10 فیلم برتر تاریخ سینما با محوریت خلبان‌ها که باید تماشا کنید

فیلم‌های مربوط به خلبان‌ها همیشه دیدنی بودند، و این ژانر فرعی سال‌های گذشته پیشرفت داشته است. در این ژانر باید مانند مستند از لحظات پرواز فیلم گرفت و تجربه منحصربه فردی پدید می‌آید. فیلم‌های مربوط به خلبان‌ها تماشاگران را به آسمان می‌برند و تا پایان فیلم آنها را در آنجا نگه می‌دارند. در اینجا بهترین فیلم‌های مربوط به خلبان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. کاپیتان مارول – Captain Marvel – 2019

اولین فیلم بلند مربوط به “آملیا ارهارت” (Amelia Ehrhardt) قهرمان چندان استقبال نشد، با این حال حضور “بری لارسون” (Brie Larson) در این فیلم به تدریج باعث درخشش این اثر شده و از دیزنی پلاس پخش شد.

فیلم کمپین‌های تبلیغاتی خوبی داشته و لارسون را در نقش انسانی در بین بیگانه‌ها نشان می‌دهد که قدرت آنها را نشان می‌دهد. به تدریج زندگی گذشته او به عنوان یک خلبان به نام کارول دنورز نشان می‌دهد که پس از یک سقوط حافظه‌اش را از دست می‌دهد.

همچنین بخوانید: رده‌بندی برترین فیلم‌های بری لارسون (Brie Larson) بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


9. سالی – Sully – 2016

کلینت ایستوود” (Clint Eastwood) که قرار بود در لایواکشن Batman Beyond نقش پیری بروس وین را ایفا کند و “تام هنکس” (Tom Hanks) در این فیلم درباره معجزه در هادسون همکاری کردند. این فیلم علاوه بر نمایش حوادث اصلی ماجرای تحقیقات پس از حادثه را هم نشان می‌دهد. همچنین فیلم ماجرای قهرمانی او در صبح ژانویه در سال 2009 را نشان می‌دهد و تمام پستی بلندی‌ها را نشان می‌دهد.


8. جنگ‌های ستارگان – Star Wars – 1977

“جنگ‌های ستارگان” پیش از اینکه به یکی از بزرگ‌ترین چندگانه‌های جهان تبدیل شود به ماجرای خلبانی به نام لوک اسکای واکر پرداخت. او بومی سیاره تاتویین بود که به یک خلبان جنگی و مبارزه بدل شد.

به علاوه، مربی‌اش هان سولو (هریسون فورد “Harrison Ford”) سفینه میلینیوم فالکون را مدیریت می‌کرد که در این کار از شخصیت رقیبش (آلدن ارنرایک “Alden Ehrenreich”) در اسپین آف 2018 موفق‌تر بود. با دیدن پریکوئل و سیکوئل های فیلم به شما ثابت می‌شود می‌توانید جدای را از خلبان جدا کنید اما نمی‌توانید خلبان بودن را از جای بگیرید.


7. بال‌ها – Wings – 1927

یک فیلم حماسی و یکی از آخرین فیلم‌های صامت که با وجود بودجه سنگین به جنگ پرداخت. فیلمی به کارگردانی و با حضور خلبان‌ها و هوانوردهای جنگی که صحنه‌های نبرد را به تصویر کشید. فیلم اسکار بهترین فیلم و بهترین جلوه‌های مهندسی 1929 را دریافت کرد. این فیلم در سال 1997 به فهرست ملی ثبت فیلم اضافه شد.


6. روح سنت لوئیس – The Spirit Of St. Louis – 1957

گرچه فیلم در زمان اکران یکی از بهترین فیلم‌های “بیلی وایلدر” (Billy Wilder) نبود (“جیمز استوارت” (James Stewart) میانسال در نقش چارلز لیندبرگ 25 ساله حضور یافت) اما در سینمای مدرن جایگاه بهتری دارد. لیدنبرگ در تلاش برای آوردن غرب به دنیای پاریس باید هواپیمای مناسب را داشته باشد و بتواند کارهای دست نیافتنی انجام دهد. استوارت با تلاش برای اجرای نقشی کم سن و سال و سبک و سیاق هیچکاکی خود فیلمی موفق خلق کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


5. هواپیما! – Airplane! – 1980

فیلمی تاریک و هولناک درباره تلاش‌های خلبانی که می‌خواهد هواپیمایش را نجات دهد و از جان مایه می‌گذارد. این فیلم موفق با حضور برادران زاکر و “جیم آبراهامز” (Jim Abrahams) بسیار دیدنی بود. فیلم با فلش بک‌هایی داستان یک پرواز را نشان می‌دهد که مسافرانشان به این طرف و آن طرف کوبیده می‌شوند.


4. تاپ گان – Top Gun – 1986

یک فیلم اکشن عاشقانه با موسیقی متن و ساختار دیدنی ساخته “تونی اسکات” (Tony Scott) که بسیار موفق بود. اگر از آن دسته از سینمادوستانی هستید که منتظر اکران “تاپ گان: ماوریک” (Top Gun: Maverick) بودید که به علت کرونا به تأخیر افتاد، می‌توانید این فیلم از “جوزف کوشینسکی” (Joseph Kosinski) را تماشا کنید. فیلم جدید که برای تابستان برنامه ریزی شده بود احتمالاً تا کریسمس اکران می‌شود.


3. پرواز – Flight – 2012

“رابرت زمکیس” (Robert Zemeckis) هرگز تماشاگر را ناامید نمی‌کند، “دنزل واشینگتن” (Denzel Washington) هم همینطور. بنابراین حتماً باید این فیلم را تماشا کنید. گرچه شخصیت ویپ ویتاکر واشینگتن حال خوشی نداشت، با این حال به خاطر خراب بودن موتور هواپیما دچار سانحه شد و شش مسافرش را از دست داد. گرچه بقیه مسافران زنده ماندند، تحقیقات انجام شده به یک درام تریلر ختم شد. صحنه‌های پرواز فیلم دیدنی هستند.


2. مسئله زندگی و مرگ – A Matter Of Life And Death – 1946

پیتر کارتر (دیوید نئون “David Niven”) خلبان جنگی پیش از پریدن از هواپیمای خراب بدون چتر نجات با اپراتور آمریکایی رادیو (کیم هانتر “Kim Hunter”) مصاحبه‌ای داشت که در روبرو شدن با سرنوشتش به او کمک کرد.

این فیلم خوش ساخت و فنی این خلبان را درحالی نشان می‌دهد که برای حفظ زندگی خود از دادگاه التماس می‌کند. کارتر با وجود تصمیمش قصد بدی داشت، هرچند از مرگی که شایسته‌اش بود گریخته بود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید، 20 اثر ممتاز


1. هوانورد – The Aviator – 2004

اولین همکاری “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) و “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) در سال 2002 و در فیلم “دارودسته های نیویورکی” (Gang’s of New York) بود. سپس این دو در فیلم “هوانورد” همکاری کردند که در آن دیکاپریو در نقش یک هوانورد ظاهر شد. این فیلم آنقدر موفق بود که توانست استانداردهای جدید برای تولید و طراحی لباس تعریف کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. رامین 32

    خرداد 30, 1399

    جای پسران پرواز خالیه .

    پاسخ