معرفی فیلم “بهترین پیشنهاد” (The Best Offer)؛ داستانی مرموز که قدرت منفی عشق را نشان می‌دهد

یک فیلم عاشقانه می‌تواند عناصر مختلفی را در خود جای دهد؛ عناصری که شاید چشمان مخاطب را بر روی حقیقت باز کرده و باعث شود جور دیگری به روابط عاشقانه نگاه کند. در فیلم “بهترین پیشنهاد” شاهد داستانی هستیم که با ایجاد ابهام و قرار دادن معماهای به ظاهر حل‌نشدنی در کنار هم، روایتی دنبال‌کننده را پدید آورده‌است که هرچه جلوتر می‌رود ذهن ما را وارد چالش بزرگتری کرده و پایان داستان را به امری غیرقابل پیش‌بینی تبدیل کرده‌است. در این مقاله ما به معرفی کامل فیلم “بهترین پیشنهاد” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “بهترین پیشنهاد” (The Best Offer)
  • ژانر: درام، عاشقانه، رازآلود
  • کارگردان: “جوزپه تورناتوره” (Giuseppe Tornatore)
  • بازیگران: “جفری راش”، “جیم استرجس”، “سیلفیا هوکس”، “دونالد ساترلند”
  • سال تولید: 2013
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 56/100

تریلر فیلم

گفتیم که فیلم “بهترین پیشنهاد” داستانی ابهام‌آمیز و رازآلود دارد که باعث می‌شود با داستانی چالش‌برانگیز و کمی هم گیج‌کننده روبرو باشیم؛ اما این فیلم در کنار این ویژگی، درامی تامل‌برانگیز و غمگین دارد که ضربه‌ی نهایی فیلم است و در پایان احساسات شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

داستان از این قرار است: مردی تنها و ظاهرا وسواسی به‌نام ویرجین اولدمن دلال آثار هنری و به‌طور اختصاصی تابلوهای نقاشی است؛ او تمام عمرش را به بررسی این آثار پرداخته و تبحر خاصی در تشخیص آثار تقلبی از اصلی دارد. ویرجین طی سال‌های فعالیتش در این زمینه، مجموعه‌ای از گران‌قیمت‌ترین و با ارزش‌ترین تابلوهای نقاشی قرون مختلف را با کمترین قیمت برای خودش جمع‌آوری کرده و در اتاقی مخفی در خانه‌اش نگهداری می‌کند. نکته‌ی جالب توجه درباره این کالکشن عظیم این است که تمامی این تابلوها، نقاشی پرتره‌ی زنان هستند؛ درحالی که ویرجین مرد میانسال تنهایی است که تاکنون رابطه عاشقانه‌ای نداشته‌است.

ویرجین به همراه دوستش بیلی، در مزایده‌هایی که مربوط به فروش آثار هنری است شرکت می‌کند و به شکلی غیرقانونی و با دادن مشخصات غلط درباره هر تابلو، آنها را که درواقع تابلوهایی گرانبها هستند، با قیمت کمتری خریداری می‌کنند. این به این معنی است که کلکسیون ویرجین ارزشی بیش از حد تصور داشته و میلیون‌ها یورو قیمت دارد.

اما روند استیصال و سقوط ویرجین با ورود زن جوانی به داستان آغاز می‌شود. زنی که از ویرجین می‌خواهد تا برای بررسی لوازم خانه قدیمی‌اش به او کمک کند. یک چیز غیرعادی که درباره این زن که نامش کلیر است وجود دارد، این است که او از دیدار حضوری با ویرجین خودداری کرده و همیشه قرارهای ملاقاتشان را لغو می‌کند. در حقیقت این همان مسئله‌ای است که فیلم “بهترین پیشنهاد” را به شکلی عجیب و غریب معمایی کرده و رازی را در آن به‌وجود آورده که موجب شده مخاطب با شخصیت اصلی داستان برای رسیدن به جوابی قابل قبول همراه شود.

ویرجین در ارتباط‌های تلفنی‌اش با کلیر، عاشقش می‌شود و سعی می‌کند با وارد شدن به دنیای او، راه‌حل مناسبی برای دیدنش پیدا کند. اما همه‌چیز خیلی پیچیده‌تر از آن است که به‌نظر می‌رسد و حالا ویرجین که عمری را صرف تشخیص آثار تقلبی از غیرتقلبی کرده‌است، باید به قضاوت درباره احساساتش بپردازد و خود را از مسیری که در آن قرار گرفته نجات دهد.

فیلم “بهترین پیشنهاد” بی‌عیب و نقص نیست و نکات غیرمنطقی کوچکی هم در آن وجود دارد که حین تماشای فیلم می‌تواند کمی آزاردهنده باشد؛ اما ویژگی مثبتی که در این فیلم وجود دارد، فضاسازی حرفه‌ای آن است. استفاده از رنگ‌های خاکستری و فضای بی‌روح و بعضا شلوغ، خود نمادی از روح و روان کارکترها است که هرکدام در دنیای خود غوطه‌ور هستند. فیلم “بهترین پیشنهاد” شاید یک شاهکار سینمایی نباشد، اما بدون‌شک اثری است که می‌تواند فکر شما را تا مدت‌ها بعد از تماشا درگیر خود کند و نکته مهمی را به ما یادآور شود: حتی عشق هم می‌تواند تقلبی و ویرانگر باشد.

تصاویری از فیلم “بهترین پیشنهاد”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم