا، زن جوانی از نسل اول مکزیکی-آمریکایی در خانه خودش است که گرچه زیبا نیست اما بدنش را دوست دارد. مادرش که از بدن خودش هم متنفر است چه برسد به دخترش. مشکلات به وجود آمده باعث می‌شود این دو سرانجام یکدیگر را بیشتر بشناسند، هرچند که شاید انتخاب‌های هم را نپذیرند.


2. شلاق بزن – Whip It – 2009

یک درام-کمدی ورزشی به کارگردانی “درو بریمور” (Drew Barrymore) درباره تفاوت‌های میان مادر و دختر. بروک (مارسیا گی هاردن “Marcia Gay Harden”) ملکه سابق زیبایی است که دوست دارد دخترش بلیس (الن پیج “Ellen Page”) راه او را دنبال کند. با این حال بلیس به رولر دربی علاقه دارد. این دو با حفظ عقیده خود می‌خواهند به مسیر مشترکی برسند. این فیلم جذابیت‌های زیادی دارد، از جمله صحنه‌های ورزشی هیجان انگیز.

همچنین بخوانید: 20 فیلم تاثیرگذار درباره زنان با اراده و شجاع


1. آکیلا و مسابقه کلمات – Akeelah and the Bee – 2006

آکیلای 11 ساله (کیکه پالمر ” Keke Palmer”) در مسابقه کلمات استعداد دارد اما مادرش می‌گوید بهتر است روی درس‌های مدرسه تمرکز کند. دخالت معلم و پذیرش خانواده به پرورش استعدادهای دختر کمک می‌کند و فیلم هم بر این موضوع صحه می‌گذارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم