7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “آرتمیس فاول” (Artemis Fowl) که باید تماشا کنید

ماجراجویی‌های “آرتمیس فاول” شاید برای خوانندگان رمان‌های “اوئن کالفر” آشنا باشد. فیلم براساس قهرمان داستان نامگذاری شده و درباره یک پسر بااستعداد است که از خانواده مجرمین می‌آید. او برای نجات پدرش به دنیای خطرناکی می‌رود و در این مسیر دوستان به کمکش می‌آیند. با این حال به زودی با قبیله پریان روبرو می‌شود که پدر او را ربوده‌اند، زیرا معتقدند خانواده فاول اثری را ربوده‌اند که پریان به دنبال آن هستند.

بنابراین داستان درباره پسر جوانی است که از سرنوشت خود استقبال کرده و به دنیای عجیبی قدم می‌گذارد. در این دنیای عجیب و جادویی تجربه‌های جذابی رخ می‌دهد. در اینجا لیستی از فیلم‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت – Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events – 2004

در این داستان پیچیده اما جذاب، سه کودک نابغه والدین خود را در آتش سوزی از دست می‌دهند. سپس به خانه اقوام فرستاده می‌شوند، با این حال پیش از اخت گرفتن متوجه می‌شوند داستانی در جریان است. فامیل آنها کنت اولاف می‌خواهد به ثروت آنها چنگ بزند و هرکاری می‌کند. بنابراین مسابقه‌ای برای بقا و نبردی برای حفاظت از میراث خانوادگی آغاز می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


6. پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد صاعقه – Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief – 2010

بازهم استقبال از سرنوشت! پرسی نوجوانی است که تصادفاً متوجه می‌شود پدرش پوزئیدون و خودش هم نیمه خداست. او در زمان ربوده شدن آتش زئوس حاضر بود. حالا پرسی باید مهارت‌هایش را ارتقا داده و مأموریت مرگباری را آغاز کند، پیش از اینکه خدایان به بشریت حمله کرده و نبردی آغاز شود. پرسی با کمک گراور و آنابث سفری به دنیای ماورایی را آغاز می‌کند که فراتر از دنیای انسان‌هاست.


5. اینکهارت – Inkheart – 2008

در این فیلم بچه‌ها می‌خواهند اشتباه بزرگترها را رفع کنند، و از این نظر شبیه “آرتمیس فاول” است. شخصیت مو می‌تواند شخصیت کتاب‌ها را زنده کند. تصادفان کاپریکورن شیطان را هم زنده می‌کند. ده سال بعد مگی، دخترش و خاله‌اش و قهرمان کتاب برای به دام انداختن این ویلن و نجات پدر مگی ماجراجویی را آغاز می‌کنند.


4. بی‌اف‌جی – The BFG – 2016

بازسازی دیزنی که داستان همان اما جلوه‌های ویژه غنی‌تر است. سوفی توسط بی اف جی ربوده شده، که می‌خواهد زندگی دخترک را نجات دهد. او متوجه می‌شود غول‌ها انسان‌ها را می‌خورند و بدتر اینکه گروهی از غول‌ها برای خوردن بچه‌ها به انگلستان می‌آیند. دخترک تصمیم می‌گیرد آنها را متوقف کند و بی اف جی هم آماده کمک به اوست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های فانتزی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


3. مالیفیسنت – Maleficent – 2014

داستان زنی مهربان و مدافع سرزمین که به ارتش شاه برمی خورد. خیانتی قلب او را شکسته و می‌خواهد انتقام بگیرد. بنابراین با شاه دشمنی کرده و دخترش آورورا را طلسم می‌کند. با این حال، مالیفیسنت متوجه می‌شود آورورا می‌تواند صلح را به سرزمین بیاورد و این زن را دوباره شاد کند. پس او را در مسیر رستگاری قرار می‌دهد.


2. چین‌خوردگی در زمان – A Wrinkle in Time – 2018

این فیلم با “آرتمیس فاول” شباهت‌هایی دارد و در اینجا هم پدری گم شده و بچه‌ها به دنبال او هستند. درحالی که دوستان آرتمیس به او کمک می‌کنند، در اینجا بچه‌ها برای نجات پدر باید به فضا بروند. با وجود کمک موجودات دیگر، به قلمروی جدیدی وارد می شود.


1. پن – Pan – 2015

پیتر در دنیای عجیبی به نام پن سرنوشتش را می‌یابد. او در یتیم خانه‌ای در لندن زندگی می‌کند. در دوازده سالگی به نورلند برده می‌شود که ماجراجویی‌های عجیبی در انتظار اوست. جیمز هوک و تایگر لیلی مبارزه با او دوست می‌شوند. این سه نفر برای متوقف کردن بلک برد سفری را آغاز می‌کنند. پیتر شرور و یاغی نه تنها در این مسیر خودش را کشف می‌کند، بلکه هدف خودش را کشف کرده و بنابراین پیتر پن متولد می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فانتزی خارجی که در سال 2018 اکران شدند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. امیرعلی

    مهر 27, 1399

    تنها ارتباط این فیلم ها این بود که همه اقتباس های داغونی بودن که فیلم های خیلی خوبی شدن
    منظورم اینه که به عنوان فیلم عالی اند ولی وقتی بحث شباهت به اثر اصلی میاد اصلا حرفی برای گفتن ندارن

    پاسخ