10 فیلم مشابه فیلم 1917 که باید ببینید و لذت ببرید

“1917” اقتباسی آزاد از داستانی در دوران جنگ جهانی اول است که تماشاگران رئالیسم داستان را دوست دارند. داستان درباره سربازانی است که انسان‌ها را از مرگ نجات می‌دهند. برخی به این دلیل فیلم را دوست داشتند که جنگ جهانی اول را نشان می‌داد و برخی دیگر هم صحنه‌های اکشن فیلم را می‌پسندیدند.

خوشبختانه فیلم‌های مشابه “1917” هم وجود دارند که می‌توانند نمای متفاوت و جنبه‌های دیگری از جنگ‌های جهانی و ماجراجویی‌های فراموش نشدنی آن را نشان دهند. در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم مشابه “1917” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. خط باریک سرخ – The Thin Red Line – 1998

فیلمی قدیمی‌تر که در سال 1998 اکران شد و براساس زندگی نامه‌ای مرتبط با جنگ جهانی دوم ساخته شده است. داستان به جنگ گوادال‌کانال و گروهی از سربازان می‌پردازد که برای پیروزی در این جنگ مبارزه کرده و با یکدیگر پیوندی ایجاد می‌کنند که هرگز شکسته نمی‌شود. عناصر ماجراجویانه و احساسی فیلم ماشبه 1917 بوده و حقایق تاریخی مهمی فاش می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم 1917 که باید تماشا کنید


9. ستیغ هک‌سا – Hacksaw Ridge – 2016

جنگ جهانی دوم اتفاق مهمی بود، مخصوصاً برای معترضینی مانند “دزموند داس” که از برداشتن سلاح امتناع کرد. او به یک قهرمان بدل شد و در جنگ اکیناوا جان عده بی شماری را نجات داد.

فیلم داستان واقعی سربازی را نشان می‌دهد که برای نجات دیگران زندگی‌اش را به خطر می‌اندازد، درست مانند سربازان “1917”، با این تفاوت که همه آنها در انجام آن موفق نبودند.


8. پسران پرواز – Flyboys – 2006

فیلمی جنگی دیگری درباره سفر گروهی از آمریکایی‌های جوان که ناخواسته به خلبان جنگی بدل می‌شوند. این فیلم به ماجراجویی این افراد و موانع آن‌ها می‌پردازد. برخلاف “1917” در اینجا سربازان را روی زمین نمی‌بینیم، با این حال با پیشینه این خلبان‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.


7. عهد جوانی – Testament Of Youth – 2014

فیلمی براساس خاطرات جنگ جهانی دوم و از دیدگاه زنان. داستان درباره زن جوانی به نام ورا است که رویای نوشتن و عاشق شدن را کنار می‌گذارد تا پرستار شود. او در این راه با موانع و مشکلات زیاد روبرو شده و حتی مجبور می‌شود سربازان آلمانی را درمان کند. این فیلم در مقیاس بزرگتری ساخته شده زیرا تأثیر جنگ بر زنان خانه دار و کمک‌های آنان را هم دربرمی گیرد.


6. نجات سرباز رایان – Saving Private Ryan – 1998

یک فیلم کلاسیک درباره گروهی از سربازان آمریکایی در دوران جنگ جهانی دوم که باید آخرین پسر بازمانده یک خانواده را پیدا کند. بنابراین به دنبال نجات سرباز رایان به مناطق خطرناک قدم گذاشته و چند تن از آنها هم جانشان را از دست می‌دهند. احساسات و فضای فیلم مشابه “1917” است و به همین دلیل باید فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)


5. سنگر – The Trench – 1999

جنگ جهانی دوم پر از سنگر بود و به همین دلیل فیلمی با این نام ساخته شد. داستان درباره وقایع دوران جنگ و گروهی از سربازان است که در نبرد سم شرکت می‌کنند.

این افراد سن و سالی نداشتند و با دیدن جنگ متوجه می‌شوند دنیای جنگ با آنچه که تصور می‌کردند فرق دارد. این فیلم مشایه “1917” بوده و درباره گروهی از ارتش بریتانیاست، اما بیشتر به پیشینه سربازان و مشکلات آن‌ها می‌پردازد.


4. زیر تپه 60 – Beneath Hill 60 – 2010

داستانی درباره اولین شرکت حفاری استرالیا و پسر جوانی به نام “الیور وودوارد” که باید از تونل مخفی پر از مواد منفجره محافظت کند. فیلم دیگری از جنگ جهانی اول که حفارها و مهارت‌های خاص آنها را نشان می‌دهد.

در این نبرد نژادپرستانه باید از نقشه‌های آلمانی‌ها برای ویران کردن تونل‌های زیرزمینی جلوگیری کنند. طرفداران فیلم “1917” از این فیلم لذت می‌برند زیرا درباره جنگ جهانی اول اطلاعات خوبی ارائه داده و با فضای رازآلود خود بیننده را همراه می‌کند.


3. پساندل – Passchendaele – 2008

بسیاری به دلایل مختلف از جنگ کناره گیری می‌کردند و این فیلم داستان سربازی را نشان می‌دهد که پس از عاشق شدن راه خانه را پیش می‌گیرد. او برای مراقبت از برادرها نام خود را اشتباه می‌گوید و دوباره وارد لیست می‌شود و دخترک هم به عنوان پرستار به دنبال او می‌آید.

همه این شخصیت‌ها در نبرد پساندل یکدیگر را می‌بینند و داستانی احساسی ایجاد می‌شود که در آن یکی زنده مانده و دیگری می‌میرد.


2. دانکرک – Dunkirk – 2017

داستانی درباره جنگ جهانی دوم که نیروهای بریتانیایی و فرانسوی پیش از خراب شدن تنها لنگرگاه نیروهایشان را تخلیه می‌کنند و آلمانی‌ها بر سرشان هجوم می‌آورند. در این فیلم شاهد داستان‌های فرعی هستیم، زیرا در مسیر رسیدن سربازها به خانه با آنها همراه می‌شویم. فیلم با “1917” کمی فرق دارد، اما عناصر رازآلود داستان بیننده را تا پایان میخکوب می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه دانکرک (Dunkirk)


1. میدوی – Midway – 2019

نبرد می‌دوی در تاریخ آمریکا فراموش نمی‌شود. فیلم داستان خلبان‌هایی را نشان می‌دهد که در این نبرد جنگ جهانی دوم نقش مهمی دارند. در این ماجرای مهم چهره‌هایی نقش دارند که سرنوشت تاریخ ر برای همیشه عوض می‌کنند. با دیدن این فیلم و صحنه‌های نبرد از پای تلویزیون تکان نمی‌خورید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Mehdi

    خرداد 28, 1399

    حتی خود ۱۹۱۷ هم نتونست عین دانکرک بینظیر باشه

    پاسخ

  2. Siyavash

    خرداد 27, 1399

    عجب لیست عالی و محشری بود…

    پاسخ