معرفی بهترین اجراهای “هیث لجر” (Heath Ledger) به جز نقش جوکر

هیث لجر” در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیگران نسل خودش بود. باید تمام اجراهای او را ببینید زیرا به نقش‌هایش چنان عمقی می‌داد که معدود بازیگری توانایی آن را دارد، چه برسد بازیگری که در دهه 20 زندگی به سر می‌برد. توانایی لجر در فرو رفتن در نقش جوکر در فیلم “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) محصول سال 2008 جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. اجرای او در نقش جوکر اجرای تاریکی شد، اما او اجراهای دیگری هم دارد. در اینجا می‌خواهیم 10 اجرای برتر “هیث لجر” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “ند کلی” در ند کلی – 2003 – Ned Kelly

در سال 2003 “هیث لجر” استرالیایی نقش یکی از قهرمان‌های افسانه‌ای کشورش را ایفا کرد. “ند کلی” یک یاغی استرالیایی در اواخر سال‌های 1800 بود که شخصیتی رابین هودی داشت. گرچه در حقیقت سارق و قاتل بود، اما به دلیل اتهامات اشتباه مجبور شد از دست قانون فرار کند و زندگی یاغی گرایانه را پیش بگیرد.

لجر با وجود اینکه به این شخصیت شباهت نداشت، اما آن را به خوبی نشان داد. گرچه لهجه ایرلندی نداشت، چون والدین کلی مهاجر بودند، با این حال توانست تلاش کلی برای زندگی و انجام خشونت برای بقا را نشان دهد. اجرای او دیدنی و قابل تأمل بوده و گرچه منتقدین از آن استقبال نکردند اما جز بهترین آثار لجر است.

همچنین بخوانید: رده بندی برترین فیلم‌های تاد فیلیپس براساس امتیاز IMDB


9. “کازانووا” در کازانووا – 2005 – Casanova

یکی از جنبه‌هایی که طرفداران لجر ندیدند جنبه رمانتیک اوست که در این فیلم محصول سال 2005 نمایش داده شد و در آن توانسن نقش مردی را ایفا کند که می‌توانست توجه زنان را جلب کند.

این فیلم ساخته “لاسه هالستروم” (Lasse Hallstrom) فیلمی ساده است که لجر در آن اجرای جالب و دیدنی داشته و با لبخند خود آن را تماشایی می‌کند. فیلمی که کمتر بازیگرانی می‌توانستند در آن چنین اجرایی داشته باشند.


8. “گابریل مارتین” در وطن پرست – 2000 – The Patriot

در این فیلم با تم جنگی انقلابی ساخته ” رول‌اند امریش” (Rolland Emmerich) در سال 2000 لجر نقش پسر “مل گیبسون” (Mel Gibson) را برعهده دارد. لجر در مقابل اجرای قوی گیبسون اجرای درخشانی داشت. گرچه فیلم نقدهای منفی دریافت کرد، اما اجرای لجر در نقش مرد جوانی که در کنار پدرش برای کشورش و خودش می‌جنگد بی نظیر بود.


7. “یاکوب گریم” در برادران گریم – 2005 – The Brothers Grimm

شانس دیگری برای دیدن جنبه رمانتیک لجر. یک کمدی سیاه محصول سال 2005 از “تری گیلیام” (Terry Gilliam) با حضور لجر و “مت دیمون” (Matt Damon) در نقش برادرنی که با جادوگران و هیولاها مبارزه کرده و داستان سرایی می‌کنند.

استودیو در فیلم گیلیام سانسورهایی ایجاد کرد و منتقدین هم از نسخه پایانی آن شاکی بودند. تنها اجرای لجر تحسین شد. این بازیگر توانست اجرای کمدی زیبایی داشته باشد که به خوبی از عهده آن برآمد.


6. “دن” در کندی – Candy – 2006

پس از مرگ “هیث لجر” نقش او در این فیلم محصول سال 2006 بیشتر موردتوجه قرار گرفت. لجر نقش شاعری را ایفا کرد که اعتیادشان به مواد مخدر و یکدیگر داستان را پیچیده می‌کند. اجرای او بسیار واقعی بوده و توانست به خوبی نقش فردی را که در دنیای هروئین غرق می‌شود نشان دهد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع اعتیاد و مواد مخدر


5. “هاروی فورشم” در چهار پر – 2002 – The Four Feathers

فیلمی محصول سال 2002 با حضور لجر در نقش “هاروی فورشم”، افسری بریتانیایی که در سودان 1875 به بزدلی متهم شده است. لجر در این نقش جسور و جدی است و توانست تنش این شخصیت که از تقلای او برای انجام وظیفه در مقابل اخلاقیات ناشی می‌شود را نشان دهد.


4. “اسکیپ انبلام” در لردهای داگ‌تاون – 2005 – Lords Of Dogtown

فیلمی که در آن لجر به نوعی نقش یک معلم را ایفا می‌کرد. فیلمی از “کاترین هاردویک” (Catherine Hardwicke) درباره داستان زندگی یک موج سوار در سال‌های 1970 ونیز، کالیفرنیا. لجر نقش “اسکیپ انبلام” مربی واقعی این موج سوار را ایفا می‌کرد. موهای آشفته بلند و نگرش وحشیانه درباره فلسفه‌های زندگی موج سواری چیزهایی هستند که لجر توانست به کمک آنها رفتار سرکشانه و سبک و سیاق او را به خوبی به نمایش گذاشته و او را باورپذیر کند.


3. “رابی” در من آنجا نیستم – 2007 – In I’m Not There

فیلمی خاص از “تاد هینز” (Todd Haynes) براساس آهنگ‌های “باب دیلن” (Bob Dylan) که هر بخش فیلم اثر متفاوتی از او را نشان داده و لجر به خوبی آهنگ‌های او درباره ازدواج و مشکلاتی در رابطه با زنان را نشان می‌دهد.

نقش لجر در این فیلم چالش برانگیز و چندلایه بود و رابی هم نقش مردی را ایفا می‌کند که ازدواجش ویران می‌شود. او مردی است که نمی‌تواند با حقایق ازدواج از هم پاشیده‌اش کنار بیاید. لجر به دلیل اجرای متعهدانه و تاثیرگذار خود بیشترین تحسین را دریافت کرد.


2. “سانی گروتوسکی” در مهمانی هیولا – 2001 – Monster’s Ball

فیلمی تحسین شده و برنده اسکار در سال 2001 با حضور لجر در نقش مکمل پسر یک نگهبان زندان به نام بیلی باب تورنتون. لجر نقش کوتاهی دارد اما توانست بر شخصیت‌ها و فیلم تأثیر بگذارد.

موضوع فیلم تیره بوده (نژادپرستی، مشکلات جنسیتی و مجازات مرگ) و شخصیت لجر هم چندان روشن نیست. این بازیگر اجرای درخشانی داشته و توانست نقش پسری جدا از پدر و دور از باورها و حقایق و مشکلات خانوادگی را نشان دهد.

همچنین بخوانید: رده بندی برترین فیلم‌های اَن هتوی (Anne Hathaway)


1. “انیس دل مار” در کوهستان بروکبک – 2005 – Brokeback Mountain

در این فیلم اقتباسی از “انگ لی” (Ang Lee) براساس رمان “لری مک مرتری” (Larry McMurtry) لجر توانست خود را به عنوان یک بازیگر جدی اثبات کند.

لجر نقش “انیس دل مار” را ایفا کرد و به خوبی توانست در آن نقش غرق شود. این بازیگر توانست در نقش فرو رفته و عشق و تمایل را نشان دهد. یک اجرای دیدنی که اولین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. Reza

    تیر 2, 1399

    جوکر چی پس؟

    پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به Reza

      تیر 2, 1399

      سلام رضا جان،
      به تیتر مقاله دقت کنی نوشته به جز نقش جوکر

      پاسخ

  2. محمدرضا

    خرداد 24, 1399

    بنده خدا اگه زنده هم میموند جوکر جرد لتو رو میدید دق میکرد

    پاسخ

    • Siyavash در پاسخ به محمدرضا

      خرداد 26, 1399

      خخخخخخخ…

      پاسخ

    • خسرو در پاسخ به محمدرضا

      خرداد 26, 1399

      تو مدت زمان کم:هنرنمایی قابل توجهی داشت خداییش…روحش شاد…

      پاسخ

    • طاها در پاسخ به محمدرضا

      تیر 2, 1399

      عالی گفتی خداییش قربون دهنت

      پاسخ