معرفی 10 فیلم برتر “توبی مگوایر” (Tobey Maguire) بر اساس امتیاز IMDb

“توبی مگوایر” (Tobey Maguire) بیشتر به دلیل بازی در نقش مرد عنکبوتی شهرت دارد، با این حال در فیلم‌های دیگر هم حضور یافته است. نقش‌های او در فیلم‌های دیگر چه کوچک باشند چه بزرگ، در هر صورت در آنها خوب ظاهر شده است.

او در این نقش‌ها و شخصیت‌ها چنان با مهارت حضور یافته که نمی‌توان مرد عنکبوتی را بهترین نقش آفرینی او دانست. در اینجا می‌خواهیم برخی از بهترین فیلم هی “توبی مگوایر” براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. سیبیسکوت – Seabiscut – 2003 – 7.3

مسلماً این فیلم محصول سال 2003 باید در فهرست برترین فیلم‌های مگوایر باشد. فیلمی براساس داستانی واقعی در دوران رکود اقتصادی آمریکا که نه تنها اجرای زیبا بلکه داستانی جذاب دارد.

مگوایر در نقش رد پولارد اجرای خوبی دارد که پس از حضور او در فیلم موفق “مرد عنکبوتی” (Spider-Man – 2002) بود. اجرای مکمل “جف بریجز” (Jeff Bridges) و “الیزابت بنکس (Elizabeth Banks) هم فیلم را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست پرهزینه ترین فیلم هایی که تا به حال ساخته شده اند


9. زندگی این پسر – This Boy’s Life – 1993 – 7.3

فیلمی دیگر با داستانی واقعی که جز اولین فیلم‌های مگوایر است و در آن نقش اصلی ندارد. او در نقش چاک بالگر در کنار بازیگران اصلی دیگر مانند “آلن بارکین” (Ellen Barkin)، “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) و “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) اجرای دیدنی دارد.

درحالی که همکاری مگوایر و دیکاپریو بیشتر در “گتسبی بزرگ” (The Great Gatsby – 2013) در یادها مانده اما این فیلم اولین همکاری این دو است. گرچه این اثر چندان در کارنامه این دو شناخته شده نیست، اما هنوز هم مانند جواهری پنهان می‌درخشد.


8. مرد عنکبوتی دو – Spider-Man 2 – 2004 – 7.3

تا به امروز بسیاری از طرفداران مرد عنکبوتی این فیلم را بهترین سری مرد عنکبوتی می‌دانند. زیرا با داستانی قوی، اجرایی دیدنی و صحنه‌های اکشن، خیره کننده شده است. مگوایر این بار هم به نقش پیتر پارکر بازگشته و با دکتر اکتاپوس (آلفرد مولینا “Alfred Molina”) روبرو می‌شود. پایان فیلم غیر قابل پیشبینی بود و همین علاقه طرفداران به این اثر را بیشتر کرد. این نقاط قوت باعث شد این فیلم یکی از بهترین آثار مگوایر باشد.


7. مرد عنکبوتی – Spider-Man – 2002 – 7.3

این فیلم با فاصله کمی از سیکوئلش قرار گرفت و از آن بهتر است. یکی از اولین فیلم‌های ابرقهرمانی و اولین فیلم “مرد عنکبوتی” که تمام عناصر موردنیاز این ژانر را داراست.

این فیلم نه تنها مورداستقبال تماشاگران و طرفداران قرار گرفت، بلکه الگوی فیلم‌های دیگر این ژانر است. با وجود سبک خاص “سم ریمی” (Sam Raimi) این فیلم نه تنها یکی از بهترین آثار مگوایر بلکه یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی است.


6. هری ساختارشکن – Deconstructing Harry – 1997 – 7.4

گرچه فیلم یکی از آثار به یاد ماندنی “وودی آلن” (Woody Allen’s) نیست، اما جذابیت‌های خودش را دارد. داستانی درباره شخصیت هری بلاک نویسنده که برای نوشتن از شخصیت‌ها و داستان‌های روزمره‌اش الهام می‌گیرد.

در این فیلم مگوایر نقش هاروی استرن، مردی شیفته رابطه جنسی را ایفا می‌کند که به اشتباه به مرگ محکوم شده است. گرچه نقش مگوایر در فیلم چندان بلند نیست، اما نقشی طنز را برعهده دارد. گرچه شاید فیلم به نظر همه دیدنی نباشد، به راحتی می‌توان فهمید چرا در کارنامه مگوایر از بقیه پیشی گرفت.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما که جزو MCU نیستند


5. طوفان یخ – The Ice Storm – 1997 – 7.4

مدت کوتاهی پیش از اکران “هری ساختارشکن” مگوایر خودش را در نقش بزرگتر پل هود در فیلم “طوفان یخ” دید. این فیلم ساخته “انگ لی” (Ang Lee) درباره یک خانواده روستایی است و رابطه جنسی و مواد مخدر هم مضامین اصلی فیلم هستند.

روایت فیلم قابل قبول است، هرچند گاها جنبه‌های عجیبی دارد. گرچه مگوایر تمرکز اصلی فیلم نیست، اما نقش پل را به خوبی اجرا می‌کند.


4. قوانین خانه سایدر – The Cider House Rules – 1999 – 7.4

فیلمی با حضور مگوایر در نقش اصلی هومر ولز، که به عنوان یک درام عاشقانه از اجراهای خوبی بهره برده است. بازیگران دیگر فیلم عبارتند از “شارلیز ترون” (Charlize Theron) و “مایکل کین” (Michael Cain) و فیلم با تحسین مواجه شد.

داستان درباره پزشک جوانی است که یتیم خانه را ترک می‌کند تا دنیا را ببیند. بنابراین داستان تاثیرگذار و الهام بخشی خلق می‌شود. فیلم از رمانی به همین نام نوشته “جان اروینگ” اقتباس شده و به همین دلیل امتیاز فیلم از سایر فیلم‌ها بالاتر است.


3. پلزنت‌ویل – Pleasantville – 1998 – 7.5

فیلمی با حضور مگوایر در نقش دیوید در کنار “ریس ویترسپون” (Reese Witherspoon) در نقش خواهرش جنیفر، که با وجود تفاوت‌ها ناگهان به دنیای سریال تلویزیونی سال 1950 یعنی پلزنت ویل برده می‌شوند و باید سازش با یکدیگر را بیاموزند.

فیلم نه تنها طنز بلکه جذاب بوده و مضامین و ارتباط میان بازیگران این اثر را به یکی از برترین فیلم‌های کارنامه بازیگری مگوایر تبدیل می‌کند.


2. ساعت بیست و پنجم – 25th Hour – 2002 – 7.6

فیلمی به کارگردانی “اسپایک لی” (Spike Lee) درباره فرد معتادی که به کل زندگی‌اش می‌اندیشد. جالب اینجاست که در این فیلم که یکی از مهم‌ترین فیلم هاای کارنامه اوست، مگوایر نقشی برعهده ندارد.

بلکه او در کنار “انگ لی” تهیه کنندگی فیلم را برعهده دارد که کمی عجیب است. خوشبختانه فیلم موفق از آب درآمد و اجرای زیبای “ادوارد نورتون” (Edward Norton) در کنار “فیلیپ سیمور هافمن” (Phillip Seymore Hoffman) این فیلم را به یکی از برترین آثار مگوایر بدل می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ادوارد نورتون که باید تماشا کنید


1. ترس و نفرت در لاس وگاس – Fear And Loathing In Las Vegas – 1998 – 7.6

یک کمدی شناخته شده با حضور “جانی دپ” (Johnny Depp) و “بنیسیو دل تورو” (Benicio Del Toro) و درباره ماجراجویی‌های دیوانه وار آن‌ها. گرچه فیلم درباره این دو شخصیت است، اما مگوایر هم در نقش هیچ هایکر در فیلم حضور دارد.

طنز و شیوه خاص روایی داستان آن را به یکی از برترین آثار این ژانر تبدیل می‌کند. گرچه این فیلم یکی از آثار شناخته شده این بازیگر نیست، اما این بازیگر در آن اجرای زیبایی دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. mohammad

    آبان 12, 1399

    چطور گريت گتسبي به همراه دي كاپريو جزو ده فيلم برترش نبود

    پاسخ

  2. Siyavash

    خرداد 27, 1399

    عباس جان بیست و پنجمین ساعتو که ادوارد نورتون بازی کرده…

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به Siyavash

      خرداد 27, 1399

      سلام،
      بله درسته و توی توضیح این فیلم هم گفته شده که مگوایر نقشی برعهده نداشته و به عنوان تهیه کننده همکاری داشته.

      پاسخ