7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم 7500 که باید تماشا کنید

7500 فیلمی از آمازون درباره یک هواپیمای ربوده شده است که کمک خلبان باید جان همه را نجات دهد. فیلم در کابین پرواز پیش رفته و تنش داستان آن را جذاب می‌کند. در پایان فیلم همچنان ذهنتان درگیر داستان است. اگر می‌خواهید در همین حال و هوا بمانید در اینجا فیلم‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. مدفون – Buried – 2010

یکی از نکات کلیدی جذابیت 7500 محدود بودن فضاست. قهرمان داستان در کابین پرواز گیر افتاده و نمی‌داند بیرون چه خبر است، بنابراین حس گروگانگیری دست می‌دهد. این فیلم با حضور “رایان رینولدز” (Ryan Reynolds) داستان مردی را نشان می‌دهد که دو متر زیر زمین مدفون شده و فقط یک چراغ قوه و موبایل دارد. با گذشت زمان کمبود اکسیژن و فضای تنگ و تاریک نفس را در سینه قهرمان و بیننده حبس می‌کند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین فیلم‌های رایان رینولدز (Ryan Reynolds)


6. لاک – Locke – 2013

گرچه چندین بازیگر در فیلم “7500” وجود دارند، اما اجرای “جوزف گوردون-لویت” (Joseph Gordon-Levitt) می‌درخشد. او با اجرای خود تنش فیلم را بالا برده و آن را دیدنی می‌کند. بنابراین برای تماشای اجرای درخشان دیگری می‌توانید “لاک” را تماشا کنید. “تام هاردی” (Tom Hardy) نقش مردی را ایفا می‌کند که حین رانندگی به تلفنی جواب می‌دهد که زندگی‌اش را تغییر خواهد داد. در کل داستان فقط هاردی را می‌بینیم و بازیگران دیگر فقط با تماس‌های تلفنی صورتی در فیلم حضور دارند. بنابراین این داستان ساده بار اصلی را بر دوش اجراها گذاشته و متوجه می‌شویم چرا هاردی یکی از بهترین بازیگران است.


5. 12 مرد خشن – 1957 – Twelve Angry Men

گرچه فیلم‌های اکشن دیگر به همان اندازه که به قهرمان توجه می‌کنند به گروگان‌ها هم می‌پردازند، فیلم “7500” فقط به مردی که جان همه را نجات می‌دهد توجه می‌کند. این مرد باید تصمیم بگیرد آیا زندگی یک نفر ارزش باز کردن در کابین را دارد یا نه. بنابراین توبیاس مانند یک قاضی تصمیم می‌گیرد. صحنه فضاهای محسور در “12 مرد خشن” هم دیده می‌شود. فیلم داخل یک اتاق ضبط شده و هیئت منصفه باید درباره گناه یا بی گناهی یک نفر تصمیم بگیرند.


4. لبنان – Lebanon – 2009

زمانی که در فضاهای بسته تعداد بیشتری باشد نمونه‌ای زیادتری از آن دیده می‌شود. این فضای بسته می‌تواند وسط میدان جنگ باشد و مرگ همه را تهدید کند. شاید یک نفر بتواند خودش را آرام نگه دارد، اما وقتی بقیه نتوانند آرام باشند باید چکار کرد؟ “لبنان” به این سؤال پاسخ می‌دهد. داستان داخل یک تانک رخ داده و سربازان اسرائیل در محدوده دشمن گیر افتاده‌اند، آن هم درحالی که نمی‌توانند به بیرون نگاه کنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت خلبان‌ها که باید تماشا کنید


3. پنجره عقبی – Rear Window – 1954

درحالی که توبیاس داخل کابین گیر افتاده، از طریق یک صفحه می‌تواند از اتفاقات بیرون خبر داشته باشد. بنابراین طبق شرایط عمل می‌کند. با این حال از آنجاییکه وسعت دید او محدود است شاید نتواند درست عمل کند و تصمیمات اشتباه بگیرد. اگر این جنبه برایتان جالب است پس باید “پنجره عقبی” را تماشا کنید. فیلمی به کارگردانی “آلفرد هیچکاک” درباره عکاسی که به خاطر جراحت در آپارتمانش گیر افتاده و با دوربین به اطراف نگاه می‌کند. نگاه او همه چیز را تغییر می‌دهد.


2. یونایتد 93 – United 93 – 2006

شاید فیلم‌های بسیاری با موضوع ربودن هواپیما دیده باشید، اما به ندرت فیلمی مانند “7500” رئال است. این فیلم کلیشه‌های قهرمانی را کنار گذاشته و شخصیت‌های واقعی در شرایط سخت را نشان می‌دهد. از آنجاییکه توبیاس شخصیتی واقعی است نه مثل نویل فلین یا جان مک کلین، باعث شده که ملموس باشد. اگر حس می‌کنید “7500” فیلمی به شدت واقعی است پس باید “یونایتد 93” را تماشا کنید. این فیلم برخلاف “7500” براساس ماجرای واقعی 11 سپتامبر ساخته شده است. زمانی که مسافران متوجه می‌شوند هواپیمایشان ربوده شده و به سمت مرگ پرواز می‌کنند چکار خواهند کرد؟


1. نیرجا – Neerja – 2016

اگر شما در یک هواپیمای ربوده شده گیر بیفتید آن وقت چه؟ چکار می‌کنید؟ آیا دعا می‌کنید کسی به کمکتان بیاید؟ مسلماً نه. سرنوشت شما به دست خلبان و خدمه پرواز است. “7500” اهمیت نقش خلبان را نشان می‌دهد، اما او در کابین است. چه کسی شرایط بیرون را مدیریت می‌کند؟ “نیرجا” به این سؤال پاسخ می‌دهد. این فیلم اقتباسی از داستانی واقعی، ماجرای هواپیمایی ربوده شده را نشان می‌دهد که خدمه پرواز جان مسافران را نجات می‌دهند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های واقعه ای و حادثه ای که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم