معرفی بهترین فیلم‌های “آلن پیج” (Ellen Page) بر اساس امتیاز IMDb

“آلن پیج” (Ellen Page) بازیگری همه فن حریف است که در فیلم‌های مختلفی حضور یافته، از جمله فیلم “جونو” (Juno) نوشته “دیابلو کودی” (Diablo Cody) در سال 2007 با حضور “مایکل سرا” (Michael Cera)، “جنیفر گارنر” (Jennifer Garner) و “جیسون بیتمن” (Jason Bateman). از آن زمان پیج نقش‌های مختلفی را ایفا کرده که زندگی شخصی او را منعکس می‌کنند.

پیج حتی در سریال‌های مستند وایسلند به نام Gaycation هم تهیه کنندگی و اجرا داشته که به فرهنگ همجنسگرایان سراسر جهان پرداخته و از آن‌ها می‌خواهد داستانشان را روایت کنند. در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های “آلن پیج” براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. طاووس – Peacock – 2010 – 6.2

یک تریلر روانشناسانه با حضور پیج در کنار “سوزان ساراندون” (Susan Sarandon) و “کیلین مورفی” (Cillian Murphy). جان اسکیلپا، کارمند بانک، با وجود زندگی در شهر کوچکی به نام پیکاک که همه از زندگی یکدیگر خبر دارند، بخش مهمی از زندگی‌اش را پنهان می‌کند. با این حال پس از برخورد قطار به حیاط پشتی خانه‌اش، باید بخش مهمی از هویتش را پنهان کند، زیرا او با اختلال شخصیتی مبتلاست که نتیجه آزارهای دوران کودکی مادرش است.

این فیلم مانند بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های او مانند “ایالات متحده تارا” (United States of Tara) حقیقت زندگی افراد مبتلا به اختلال شخصیتی را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 18 فیلم جذاب و دیدنی این دهه درباره افراد دگرباش (LGBT)


9. یک جرم آمریکایی – An American Crime – 2007 – 7.3

داستان ترسناکی از شکنجه و قتل که به عنوان یک فیلم ترسناک داستان قتل و شکنجه سیلویا لیکنز توسط گرترود بانیسزوئسکی را نشان می‌دهد. در این فیلم سیلویا و خواهرش جنی که پانزده سال از او بزرگتر و معلول است، توسط والدینشان که به تور می‌روند به گرترود سپرده می‌شوند.

فیلم هرگز قابل تحمل نمی‌شود و به مرگ سیلویا می‌انجامد، با این حال لحظات شکنجه آوری دارد. داستان آزاردهنده‌ای که تماشای آن دردناک است و گرچه هرگز در سینما اکران نشد اما برنده چندین جایزه شد.


8. دهان به دهان – Mouth To Mouth – 2005 – 6.2

همانطور که “آلن پیج” در هالیفاکس نوا اسکوشیا متولد و بزرگ شد، و “مایکل سرا” هم در برامپتون اونتاریو بزرگ شد، “آلیسون مری” (Alison Murray) نویسنده و کارگردان فیلم هم یک کانادایی است و این فیلم اول او بود.

فیلم زندگی شری با بازی پیج را نشان می‌دهد که در شهرهای مختلف اروپایی بی خانمان بوده و به گروه یاغیان به رهبری هری ملحق می‌شود که در سراسر اروپا سفر می‌کنند و جوانان پرخطر را به گروه خود اضافه می‌کنند.


7. سوپر – Super – 2010 – 6.7

یک کمدی سیاه ابرقهرمانی با حضور “رین ویلسون” (Rainn Wilson) در نقش کریمسون بولت، یک ابرقهرمان عجیب. فرانک داربو که بعدها به کریمسون تبدیل می‌شود، یک آشپز است که پس از رفتن همسرش سارا، با بازی “لیو تایلر” (Liv Tyler)، از یک ابرقهرمان تلویزیونی تقلید می‌کند. سپس به یک ابرقهرمان واقعی تبدیل می‌شود و زندگی خود را وقف این کار می‌کند.

آلن نقش لیبی، فروشنده‌ای که درباره این نقشه هیجان دارد را ایفا می‌کند. در این فیلم‌ها نقش‌ها برعکس می‌شوند. چون در “جونو” ویلسون هم نقش فروشنده‌ای را ایفا می‌کند که به جونو تست بارداری می‌فروشند و می‌گوید: “این سومین تست امروزه. انگار تخمک هات واقعاً قوی هستن.”


6. روزهای من با مرسی – My Days Of Mercy – 6.3 – 2017

این فیلم پس از آن که پیج تصمیم گرفت فیلم‌های همجنسگرایانه بیشتر بسازد بیرون آمد. در دوره جدید فیلم‌های مربوط به همجنسگرایان بیشتر و بیشتر می‌شود و افراد همجنسگرای بیشتری در آن حضور می‌یابند.

این درام عاشقانه داستان افرادی را نشان می‌داد که به خاطر به مجازات مرگ محکوم می‌شوند. پیج نقش اصلی لوسی را ایفا می‌کند که به مجازات مرگ معترض است و پدرش به مرگ مجازات شده. او عاشق مرسی می‌شود که پدرش مأمور پلیس است و خانواده‌اش در قانون دست دارند. فیلم داستان کشمکش آنها با این موضوع را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 20 فیلم تاثیرگذار درباره زنان با اراده و شجاع


5. شلاق بزن – Whip It – 2009 – 6.9

اولین درام ورزشی-کمدی پیج براساس رمان “دختر دربی” نوشته “شانا کراس” که فیلمنامه نویس این فیلم هم بود. “درو بریمور” (Drew Barrymore) کارگردانی فیلم را برعهده داشت.

پیج نقش یک دختر 17 ساله به نام بلیس را برعهده دارد که با وجود اصرار مادرش به مراسم‌ها نمی‌رود و به جایش به دربی تیم رولر دربی زنان شهر فرضی بودن در تگزاس می‌رود و علاقه واقعی‌اش را آنجا می‌یابد. این فیلم تقابل میان رویای مادری برای دخترش و مسیری که خود دختر یافته است را نشان می‌دهد.


4. تلقین – Inception – 2010 – 8.8

یکی از اولین فیلم‌های پیج که درام یا کمدی نبود و توانست مسیر حرفه‌اش را تغییر دهد. فیلمی مشهور از “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) که در این لیست بالاترین امتیاز را دارد. پیج در کنار “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio)، “جوزف گوردون لویت” (Joseph Gordon Levitt) و “ماریون کوتیار” (Marion Cotillard) نقش دختری را ایفا می‌کند که دانشجوی معماری است اما در ورود به رویای دیگران مهارت دارد.


3. تلولا – Tallulah – 2016 – 6.7

در این فیلم کمدی درام پیج دوباره در کنار “الیسون جنی” (Allison Janney) همبازی‌اش در “جونو” قرار می‌گیرد. داستان در مقابل داستان جونو بوده و در اینجا پیج به جای رها کردن کودکش نقش نوجوانی را ایفا می‌کند که فرزندی را به سرپرستی قبول کرده. او نوجوانی به نام تولا است که تصور می‌کند مادر فرزند نالایق است و کودک را از او می‌رباید.

او تظاهر می‌کند کودک مال خودش است و به خانه مادر دوست پسر سابقش نیکو می‌رود. “الیسون جنی” نقش مادر پسرک را ایفا می‌کند. تلولا تظاهر می‌کند بچه مال او و نیکو است.

همچنین بخوانید: 15 فیلم زیبا که بیانگر لطافت و زیبایی زنان هستند


2. هارد کندی – Hard Candy – 2005 – 7.1

گ

تریلر جذابی که در زمان اکران در سال 2005 به خاطر ایده‌های رادیکال و پیش از جنبش “#من هم” اکران شد. پیج نقش یک دختر چهارده ساله را ایفا می‌کند که مردی را که تصور می‌کند متجاوز جنسی است در خانه‌اش به دام انداخته و شکنجه می‌دهد. گرچه پیج در آن زمان بیش از چهارده سال داشت، چهره جوانش در بازی در این نقش به او کمک کرد. فیلم براساس زندگی زنان جوان ژاپنی ساخته شده که به بهانه جنسی مردان تاجر را به خانه‌اش می‌کشاند و سپس اذیتشان می‌کرد.


1. جونو – Juno – 2007 – 7.4

داستان نوجوانی که باردار شده و حالا نمی‌داند کودک را نگه دارد یا آن را به زوجی با بازی “جیسون بیتمن” (Jason Bateman) و “جنیفر گاردن” (Jennifer Garden) که بچه دار نمی‌شوند واگذار کند. “دیابلو کودی” معتقد بود موضوع فیلم به بحث‌های زیادی دامن زده و کودی فیلم را درحالی نوشت که تنها می‌خواست نوجوانی را که قرار است تصمیمی سخت بگیرد را نشان دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (15)

بستن فرم

  1. عباس

    مهر 14, 1399

    فیلم An American Crime از روی داستانی واقعی و عجیب و غریب ساخته شده،
    داستان واقعی دختری به نام سیلویا لایکنز (Sylvia Likens) که همراه خواهرش برای سرپرستی موقت به یک خانواده سپرده میشه و در نهایت هدف شکنجه‌های شدید این خانواده و بچه‌های کم سن محله میشه و در نهایت به قتل میرسه!
    افشا شدن این اتفاق در سال 1965 میلادی مردم جهان رو در شوک فرو برد و زمینه تحقیقات بسیار زیادی در حوزه روان‌شناسی انسان شد، چطور میشه که کودکان زیر 15 سال به راحتی بدون عذاب وجدان شدیدترین شکنجه‌ها رو روی دختری که زمانی دوستشون بود مرتکب میشن؟
    تماشای این فیلم برای افرادی که روحیه لطیفی دارن اصلا توصیه نمیشه، برای اطلاع از جزئیات این ماجرای عجیب میتونید صفحه ویکیپدیای “قتل سیلویا لایکنز” رو مطالعه کنید.

    پاسخ

  2. دست قیچی

    مهر 12, 1399

    خانم باقری لطفا حالمونو با این ایده های فمینیستی و همجنس گرایانه بهم نزن
    میتونی نظرمو حذف کنی ولی ادعای متمدن بودن نکن

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به دست قیچی

      مهر 12, 1399

      سلام کاربر محترم،
      اول اینکه منظورتون از “ادعای متمدن بودن” رو متوجه نمی‌شم؛ شما وقتی تو کامنتتون از کلمات توهین‌آمیز استفاده می‌کنید نباید توقع تایید داشته باشید، این قانون سایت هست و همچین کامنت‌هایی معمولا حذف می‌شن.
      دوم اینکه هیچ ایده خاصی از طرف شخص نویسنده توی مقالات ما گفته نمیشه و شما اگر فکر می‌کنید با قسمتی از مقاله مشکل دارید بهتره با ملایمت و لحن بهتری مطرحش کنید.

      پاسخ

      • دست قیچی در پاسخ به زهرا اکیما

        مهر 14, 1399

        حرف من کاملا مشخصه شما چجور انقدر با اطمینان همجنس گرایی رو گرایش میدونین اما چیزایی مثل پدوفیلی ، مازوخیسم و سادوماروخیزم رو یه بیماری میدونین
        وقتی یکی با همجنس گرایی مخالفت کنه فک می کنین یه موجود عقب مونده و وحشیه که میخواد اونارو از هم بدره در حالی که نه من با چیزی مخالفت می کنم که می دونم یه راه حل موقته ولی در اصل از چاله تو چاه افتادنه یه کم شک نمی کنین که چرا در این دوران مدرن که این همه بحران وجود داره وو کلی فرقه وجود داره تا انسان افسرده امروز رو مثلا درمان کنه باید همچین چیزی انقدر باب بشه خب معلومه با قدرت رسانه ها و مغلطه ها هر چیزی رو میشه توجیه کرد هر چیزی !!!

        پاسخ

        • زهرا اکیما در پاسخ به دست قیچی

          مهر 14, 1399

          نمیدونم از کجای حرفای من (یا حتی متن مقاله) همچین برداشت دقیقی کردید! اما اگر دوست دارید درباره این مسئله بحث و گفتگو داشته باشید این راهش نیست‌. اگرم صرفا قصدتون توهین، دعوا و ایراد گرفتن نادرست از مقاله‌ست که خب تا همین الانم به هدفتون رسیدید و من حرفی با شما ندارم.
          موفق باشید.

          پاسخ

          • دست قیچی در پاسخ به زهرا اکیما

            مهر 14, 1399

            خانم زهرا اکیما من برای شما احترام قائلم از مقالات شما مثل اون مطلب که در مورد یک فیلم علمی تخیلی با بازی کریستوف والتس حرف زدین به نظر میاد ادم فهمیده و با شعوری باشین حرف من اینه واقعا چرا خیلی چیزا مثله پدوفیلی یا مازوخ رو بیماری میدونین ولی همجنس گرایی رو گرایش میدونین خب مثلا یه جایی دور از چشم بقیه یه مازوخیست از یه سادیست بخواد کتک بخوره خب به ما چه. حالا یکم هم صدمه ببینن ولی در عوض ارضا میشن و به زندگیشون ادامه میدن اما اونوقت ما میایم همچین چیزایی رو بیماری میدونیم و کلی مقاله و مطلب در موردش مینویسیم اما تا یکی میاد به همجنس گرایی نقد یا توهین میکنه فوری میاین ازش انتقاد میکنین من رفتار این جور آدم ها رو تایید نمی کنم اما اگه یکی منصف باشه این وسط یکم شک و تردید میکنه در ضمن به واسطه قدرت رسانه ها و البته مغلطه ها امکان توجیه همه چی وجود داره و راحت میتوان فرهنگ مردم رو به تدریج تغییر داد
            پ ن : من مخالف حقوق زنان نیستم اما با سو استفاده مشکل دارم احتمال زیاد با لغت sjw آشنا هستین

            پاسخ

            • Rs در پاسخ به دست قیچی

              مهر 14, 1399

              بله ، هر کس یه ذره تو یوتیوب فعال باشه میدونه لغت sjw چیه ، چون صدای کل دنیا رو با روش های افراطی شون در آوردن ، اما دوست عزیز ، باز هم شما باید خیلی ملایم تر از این بنویسین ، اینکه نویسنده محترم مقاله خانم باقری رو متهم به ادعای تمدن کردن بکنین غلطه ، من همه مقالات سایت رو قبول ندارم اما وقتی از نیت نویسنده خبر ندارم انقدر تند نمیرم

              پاسخ

      • دست قیچی در پاسخ به زهرا اکیما

        مهر 14, 1399

        امیدوارم نظرم ثبت بشه

        پاسخ

        • عماد در پاسخ به دست قیچی

          مهر 14, 1399

          اتفاقا بی تمدن شما هستید که هم دارید به ایدوئولوژی فمنیسم که صددرصد یک کتاب ازش نخوندید توهین میکنید و هم به گرایش گی ها
          امیدوارم امثال شما یک روز درست بشن

          پاسخ

          • بی نام در پاسخ به عماد

            آبان 1, 1399

            این دوستمون دست نمیدونم چی حرف بدی نمیزنه
            ولی خودت اقای با تمدن چند تا کتاب خوب در مورد فمینیسم بهم معرفی می کنی ؟

            پاسخ

    • kiana در پاسخ به دست قیچی

      مهر 12, 1399

      با تمدن مشکلی داری آیا 🤔😂

      پاسخ

    • Rs در پاسخ به دست قیچی

      مهر 13, 1399

      عزیزم فکر نمیکنی یه ذره زیادی داری تند میری ؟؟؟ خیلی راه ای بهتری واسه اعتراض هست

      پاسخ

    • عباس در پاسخ به دست قیچی

      مهر 14, 1399

      سلام دست قیچی عزیز،
      ابتدا عرض کنم که برابری حقوق زن و مرد و حفظ استقلال زن یک جنبش جهانی هست که از قرن‌ها قبل کمابیش وجود داشته و حتی ائمه نیز در این چهارچوب احادیث زیادی دارند. این جنبش الان اسم فمنیسم رو گرفته و به همین خاطر بعضیا به مدرنیته و روشنفکری ربطش میدن درحالیکه این دو موضوع هیچ ربطی به هم ندارن.
      و در آخر بگم که کسی در اینجا ادعای تمدن نکرده، اما بخشی از تعریف تمدن رعایت ادب و احترام به طرف مقابل هست که شما رعایت نکردید،

      پاسخ

      • دست قیچی در پاسخ به عباس

        مهر 19, 1399

        دلیلش اینه که من پیش از این با زحمت دو نظر نوشتم که هیچ کدوم ثبت نشد پس مجبور شدم کمی با لحن تندتر و معترضانه بنویسم
        بابت نظر محترمانه شما هم ممنونم

        پاسخ

      • عرفان در پاسخ به عباس

        خرداد 6, 1400

        خب پس همجنس گرایی رو چطور توجیه می کنید وقتی در هیچ روایت و حدیثی نمیشه چیزی با همچین مضمونی یافت و به شدت در روایات نهی شده

        پاسخ