معرفی بهترین فیلم‌های “دمی مور” (Demi Moore)؛ بازیگر فیلم روح

چندین سال قبل، زن جوانی که در سوپ اپرای “بیمارستان عمومی” (General Hospital) حضور یافت موضوع داغ هالیوود بود. در سال 1996 او به گران قیمت‌ترین بازیگر زن گیشه تبدیل شد. از سال 1990 تا 1994 در فیلم‌های موفقی چون “روح” (Ghost)، “چند مرد خوب” (A Few Good Men)، “پیشنهاد بی‌شرمانه” (Indecent Proposal) و “دیسکلوژر” (Disclosure) حضور یافت. این ستاره گیشه “دمی مور” است. کسی که به خاطر حضور در “رقص برهنه” (Striptease) دوازده میلیون دلار دریافت کرد. گرچه حالا شهرتش کمی فروکش کرده اما کاملاً از بین نرفته است.

در اینجا می‌خواهیم ده فیلم برتر “دمی مور” براساس امتیاز راتن تومیتوز را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. خانواده جونز – The Joneses – 2009 – 63%

کیت جونز (دمی مور) و استیوجونز (دیوید دوکاونی “David Duchovny”) به خارج از شهر نقل مکان می‌کنند، اما این خانواده رازی را پنهان می‌کنند. آن‌ها خود واقعی‌شان نیستند، بلکه یک تیم فروش هستند که محصولات شرکت‌های مختلف را پنهان می‌کنند تا نیاز بازار افزایش یابد.

با وجود اجرای زیبای دوکاونی و مور و عناصر طنز، بسیاری فیلم را خسته کننده و مسخره می‌دانستند.

همچنین بخوانید: 27 فیلم دیدنی سال 2019 که موردتوجه آکادمی اسکار 2020 قرار نگرفتند


9. گوژپشت نتردام – The Hunchback Of Notre Dame – 1996 – 71%

فیلمی از دیزنی درباره کازیمودو ناقوس زن نوترام (با صداپیشگی تام هولس “Tom Hulce”) که عاشق رقاص کولی، اسمرالدا، (با صداپیشگی “دمی مور”) می‌شود. اسمرالدا به او کمک می‌کند تا به استقلال برسد متوجه می‌شود زیبایی درون مهم است نه زیبایی بیرون.

این فیلم هفتمین فیلم انیمیشن تولید و اکران شده در زمان رنسانس دیزنی بود، یعنی در سال‌های 1989 تا 1999، زمانی که استودیو والت دیزنی به دلیل ساخت فیلم‌های اقتباسی از داستان‌های مشهود از لحاظ هنری و تجاری موفق بود. درست مانند سال‌های 1930، 1940 و 1950 که زمان رشد استودیو دیزنی بود.


8. بیویس و بات‌هد آمریکا را می‌نمایند – Beavis And Butt-Head Do America – 1996 – 72%

بحث برانگیزترین کمدی ‌ام تی وی در سال‌های 1990 ساخته “مایک جاج” (Mike Judge) که شخصیت‌های آن این بار به دنبال یافتن تلویزیون گمشده هستند.

“دمی مور” در نقش دالاس گریمز صداپیشگی کرده و همسر آن دوره‌اش یعنی “بروس ویلیس” (Bruce Willis) در نقش مادی گریمز صداپیشگی می‌کند. مادی به بیویس و بات هد 10،000 دلار پیشنهاد می‌دهد تا همسرش را بکشند، اما آنها موضوع را اشتباه برداشت می‌کنند. زمانی که دالاس زیبا اما دیوانه را می‌بینند، او هم دو برابر این مبلغ را پیشنهاد می‌دهد تا شوهرش را بکشند. هوش کم بیویس و بات هد ماجرای جالبی پدید می‌آورد.


7. عشق سونیا – Love Sonia – 2018 – 72%

فیلمی هندی براساس داستانی واقعی درباره دو خواهر (مرونال تاکور “Mrunal Thakur” و رایا سیسودیا “Riya Sisodiya”) که یکی به قاچاقچیان انسان فروخته شده و دیگری برای نجات خواهرش به دام می افتد. در این فیلم مور حضور کمیو دارد و با نقشی کوتاه در این مسیر به دو خواهر کمک می‌کند.

اجرای زیبای تاکور و سیسودیا و موضوع داغ فیلم می‌توانست به موفقیت آن کمک کند، اما به نظر تماشاگران تکراری و خسته کننده بود.


6. هری ساختارشکن – Deconstructing Harry – 1997 – 73%

در این فیلم مور نقش شخصیت تخیلی کتاب پرفروش “هری بلاک” (وودی آلن “Woody Allen”) را ایفا می‌کند که به عنوان یک روانپزشک عاشق بیمار خود شده (استنلی توچی “Stanley Tucci”)، اما بعد از دو سال و تولد یک پسر بسیار مذهبی شده و عاشق بیمار دیگری می‌شود. بلاک در کتاب‌هایش رازهای دوستانش را فاش کرده و همیشه با شخصیت‌های کتابهایش مواجه می‌شود.

مور بخشی از شخصیت‌های این داستان است و فیلم هم مانند فیلم‌های دیگر آلن جالب و دیدنی است.

همچنین بخوانید: 25 بازیگر هالیوودی که بقیه از آن‌ها متنفرند


5. روح – Ghost – 1990 – 73%

بدون شک بهترین نقش مور تا به امروز که نقش زنی به نام مالی جنسن را برعهده دارد، که همسرش (پاتریک سوویزی “Patrick Swayze”) کشته شده است. با این حال روح همسرش با اوست تا او را از شر خطری که در مسیرش قرار دارد نجات دهد و در این مسیر واسطه‌ای به نام ادا می براون با بازی “ووپی گلدبرگ” (Whoopi Goldberg) به او کمک می‌کند. گلدبرگ برای این نقش اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد.

این فیلم یکی از به یادماندنی‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما را خلق کرده که همان صحنه سفالگری است. مور با تیشرتی سفید و گلی در حال سفالگری است و موسیقی هم شنیده می‌شود. سپس آهنگ تمام شده و آهنگ Unchained Melody آغاز می‌شود. سوویزی با شلوار جین وارد شده و مور به او می‌گوید که نمی‌تواند بخوابد و سفالگری را به او یاد می‌دهد. این صحنه به دلیل سادگی و صحنه جنسی‌اش به یادماندنی شده است.


4. چند مرد خوب – A Few Good Men – 1992 – 83%

تام کروز” (Tom Cruise) در نقش یک وکیل ارتش از دو مأمور متهم به قتل دفاع می‌کند. اما آنها معتقدند که با دستور این کار را انجام داده‌اند. مور نقش مافوق کروز یعنی کلانتر جوان گالوی را ایفا می‌کند که از او می‌خواهد بهترین کار را انجام دهد و به همین دلیل بین آنها اختلاف ایجاد می‌شود.

این فیلم به مدت سه هفته فیلم برتر آمریکا بود که با وجود دیالوگ‌ها و اجرای زیبای کروز، مور و “جک نیکلسون” (Jack Nicholson) دیدنی شد. نیکلسون در نقش کلنل ناتان آروجساپ هر صحنه را از آن خود می‌کند. صحنه دادگاه که کروز درباره کد قرمز سؤال می‌کند هم دیدنی است.


3. مارجین کال – Margin Call – 2011 – 87%

داستانی درباره بانکی در وال استریت در زمان رکود اقتصادی سال 2008 که داستان 24 ساعت را نشان می‌دهد. مور نقش افسر امور مالی سارا رابرتسن را ایفا می‌کند که سرزنش‌ها متوجه اوست و تصمیم دارد تا پیش از بدتر شدن ماجرا عمده سهام را بفروشد.

منتقدین فیلم را دوست داشتند و آن را یکی از بهترین آثار درباره وال استریت کی دانستند. ستارگانی نظیر “کوین اسپیسی” (Kevin Spacey)، ” زکری کینتو ” (Zachary Quinto)، “جرمی آیرونز ” (Jeremy Irons) و “استنلی توچی” در فیلم حضور داشته و رکود سال 2008 را با جذابیت نشان می‌دهد.


2. اگر این دیوارها می‌توانستند صحبت کنند – If These Walls Could Talk – 1996 – 88%

داستانی درباره سه زن و ماجرای سقط آنها در یک خانه اما در فاصله‌های زمانی 22 ساله که در سال‌های 1952، 1974 و 1996 رخ داد و مور در کنار ” سیسی اسپیسک ” (Sissy Spacek) و ” Cher” (شر) اجرا می‌کند.

این فیلم پرامتیازترین فیلم تاریخ اچ بی او بود که نامزد چهار جایزه‌ امی و سه جایزه گلدن گلوب شد. مور نقش یک پرستاره بیوه اهل شیکاگو در سال 1952 به نام کلیر دانلی را ایفا کرد که توسط برادرشوهرش باردار شده و سقط می‌کند تا آبروی خانواده شوهرش نرود. او روی میز آشپزخانه سقط می‌کند اما به دلیل خونریزی شدید از دنیا می‌رود.

همچنین بخوانید: 6 فیلم جذاب و دیدنی درباره مردانگی که زنان ساخته اند


1. من پاتریک سوویزی هستم – I Am Patrick Swayze – 2019 – 100%

مستندی درباره زندگی “پاتریک سوویزی” فقید و با مصاحبه افرادی که او را خوب می‌شناختند و دوست داشتند، مانند همسر، دوستان و همبازی‌هایش. فیلم شخصیت سوویزی و تلاش او برای لذت بردن از زندگی و صداقت با خود و اطرافیانش را نشان می‌دهد. او در این مستند می‌گوید: “روی این سیاره آنقدرها فرصت نداری، پس همین حالا به دنبال چیزی که می خوای بگرد.”

مور در این فیلم درباره دوستی و رابطه کاری‌شان صحبت می‌کند، که پاتریک در عین سرسخت بودن بسیار دوست داشتنی و آرام و حساس بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم