رتبه بندی 10 فیلم برتر “کریستوفر لی” (Christopher Lee) براساس امتیاز IMDb

“کریستوفر لی” بازیگر افسانه‌ای یکی از پرتلاش‌ترین بازیگران مرد سینماست که تعداد فیلم‌های کارنامه او از هر بازیگری بیشتر است. او پیش از مرگ در دهه 90 بسیار پرکار بود. در این زمان او در کارهای بزرگ و کوچک حضور داشت.

در اینجا تصمیم گرفتیم با معرفی بهترین فیلم‌های این بازیگر براساس امتیاز IMDb یاد او را زنده کنیم. در اینجا بهترین آثار این بازیگر در ژانرهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه – Lord Of The Rings: Return Of The King – 2003 – 8.9

“کریستوفر لی” و طرفداران او از سانسور صحنه‌های شکست سارومان در آیزنگارد در این فیلم ناراحت بودند. با این حال در تدوین بعدی فیلم جزئیات آن به نمایش درآمد و بهترین راه برای تماشای هر سه فیلم است.

گرچه مرگ سارومان در این فیلم با رمان فرق دارد، بسیاری از طرفداران بر این باورند که داستان را ارتقا می‌داد. البته لی اجرای کوتاه اما درخشانی داشت، اما هر شخصیت اجرا شده توسط او به یادماندنی شد.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره سه گانه ارباب حلقه‌ها (The Lord Of The Rings)


9. ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه – Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring – 2001 – 8.8

“یاران حلقه” اولین فصل فیلم “ارباب حلقه‌ها” بود که سارومان در آن نقش جادوگر را به خوبی ایفا کرد. لی در این چند دهه بهترین ویلن‌ها را اجرا کرده و همه این اجراها ماندگار شدند.

سارومان نقش جادوگری مهربان را ایفا کرد که با گندالف نزدیک است، که سپس متوجه می‌شویم سائورون او و تمایلش برای دستیابی به حلقه را گمراه کرده است.


8. ارباب حلقه‌ها: دو برج – Lord Of The Rings: The Two Towers – 2002 – 8.7

گرچه سارومان می‌خواهد دنیا را ویران کند، این نقش در فیلم دوم سه گانه، یعنی “دو برج” بزرگ‌تر می‌شود. در اینجا سارومان نقش ویلنی را ایفا می‌کند که به سرزمین آسیب پذیر روهان حمله می‌کند.

این فیلم به لی فرصتی داد تا شخصیتش را گسترش دهد و سارومان را به شخصیت کلیدی این چندگانه تبدیل کند که سرنوشت بشریت را به دست گرفته بود. خوشبختانه نقشه‌اش شکست خورد و برای همیشه فراموش شد.


7. جناح – Jinnah – 1998 – 8

لی با اجرای نقش‌های مختلف، هیولا و شخصیت‌های شرور غریبه نبود. در واقع، اجرای نقش محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان یکی از بهترین نقش‌های اوست.

در اینجا لی شخصیت‌های ویلن گذشته خود را کنار گذاشته و نقش مردی صادق را ایفا می‌کند که میان اکثریت هندی‌ها و اقلیت مسلمانان صلح برقرار می‌کند و با اجرایی کامل و بی نقص این کار را انجام می‌دهد.


6. نیروی المپیوس: کلید – Olympus Force: The Key – 1988 – 7.9

تصور اینکه این فیلم امتیاز 7.9 را دریافت کند مشکل است زیرا با استانداردهای امروزی به سختی توجه مخاطب را جلب می‌کند. این فیلم در گیشه شکست خورد و به عنوان فیلمی درباره مبارزه خدایان المپی با گروهی از تروریست‌ها که می‌خواهند جهان را نابود کنند، فراموش شد.

طبق معمول اجرای لی در نقش فیلی که کمی طنز را هم به آن اضافه کرده و بعدها در فیلم “گرملین‌ها ۲: گروه جدید” (Gremlins 2: The New Batch) در سال‌های 1990 آن را تکرار می‌کند، درخشان بود. این نقش نمونه‌ای بر تعهد لی بر اجرای نقش‌هاست، حتی نقش‌های کم بودجه.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه سه گانه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)


5. هابیت: یک سفر غیرمنتظره – The Hobbit: An Unexpected Journey – 2012 – 7.8

گرچه سه گانه هابیت از “پیتر جکسون” (Peter Jackson’s) به پای موفقیت “ارباب حلقه‌ها” نرسید، تماشاگران از تماشای دوباره لی در نقش سارومان خوشحال شدند.

او هنوز بخش‌هایی از گستاخی و کله شقی سارومان را با خود به نقش آورده و این دو شخصیت را به هم نزدیک می‌کند. متاسفانه، تا سال 2012 لی از لحاظ فیزیکی و روانی تحلیل رفته بود که پنهان نمودن آن برای بازیگری 90 ساله کار سختی بود. او توانست نقش درخشان دیگری ارائه دهد.


4. جنگ ستارگان قسمت سوم: انتقام سیت – Star Wars: Episode III – Revenge Of The Sith – 2005 – 7.5

طرفداران “جنگ ستارگان” از دیدن لی در کهکشانی دور خوشحال بودند و ظاهراً لی هم از این نقش راضی بود. گرچه اجرای او در نقش کنت دوکو اول در “حمله کلون‌ها” (Attack Of The Clones) انجام شد، اما این فیلم با تحسین بیشتر مواجه شد.

لی فقط در یک صحنه فیلم حضور یافت تا در کنار “اوبی‌وان کنوبی” و “آناکین اسکای واکر” که در فیلم ییشین آن‌ها را شکست داده بود قرار بگیرد. طرفداران با دیدن نقش کوتاه او ناراحت بودند اما اجرایش ماندگار می‌شود.


3. هوگو – Hugo – 2011 – 7.5

فیلم فانتزی بلندپروازانه “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorcese) شاید آنطور که کارگردان انتظار داشت در گیشه موفق نبود، اما به دلیل سبک کلاسیک داستان و اجرای بازیگران از جمله “کریستوفر لی” در نقش “موسیو لابیس” موفق بود.

در این فیلم لابیس به هوگو کابرت جوان کتاب “رابین هود” را هدیه می‌دهد که در اصل برای پسرخوانده‌اش بود که البته آن دو به هم برخوردند و لابیس کتابش را واگذار کرد.


2. مرد حصیری – The Wicker Man – 1973 – 7.5

اجرای لی در نقش لرد سامریزل در کلاسیک “مرد حصیری” یکی از نقش‌های برجسته و محبوب شد. فیلم درباره کافری است که یک افسر پلیس مسیحی را تهدید می‌کند تا در جستجوی دختری گمشده و جذاب به جزیره دوردستی برود.

در اینجا لی تمام موانع را کنار گذاشته و با ترکیب کمدی، پرستیژ و شخصیت پردازی مناسب اجرای خوبی را ارائه می‌دهد. تا زمان پخش صحنه ترسناک، بینندگان متوجه می‌شوند که این شخصیت چقدر پیچیده و به یادماندنی است.

همچنین بخوانید: نگاهی به 10 فیلم برتر پیتر جکسون


1. آخرین تک‌شاخ – The Last Unicorn – 1982 – 7.5

“کریستوفر لی” رمان “آخرین تک شاخ” نوشته “پیتر اس. بیگل” را تحسین می‌کرد و زمانی که متوجه شد قرار است در فیلم اقتباسی در نقش شاه هاگارد، مرد دیوانه‌ای که ردبال را به جمع آوری تمام تک شاخ‌های جهان موظف می‌کند، صداپیشگی نماید بسیار خوشحال شد.

لی در مصاحبه‌ای در تلویزیون استرالیایی اعلام کرد که این نقش او به شاه لیر شباهت داشت. دوربین با نمایش تعجب و واکنش بیگل و خوشحالی کریستوفر نشان داد که او برای نویسنده احترام زیادی قائل است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. آشنا

    تیر 4, 1399

    هم دوره‌ای های ما بیشتر او را با مجموعه‌ای از فیلم‌های دراکولا میشناسند که کریستوفر لی به بهترین شکل ممکن درآنها نقش آفرینی کرده است ولی هیچکدام در ١0 فیلم برتر او جای نداشته است.. چرا؟!!

    پاسخ

    • Siyavash در پاسخ به آشنا

      تیر 5, 1399

      چون این ده فیلمی بود که لی در اونا حضور داشته و امتیاز بالاتری تو imdb داشتن…

      پاسخ

    • Siyavash در پاسخ به آشنا

      تیر 5, 1399

      عباس جان تصویر مورد هشت رو عوض کنید،عکس مک کلنه نه لی…

      پاسخ

      • زهرا اکیما در پاسخ به Siyavash

        تیر 5, 1399

        سلام،
        بله درسته تصویر اصلاح شد ممنون که گفتید 🙂

        پاسخ

        • Siyavash در پاسخ به زهرا اکیما

          تیر 6, 1399

          ممنون از شما
          فقط من چون خیلی ارباب حلقه ها فنم:دلم نیومد نگم:عکسی که عوض کردید برای یاران حلقه ست،نه دو برج:خخخخخخخخ
          ببخشید انقد ملا لغتی بر خورد کردم
          به هر حال ممنون از سایت پویاتون

          پاسخ