رتبه بندی 10 شخصیت برتر سریال “شرلوک” (Sherlock)

سریال اوریجینال “شرلوک” با حضور “بندیکت کامبربچ” (Benedict Cumberbatch) در نقش کارآگاه شرلوک هولمز یکی از مدرن‌ترین اقتباس‌های “ماجراجویی‌های شرلوک هولمز” اثر “سِر آرتور ایگناتیوس کانن دوئل” است که در آن شرلوک هولمز در کنار دکتر جان واتسون مجرمین فضای مدرن لندن را به دام می‌اندازند و خودشان هم در خیابان بیکر اقامت دارند.

در این سریال چهار قسمتی شرلوک و دکتر واتسون (با بازی “مارتین فریمن” (Martin Freeman)) در مقابل دشمنان قرار می‌گیرند و به همین دلیل تمام اپیزودها جذاب است. در این سریال شخصیت‌های جذاب دیگری هم قرار دارند که آنها را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. یوروس هولمز – Eurus Holmes

شخصیتی که رازی را از خانواده هولمز پنهان کرد و در اپیزود آخر سریال شخصیت منفی بود، او خواهر شرلوک و مایکرافت است. او که با هوش بالا متولد شد با برادران هولمز تفاوت دارد. او می‌تواند تنها با حرف زدن با مردم آنها را متقاعد کند تا خواسته‌اش را عملی کنند. با اینکه خودش از قدرت‌هایش آگاه نیست، اما دوست دارد زندگی عادی و دوست داشته باشد، اما این موضوع برای او ممکن نیست زیرا مایکرافت او را در زندانی امنیتی نگه می‌دارد.

همچنین بخوانید: لیست 50 تایی بهترین کاراکترهایی که در کتاب‌های کمیک خلق شده‌اند


9. خانم هادسن – Mrs. Hudson

خانم هادسن صاحب خانه‌ای در خیابان بیکر بوده و به خاطر اینکه اجازه می‌دهد در ملکش هر کاری انجام پذیرد به شرلوک و جان نزدیک است. تیراندازی‌های شرلوک به دیوار یا انفجارهای آن اطراف نمی‌تواند او را ناراحت کند. علاوه بر این، او با شوخی‌های خود می‌تواند طنز سریال را افزایش دهد. او بیش از هرکس دیگری جان و شرلوک را شناخته و آن‌ها نمی‌گذارند اتفاقی برای او بیفتد.


8. کالورتن اسمیت – Culverton Smith

شخصیت منفی اپیزود The Lying Detective (فصل 4، قسمت 2) که به دلیل کمک‌های خیریه‌اش در شهر یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین تاجران لندن است. با این حال درونش هیولایی خوابیده که عاشق کشت و کشتار است. از آنجایی که نفوذ زیادی دارد می‌تواند هر کاری انجام داده و پنهان شود. زمانی که شرلوک کالورتن را هدف قرار داد، نمی‌دانست این هیولا چه توانایی‌هایی داشت.


7. آیرین آدلر – Irene Adler

همه دخترها آرزو دارند توجه شرلوک را جلب کنند و این کار آسان نیست، اما آیرین آدلر دختری است که به مدد زیبایی و البته هوشش این کار را انجام داد. دختری جذاب، جسور و نمایشی که همین مشخصه مشترک آنها را به هم نزدیک می‌کند.


6. چارلز آگاستس مگنوسن – Charles Augustus Magnussen

این شخصیت از نظر مخالف بودن پس از جیمز موریارتی قرار می‌گیرد. یکی از شخصیت‌ها با حافظه‌ای درخشان که خودش حافظه‌اش را هارد درایو می‌نامد. او به مدد اطلاعات زیادش به هر جایی وارد شده و نام ناپلئون باج گیر را گرفته است.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


5. مایکرافت هولمز – Mycroft Holmes

مایکرافت برادر شرلوک و افسر بالارتبه بریتانیاست که درست مانند شرلوک یک نابغه است. حتی می‌توان گفت در استدلال از شرلوک هم بهتر است، اما ظاهراً احساساتی ندارد چون ترجیح می‌دهد نها بماند، گرچه جامعه گریز نیست. او همیشه نگران شرلوک است، با این حال مانع او نمی‌شود. بنابراین رابطه آن دو کمی پیچیده است.


4. مری مورستن – Mary Morstan

یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های سریال “مری مورستن” است که موردعلاقه جان می‌باشد. در نگاه اول شبیه همه زنانی است که جان با آنها رابطه دارد، با این حال کمک او در پرونده‌ها نشان می‌دهد او با زنان دیگر فرق دارد. گرچه جان با مری ازدواج می‌کند، اما رازهای تاریکی آشکار می‌شود که رابطه آنها را به خطر می‌اندازد.


3. جیمز موریارتی – Jim Moriarty

در این سریال “اندرو اسکات” (Andrew Scott) نقش “جیمز موریارتی” را برعهده دارد. او شخصیتی معمولی نیست زیرا هربار که دهانش را باز می‌کند می‌خواهد نشان دهد که شخصیتی معمولی نیست و می‌تواند برای مجرمین یک مشاور باشد. او آدم جالبی است که معما دوست دارد و برای شکست شرلوک هرکاری می‌کند. تا به اینجا اپیزود The Reinbach Fall (فصل 2، اپیزود 3) یکی از بهترین اپیزودهای این سریال در دهه اخیر محسوب می‌شود.


2. دکتر جان واتسون – Dr. John Watson

تنها دوست صمیمی شرلوک در جهان “دکتر جان واتسون” است که می‌تواند جانش را برای شرلوک به خطر بیندازد. او یک کهنه سرباز جنگ است که هرگز نتوانسته وحشت جنگ را فراموش کند، و زندگی خاصی دارد که خطر و غیرقابل پیشبینی بودن همیشه با او همراه است.

یک پزشک باهوش که مهارت‌های سریال را به جلو می‌برد. گرچه همیشه بهترین نیست، اما یکی از عاقل‌ترین مردان سریال می‌باشد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم کارآگاهی و رمزآلود برتر در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. شرلوک هولمز – Sherlock Holmes

نابغه، بی حوصله، مسئول و یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌ها که می‌توان او را فردی خارق العاده دانست. چنان با مهارت هر پرونده‌ای را حل می‌کند که نمی‌توان از او چشم برداشت.

خودش را یک جامعه گریز می‌داند و احساساتش را به شکل عجیبی نشان می‌دهد. گاهی اوقات برای او متأسف می‌شوید و سپس به یاد می‌آورید که کارش درست نبوده است. اجرای “بندیکت کامبربچ” بی نقص است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. .

    آبان 6, 1400

    موریارتی یک قدم از شرلوک جلوتر و بهتره به نظرم باید تو مرتبه یک بود و شرلوک دوم.

    پاسخ

  2. ممد

    اردیبهشت 9, 1400

    فقط جایی که میگه اسم مایکرافت بیاد همه درا باز میشن

    پاسخ

  3. شرلوک هلمز

    دی 9, 1399

    همین رتبه بندی ولی جای مایکرافت و مری عوض بشه و به جای کالورتن اسمیت باید لسترید باشه و لسترید هم قبل مری

    یوروس هلمز
    چارلز اگستس
    ایرین ادلر
    خانم هادسن
    مری
    مایکرافت
    لسترید
    واتسون
    موریارتی
    شرلوک

    پاسخ

  4. شرلوک هلمز

    دی 9, 1399

    سلام عالی بود رتبه بندیه من

    یوروس هلمز ازش خوشم نمیاد

    کالورتو اسمیت

    چارلز اگاستس

    ایرین ادلر

    خانم هادسن

    مری مورستون

    مایکرافت

    واتسون

    موریارتی حیف که زود مرد البته من تا فصل 3 دیدم

    شرلوک هلمز

    پاسخ

  5. سیاوش

    دی 4, 1399

    عالی بود سریالش . مایکرافت و شرلوک رو از همه بیشتر دوست دارم

    پاسخ

  6. شایان

    شهریور 7, 1399

    یه سریال حال خوب کن عالی.بی نظیره
    رتبه بعدی خودم اینه:شرلوک،موری آرتی،مایکرافت،جان،آیرین ادلر، مریخانم هادسون،لستراد هم خیلی خوبه شرلوک اسمشو هی یادش میره(تو عروسی بهش گفت «اسکاتلندیار)😂😂

    پاسخ

  7. فیلمبین

    خرداد 24, 1399

    جای مالی و لستراد خالیه

    پاسخ