7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “بر باد رفته” (Gone With The Wind) که باید تماشا کنید

شاید هیچ فیلمی نتواند موفقیت و تأثیر این فیلم حماسی تاریخی سال 1939، یعنی “بر باد رفته” را تکرار کند. این فیلم در زمان خودش به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد که ده جایزه اسکار هم دریافت کرده است، از جمله جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و اولین اسکار بهترین یک آفریقایی-آمریکایی، یعنی برای “هتی مک‌دنیل” (Hattie McDaniel) در نقش مکمل زن.

این فیلم زمان جنگ داخلی آمریکا در دوره بازسازی ایالات متحده آمریکا را نشان داده و براساس رمانی به همین نام نوشته “مارگارت میچل” در سال 1936 ساخته شده است. داستان به رابطه میان دختر یک مزرعه دار اهل جورجیا، به نام اسکارلت اوهارا و مردی متأهل می‌پردازد. این فیلم به خاطر شخصیت پردازی اوهارا، تکنیک‌های فنی و تولید باکیفیت تحسین می‌شود. با این حال به خاطر نمایش کلیشه‌های نژادپرستانه نقد شد. در اینجا می‌خواهیم به فیلم‌های مشابه با وقایع تاریخی بپردازیم. با پروشات همراه باشید.


7. جنگوی زنجیرگسسته – Django Unchained – 2012

فیلمی از “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) که شاهکار و یکی از بهترین فیلم‌های ژانر وسترن محسوب می وشد. فیلم همچنین به جنبش زادی خواهی سیاهپوستان پرداخته و از این نظر نقطه مقابل “بر باد رفته” است. فیلمی جذاب و سرگرم کننده از تارانتینو درباره برده‌ای آزاد شده که می‌خواهد به کمک یک شکارچی همسرش را از چنگ یک مزرعه دار نجات دهد.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین فیلم‌های کوئنتین تارانتینو برای فیلمسازان


6. دکتر ژیواگو – Doctor Zhivago – 1965

فیلمی مشابه “بر باد رفته” درباره عشقی در دوران جنگ که روی پوستر آن نوشته شده: عشقی که در شعله‌های انقلاب گیر افتاده است.” “دکتر ژیواگو” برساس رمانی به همین نام نوشته “باریس پاسترناک” در سال 1957، دوران جنگ داخلی روسیه و پیش از جنگ جهانی اول را نشان می‌دهد.


5. بری لیندون – Barry Lyndon – 1975

فیلمی تاریخی به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی فیلمساز مطرح، “استنلی کوبریک” (Stanley Kubrick) که اقتباسی از رمان “شانس بری لیندون” نوشته “ویلیام میکپیس تکری” در سال 1844 می‌باشد. داستان تخیلی در قرن 18 رخ داده و درباره یک ایرلندی است که با بیوه ثروتمندی ازدواج می‌کند تا به طبقه اجتماعی بالاتری برود. فیلم دوره جنگ هفت ساله را نشان داده و برنده چهار جایزه اسکار شد.


4. خوشه‌های خشم – The Grapes of Wrath – 1940

آمریکایی‌ترین فیلم موجود در زمان رکود بزرگ که داستان جستجوی خانواده‌ای برای رویای آمریکایی را نشان می‌دهد. فیلم از رمانی به همان نام نوشته “جان اشتاین بک” اقتباس شده و خانواده جاد را نشان می‌دهد که برای یافتن کار در جاده‌های کالیفرنیا سفر می‌کنند و با موانع مختلف روبرو می‌شوند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های آمریکایی تاریخ است.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین فیلم‌های استنلی کوبریک برای فیلمسازان


3. عصر معصومیت – The Age of Innocence – 1993

فیلم عاشقانه موفقی با زمینه تاریخی که سال‌های 1870 نیویورک را نشان داده و درباره یک وکیل ثروتمند است که با زنی به نام می ازدواج کرده است. با این حال عاشق دخترخاله همسرش، آلن شده و مثلث عشقی پدید می‌آید.


2. خاک سرخ – Red Dust – 1932

فیلمی محصول سال 1932 با داستانی عاشقانه و پس زمینه تاریخی. داستان در هندوچین فرانسه رخ داده و به تجارت استعماری لاستیک در آن زمان می‌پردازد. داستان درباره مثلث عشقی مردی به نام کارسون است. او پس از پایان رابطه با یک فاحشه به دنبال همسران کارمندهایش است. “کلارک گیبل” (Clark Gable) یکی از بازیگران اصلی “بر باد رفته” هم در این فیلم حضور دارد.


1. کازابلانکا – Casablanca – 1942

فیلمی که به معرفی نیاز ندارد و یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ است. در حقیقت این فیلم بین ژانرهای مختلف هم بهترین است. داستان در زمان جنگ جهانی دوم رخ داده و درباره یک تبعیدی آمریکایی به نام ریک است که به همسر عشق سابقش کمک می‌کند تا از شهر کازابلانکا فرار کند. با این حال احساسات عشق سابقش السا دوباره نسبت به ریک بیدار می‌شود.

همچنین بخوانید: نگاهی به برترین آثار رابرت زمکیس: از فارست گامپ تا بازگشت به آینده


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم