لیست بهترین فیلم های آرون پل (بازیگر نقش جسی در برکینگ بد)

آرون پل” (Aaron Paul) به خاطر بازی در نقش جسی پینکمن، شخصیت معتاد و شریک تجاری والتر وایت، معلم شیمی که به آشپز مواد مخدر تبدیل شده، در سریال “برکینگ بد” (Breaking Bad) شهرت دارد. او برای این نقش سه جایزه‌امی بازیگر نقش مکمل مرد در سریال درام را دریافت کرد.

اولین نقش آفرینی “آرون پل” در سال 1999 و در اپیزودی از سریال “بورلی هیلز، ۹۰۲۱۰” (Beverly Hills, 90210) بود که به عنوان بازیگر مهمان حضور یافت. از آن زمان در بیش از 50 فیلم و سریال تلویزیونی حضور یافت. او در جشنواره‌های مختلف نامزد 24 جایزه شد. در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های او براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. جنون سرعت – Need For Speed – 2015 – 6.5

فیلمی براساس یک بازی ویدیویی معروف که موردتوجه منتقدین قرار نگرفت. با این حال، تماشاگران از آن اسقبال کردند. در این فیلم توبی مارشال (آرون پل) یک مکانیک پرتلاش و بازیکن مسابقه است که درگیر ماجرای قتل می رشود. بعد از بیرون آمدن از زندان یکی از ماشین‌های قبلی‌اش را به دست آورده و به تورنمنت مسابقات اتومبیل رانی غیرقانونی به نام دلئون وارد می می‌شود تا از خودش انتقام بگیرد. گرچه انتقام می‌گیرد، اما یک بار دیگر به زندان می‌رود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم ترسناک دیدنی و جدید که احتمالا تماشا نکرده اید


9. آخرین خانه در سمت چپ – The Last House On The Left – 2009 – 6.5

با بچه کسی در نیفتید. ظاهراً هنوز عده‌ای این موضوع را نفهمیده‌اند. در این فیلم گروهی دو زن جوان را ربوده و به طور وحشیانه‌ای آزار می‌دهند. سپس به خانه‌ای بیرون از شهر حمله می‌کنند که به والدین یکی از آن دخترها تعلق دارد. والدین پس از مشاهده رفتار وحشیانه آنها برای انتقام گیری کارهای خشنی می‌کنند. این فیلم را می‌توان نسخه تاریک “تنها در خانه” (Home Alone) دانست. “آرون پل” نقش یکی از اعضای گروه به نام فرانسیس را بازی می‌کند.


8. سیاه مست – Smashed – 2012 – 6.8

فیلمی موفق درباره دو عاشق معتاد به الکل به نام‌های کیت (مری الیزابت وینستد “Mary Elizabeth Winstead”) و چارلی هانا (آرون پل) که زندگی‌شان روی لبه تیغ قرار دارد. به زودی اعتیاد کیت افسارگسیخته شده و مجبور می‌شود از یک مشاور کمک بگیرد.

او به کلاس‌های ترک اعتیاد رفته و به زودی مشکلاتش را حل می‌کند. با این حال مشکلات دیگری مانند مشکل مالی او را به زانوی درمی آورد. رابطه خراب او و چارلی هم به جدایی ختم می‌شود.


7. کینگزگلیو: فاینال فانتزی ۱۵ – Kingsglaive: Final Fantasy XV – 2016 – 6.8

یک فانتزی انیمیشن ژاپنی براساس فضا و داستان بازی ویدیویی “فاینال فانتزی 15” که بازیگران انگلیسی زبان از جمله “آرون پل” و “َشان پن” (Sean Bean) و بازیگران ژاپنی در آن هنرنمایی می‌کنند.

در این فیلم، شاه رجیس حاکم سرزمین لوسیز، سرباز و مردمانش را جمع می‌کند تا در مقابل حمله امپراتوری نیفلهایم از سرزمین خود محافظت کنند. “آرون پل” در نقش نیکس صداپیشگی می‌کند.


6. زن آمریکایی – American Woman – 2018 – 6.8

در این فیلم، زنی به نام دبورا با گم شدن دختر نوجوانش افسرده می‌شود و مجبور است در کنار تلاش برای یافتن حقیقت نوه‌اش را به تنهایی بزرگ کند. با این حال یازده سال طول می‌کشد تا حقیقت روشن شود.

“آرون پل” نقش همسر دبورا یعنی کریس را ایفا می‌کند که پس از هشت هفته آشنایی و تنها برای کنار آمدن با غمش با او ازدواج می‌کند. پس از اینکه متوجه می‌شود او با زن دیگری ارتباط دارد از او جدا شده و او را از خانه‌اش بیرون می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه برکینگ بد (Breaking Bad)


5. مأموریت: غیرممکن 3 – Mission Impossible III – 2006 – 6.9

چندگانه “مأموریت غیرممکن” در سال‌های 2010 بهتر شد و فیلم‌های پیشین تا حدی فراموش شدند. اگر طرفدار این فیلم‌ها هستید، حتماً می دانید “آرون پل” در سری سوم حضور یافت و نقش یکی از اقوام ایتن هانت یعنی ریک مید را ایفا کرد.

در این فیلم مجرم نابغه، اوون داوین یک مأمور اف بی آی مخفی را حین مأموریت به قتل می‌رساند، همچنین یک سلاح مخفی هم دارد، بنابراین هانت باید بازنشستگی را کنار گذاشته و او را دستگیر کند. “کانیه وست” (Kanye West) هم در این فیلم اجرای کمیو دارد.


4. پدران و دختران – Fathers & Daughters – 2015 – 7.1

در این فیلم “راسل کرو” (Russel Crowe) نقش یک رمان نویس برنده جایزه به نام جیک را ایفا می‌کند که پس از مرگ همسرش در تصادف زندگی‌اش از هم پاشیده و باید دختر 5 ساله‌اش کیتی را نگه دارد. بدتر اینکه اقوام می‌خواهند دخترک را از او بگیرند.

این داستان از دهه 80 تا امروز جریان دارد. کیتی 30 ساله حالا باید با مشکلاتی که از او کودکی با او همراه بود کنار بیاید. “آرون پل” در نقش کامرون، مردی است که کیتی یک شب با او رابطه داشته و این رابطه ادامه پیدا می‌کند.


3. نگاه آسمانی – Eye In The Sky – 2016 – 7.3

در این فیلم، کاترین پوول (هلن میرن “Helen Mirren”) کلنل ارتش بریتانیاست که پس از شنیدن خبر مرگ یک مأمور مخفی توسط گروه تروریستی الشباب، تصمیم می‌گیرد موضوع را رسیدگی کند. او برای دستگیری این افراد سفری را از نورث وود آغاز می‌کند.

رهبرهای گروه در نیروبی کنیا جلسه‌ای دارند. با ورود دختری جوان به منطقه خطر همه چیز به هم ریخته و به سختی می‌توان با تروریست‌ها روبرو شد. همین موضوع به نبردی بین المللی منجر می‌شود. “آرون پل” نقش خلبانی به نام استیو واتس را برعهده دارد.


2. کی-پکس – K-PAX – 2001 – 7.4

یک فیلم علمی-تخیلی خوش ساخت با اقتباس از رمانی نوشته “جین برور” در سال 1995. فیلم درباره یک بیمار روانی است که خود را نه انسان بلکه یک بیگانه از سیاره کی-پکس می‌داند. پزشکش دکتر مارک پوول می‌خواهد از حقیقت سردربیاورد.

“آرون پل” جوان نقش پسر دکتر یعنی مایک پوول را برعهده دارد. با وجود موفقیت فیلم در هفته اول اما در گیشه شکست خورد. مشکلات حقوقی کارگردان فیلم “الیزیو سوبیلا” (Eliseo Subiela) بر موفقیت فیلم تأثیر گذاشت.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های اورجینال شبکه نتفلیکس در سال 2019


1. ال کامینو: فیلم برکینگ بد – El Camino: A Breaking Bad Movie – 2019 – 7.4

این فیلم باید در صدر باشد. “برکینگ بد” به گونه‌ای تمام شد که طرفداران هرگز نتوانستند بفهمند چه بر سر جسی آمد. خوشبختانه “وینس گیلیگان” (Vince Gilligan) تصمیم گرفت برای نشان دادن پایان شخصیت جسی این فیلم را بسازد.

با وجود موفقیت فیلم عده‌ای معتقد بودند آنچنان که باید ندرخشید. در این فیلم جسی از دارودسته جک دور می‌شود. از آنجاییکه پلیس به دنبال اوست به سراغ سال می‌رود، سال به او هویت جدیدی داده و او را ناپدید می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. میلاد

    آذر 9, 1400

    سلام ممنون از سایت خوبتون.
    توضیحاتتون واسه فیلم برای معرفی یکم زیاده
    مخصوصا داستان فیلم نامه یه جورایی واسه مخاطب لو رفته
    ممنون

    پاسخ

  2. Siyavash

    خرداد 26, 1399

    “راسل کرو” تو “پدرها و دخترها” عالیه…

    پاسخ